Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (578)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Prací Duchů je odvíst špinavou práci, kterou živí nechtěj dělat." A o tom to je. Obvykle jsem nadšenej z filmů, kde se akce střídá s hláškami a špetkou sexu, ale tady to moc nefunguje. Pořád se jezdí, skáče, střílí, bojuje a já se najednou přistihnu, že zívám. Nějak mě to nevtáhlo do děje a ani napětí jsem v trenkách nepocítil. Prostě bylo to hezký, v podstatě to nemělo chybu a mě to nebavilo. To je zvláštní. Nicméně jsem měl možnost zamyslet se nad tím, že bejt mrtvej znamená svobodu. Na tom něco je. A jako lingvista musím ocenit, že čtyři generálové se dají přeložit jako quattro sráčů. To má hloubku. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Asi to bude zvláštne, ale ja som si "6 Underground" zvláštnym spôsbom užil. Nemôžem povedať, že je dobrý, no má v sebe elementy, ktoré ma celkom berú. A v mnohom za to vďačím Ryanovi Reynoldsovi, ktorý sa rozhodol túto rolu poňať maximálne seriózne a neseriózne súčasne. Neviem ako by som vám to popísal. Ale týchto sympatických hajzlíkov proste zahrať vie veľmi dobre. A dokáže ma poriadne v takej role pobaviť. Takže mu musím za to pridať plusové body. Bez neho by to bola určite väčšia nuda. Ani ostatní členovia tímu však nie sú špatní. Číslo 3 má pár dobrých momentiek, ktoré ma pobavili, číslo 4 je proste pán, číslo 2 je skvelá sexy asasinka a potom číslo 7 by som ohodnotil ako snajpera so srdcom. To znie skoro až ako špatný vtip. Ale jop, celkom ma to bavilo. Využitie slow modu v tomto filme je neuveriteľné. Je toho až moc, no súčasne to nijako výrazne neruší. Teda, väčšinou. Niekedy to vie záberu pridať, inokedy to zase Bay používa len na blbosti. A samozrejme nesmie chýbať absolútne absurdná akcia, ktorou je Bay povestný. No vďaka tónu filmu, to dokážem celkom skusnúť. Opäť som ale zhodnotil, že nevie moc ako režisér po sebe kontrolovať zábery. Pretože je to špatne zostrihané. Úvod je maximálne neprehľadný a mal som problém zistiť čo sa deje, kto je kto, aký to má súvis a podobne. A okrem toho je tu hneď v úvode naháňačka v aute, ktorú niekto fakt zostrihal zle. Počas jednej akcie prídu naši hrdinovia o spätné zrkadielko na aute. V zábere o 3 sekundy neskôr je zrkadielko tam, kde bolo predtým. Toto by som si nemal všimnúť. Myslím si, že viac takýchto failov som nenašiel, no zase nemôžem povedať, že ich vyhľadávam. Chcem si len film užiť. Čiže fakt, že som si to všimol o niečom svedčí. Ja si myslím, že ak chcete jednoduchú akčnú blbosť s niekoľko dobrými hláškami typu "I see dead people" tak toto je film pre vás. Mimochodom narážok na filmy je tu fakt veľa rovnako tu dokonca budeme mať aj citáciu Eminema. Proste akčná blbosť. Ale pobavila. A ak z toho čo píšem usudzujete, že vás to môže zabaviť, tak si to čeknite. Hodnotenie: C+ ()

Reklama

Lateef 

všechny recenze uživatele

Dětská část Bayovy duše, jo přesně ta co ráda barvičky, světýlka, petardy, prskavky, a pak taky tááááákhleee dloooouhýýýý záběry, ve kterých musí být kombinace nejméně driftující pneumatiky, spoře oděné černovlásky a holuba, se po několika letech transformeřího tunelového bloudění opět prodrala na povrch a otevřela neuvěřitelně luxusní a nablejskanou pokladnici, v níž nacházíme... ehm, vlastně prázdno!? Přijde mi, že Bay je jako děcko, co freneticky listuje novými omalovánkami a zuřivě vybarvuje každý obrys, vydává přitom vrčivé zvuky, prská a šklebí se. Jeden obraz tu totiž střídá druhý a všechny jsou dokonale vypulírované, barevné a střídají se s kulometnou kadencí. Akce je ohromná, ale hnaná až nesmyslně na efekt, na jednu stranu lapete po dechu, protože jste asi nikdy neviděli auto roztrhnout se po nárazu ve vzduchu vedví a člověka z něj vylétnuvšího se rozmlátit o zem.. na druhou stranu tu zemře mnoho nevinných lidí, jenom proto, že se prostě právě nacházejí uprostřed nějakého šíleného dění a mají smůlu. Tvle, to jsem fakt neviděl! Scénář se nepsal, ale byl vyzvracen, postavy mi byly ukradené, vlastně jsem si k nim nevybudoval žádný vztah! Je to velmi hybridní úkaz a největší divno mi je z toho, že si to znovu už asi nikdy nepustím. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

V tomto filme bol Michael Bay opät ako odtrhnuty z retazi a pri akcnych scenach si nedaval ziadne servitky pred usta. Brutalne krvave sceny ma prekvapili, ale Netflix mu dal zrejme volnu ruku a natocil si to podla svojich predstav. Nie, ze by som sa nebavil, prave naopak, prva polhodinka akcneho komedialneho ohnostroja ma bavila, avsak ocakaval som, ze takto zostane cely film a namiesto toho prisla vazna tema vojny, ktoru pozname i zo skutocnych vojnovych konfliktov v Syrii. Kombinacia humoru a dramy mi nesadla, aspon sa teda vaznosti mohol reziser drzat cely film, tak ako pri 13 HOURS: THE SECRET SOLDIERS OF BENGHAZI (2016). Taktiez casove skoky boli podla mna zbytocne a vyrusoval ma aj scenar. Dobre casy, ked este Bay dokazal natocit z mojho pohladu kvalitnu akcnu jazdu THE ROCK (1996) su uz asi prec, ale stale dufam, ze sa Michael raz dostane aj k nejakemu scenaru, ktory ma nadchne viac, ako len zbesile strelby a nahanacky. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • V rukách členov tímu môžeme vidieť pištole FN Five-seveN, Beretta 92FS, Beretta APX, Salient Arms International 1911, CZ P-09, Heckler & Koch HK45T a SilencerCo Maxim 9. V Taliansku používa pri automobilovej naháňačke Dvojka (Mélanie Laurent) pušku FN SCAR-SC a v Hong Kongu používa Sedmička (Corey Hawkins) sniperskú pušku Accuracy International AXMC. Dvojka a Trojka (Manuel Garcia-Rulfo) behom tejto akcie majú brokovnice Kel-Tec KSG Tactical, Štvorka (Ben Hardy) zase samopal Brügger and Thomet MP9. Na jachte má Jednotka (Ryan Reynolds) samopal CZ Scorpion Evo 3 S1 a Sedmička samopal CMMG MkGs Banshee 300, ako aj guľomet M249 Paratrooper, ktorý používa na člne. (ČSFD)
  • Postava Čtyřky je mistrem parkurového skákání. Právě o parkurové prvky filmu se postarala britská parkurová skupina Storror, se kterou Ben Hardy trénoval. Benův hlavní kaskadér Drew Taylor je člen této skupiny. (mikki089)
  • Letadla útočící na nemocnici v Turgistánu jsou F-16. (DerfelCadarn)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama