Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (578)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Najstupidnejší film roku. Michael Bay prišiel o posledné zbytky zdravého rozumu a natočil lobotómiu tak debilnú, že proti tomu aj Xander Cage zedol mensu. Scéna prevratu v mojom osobnom rebríčku filmovej naivity zaberá čestné miesto medzi Jennifer Lopez v Gigli a rozprávačom z Glen or Glenda. A tie akože tragické momenty umierajúcich detí po útokoch sarinom, sú tak na kopačku do tej jeho prekoksovanej hlavy. Jedna hviezda za lokácie a kameru, druhá pre Mélanie Laurent. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Mníšky ukazujúce fuckera, Netflix je ozaj moderný. Ale toto bolo napriek hereckým osobnostiam tak trochu trápne. Obyčajná naháňačka so streľbou všade okolo. Aspoň, že v pozadí hrá sem tam nadupaná hudba. A keď už začína byť veľká nuda, tak to vyplnia šukaním. Ale ani tam nie je nič vidieť, čiže divák nezamestná ani svoje oči, ani ruky. ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Michael Bay je späť vo svojom, všetko tu vybuchuje, lieta do luftu, hlaškuje sa tu, presne vtedy keď sa nestrieľa, pretože zrejme menia zásobník a predovšetkým je to neskutočná nadupaná zábava, plná cool spomalovačiek, ktorú nám Bay predvádzal a ponúkol už v Bad Boys. No tu je to ešte o chlp väčšia divočina (zrejme to bude duom scenáristov, čo majú na svedomí Deadpoola). Hudba ma tiež skvelé načasovanie a Bishop Briggs a ich White Flag tu výborne sedí, pustite si to. Ale chápem ak to niekoho nebavilo. Ja som v niektorých momentoch k*****y bavil. 75% - 4* ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(77%) Michael Bay je v současné době často mezi diváky vnímán i kriticky, stejně tak jako další režisér destrukcí Roland Emmerich. Prostě mě toto přirovnání dvou režisérských velikánů napadlo. Některé kritiky nejsou od věci, to uznávám. V tomto filmu jde o to, jak moc mají diváci Baye rádi. Já ho mám rád a jeho poslední filmy Transformers mě bavily – jako akční výplach se super nápady to funguje dobře. Stejně tak funguje i tento tak trochu ujetý počin. Přesto musím říct, že počáteční 20 minutovka ve mně opravdu vyvolala vskutku rozporuplné pocity. Nevěděl jsem, jestli to mám vypnout, smát se tomu, kritizovat to apod. Jenže pak jsem si uvědomil, že to byl Bayův záměr natočit takovou překombinovanou slátaninu, ale kurva zábavnou a obsahující neuvěřitelné nápady ve scénáři a to především v akčních sekvencích. Takže je to v podstatě ten Michael Bay jak ho známe v současných snímcích. A komu se jeho novodobé filmy nelíbí, tak holt ani tento skvost lidi neoslní. Po skončení této šílené záležitosti jsem si to celé sesumíroval v hlavě. No, rozhodně jsem film tak jako tak u sebe kladně přijal. Přesto to jako celek moc nefunguje a chápu záporné ohlasy některých diváků. Nějaký ten děj a ostatní prvky filmu zde skoro ani nejsou – a právě, kdyby tyto díry byly zalepené, byl by to určitě top film. Tempo to má opravdu zběsilé, do toho ta přemrštěná akce, ale dobře natočená (sice ne úplně dokonale) a obsahující ty mnou výše jmenované nápady – tak to celé je opravdu jak na horské dráze. Nakonec mi i sedla ta odlehčená stránka filmu. I jsem se dost zasmál. V úplném finále začne akce trochu nudit, ale máme tu v posledních minutách alespoň trochu náznaku emocí a víc u mě stouply tímto pádem postavy. Herecké obsazení je slušné, stejně tak to ti herci zahráli solidně. Hlavní Ryan Reynolds je dobrý, bavil mě od začátku do konce. Hudba je taková normální, ujde. Hodí se k tomu pár dobrých a známých songů. Tak co k tomu asi víc dodávat? Každému to asi moc nesedne, ale mě se to líbilo. Nápad s vlastní organizací, která se nazývá pouze čísly a jedná na vlastní pěst, mi přišel víc než solidní. Prostě je to pojato dost nadlehčeně a bláznivě. Další shlédnutí do budoucna určitě dám. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Scéna odohrávajúca sa v Hong Kongu je v skutočnosti v Abu Dabí. (Robo2504)
  • Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)
  • Když se tým přesouvá do Las Vegas, odehrává se tam scéna na závodním okruhu. Ten ve skutečnosti neleží v USA, jde o okruh Yas Marina v Abú Dhabi. Poznat to lze i podle přilehlého zábavního parku Ferrari World. (FIAT 500)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama