Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
Ale áno, dve hodiny utečú ako voda, každý záber je perfektne kompozične premyslený, občas zaznie aj vtipná hláška. Úvodná naháňačka vo Florencii vám dá hneď poznať, že Bay sa opäť poriadne odviazal a že sa nezastavíme až do konca. Len prečo sa, preboha, rieši svetový mier a zachraňovanie celej krajiny spod pazúrov diktátora? Akoby Michal po Bengházi stále trpel spasiteľským syndrómom a rozhodol sa, že nám bude po zvyšok kariéry kázať. Odhliadnuc od absolútne nereálne zrealizovaného puču, čisto v akčnom duchu a bez štipky logiky, je to proste stále skvelá zábava a možno sa k nej aj niekedy ešte vrátim. 70% ()
Vzpomínáte si na dobu, kdy se všichni snažili napodobovat Bayův styl a byla to hrozná otrava? Tak tady se Míša zase snaží (bůh ví proč) připomínat střihem, záběrováním i skladbou pozdního Tonyho Scotta a... no víte, jak to s kopiemi bývá, ne? Cením Míšův pokus o návrat ke kořenům, kde se nebál jezdit po mrtvolách a napětí narušoval dvojicí šukajících krys. Jenže 6 underground nemá o moc víc než vztyčený prostředníček vůči poslední Bayově family-friendly tvorbě. Dějově je to jeden velký bordel, který se složitou střihovou skladbou snaží maskovat to, že tu moc k vyprávění není. Vlastně se dobrou třetinu filmu jen něco exponuje, což je téměř pekelná formule. Medailonky jednotlivých hrdinů nevýrazné a vůbec to má v rámci struktury až příliš společného s dějově podobně přebordeleným, a přitom vnitřně vyprázdněným Sebevražedným oddílem. Úvodní akce fajn, ale neustálé teleportace mezi lokacemi mi narušovaly její průběh. Navíc si pravidelně si dopřávám vzrušující jízdu s Roninem, oproti němuž je akce ve Florencii sice prosluněnější, ale prosta skutečného napětí. Ono se ostatně obtížně sžívá s postavami, které mají být v napjaté situaci, ale současně mají potřebu pořád něco hláškovat a tvářit se nad věcí (hlavně u Reynoldse to boří veškerý pokus o nějakou hloubku jeho hrdiny). Nejpřekvapivější je úvodní "náraz" ve stylu první Mission: Impossible. To byl fajn blafák. Ale pak už se jen únavně skáče tam a zase zpátky, představuje se plejáda nezajímavých postav a občas se Bay připomene v hezky nasnímané akci. I ta má ale rezervy - zrychlení střihem není u Baye nic nového (klipař klipařem zůstane), ale třeba v případě parkourových montáží to úplně ničí veškerý jejich potenciál (podobně jako u Jackieho Chana je v takové akci jediné smysluplné řešení nepřerušovaný celek). Herecky nejsympatičtější Mélanie Laurent a Ben Hardy. Obsahově nůďo s pár nápady. A formálně takové nijaké. Věřím, že Tony Scott by hrdinům (a vlastně i celku jako takovému) dodal styl, který by miliardářovu sebevražednou misi prodal. Míša to nedal. 50% ()
Přesně tohle jsem po Bad Boys 2 čekal. Ti byli lautr to samé, ale víc si hráli na "normální filmové vyprávění", přičemž na to ani omylem neměli, jen byli ještě utahanější. A u Pain & Gain to bylo všechno ještě horší, tam ta zábavná rovina Bayhemu chyběla skoro úplně. A nic jiného než Bayhem tohle není, krystalicky čistý, nekompromisní, ze řetězu urvané naplnění snu toho naspeedovaného puberťáka který v Bayovi pořád je, a teď konečně může zahodit hračky pro děti a užít si 18+ odvaz. Tady už si Bay na nic nehraje, rozhodně ne na to že točí film - ne v takovém smyslu jaký by chtěl ten obligátní Scorsese. Ten když o Marvelovkách řekl že nejsou filmy, ale zábavními parky, tak tady i to označení za zábavní park by naznačovalo mnohem víc koherence a smyslu, tohle už je čistokrevné, vizuálně vymazlené a do superdrahých kulis zasazené Demolition Derby. Takové to pravé americké, kde se v mezičase mezi ničením všeho jen rychle zakousne biftek, zalije pivem, a na konci z toho možná bude všem trochu šoufl, ale stejně si to užijí. Jo, bylo by bezva dostat od Baye další Skálu, ale to byla anomálie která se nikdy nemůže zopakovat. Tak jako Shyamalan už nenatočí dalšího Vyvoleného, Harlin další Die Hard a Besson dalšího Leona. A po letech kdy jsme mu museli trpět ty robíky postavené na prodeji hraček pro děti, jsem za tenhle nekompromisní návrat k jinak už dost chudému žánru dost rád. I když je nekompromisní až moc. 8/10 ()
(77%) Michael Bay je v současné době často mezi diváky vnímán i kriticky, stejně tak jako další režisér destrukcí Roland Emmerich. Prostě mě toto přirovnání dvou režisérských velikánů napadlo. Některé kritiky nejsou od věci, to uznávám. V tomto filmu jde o to, jak moc mají diváci Baye rádi. Já ho mám rád a jeho poslední filmy Transformers mě bavily – jako akční výplach se super nápady to funguje dobře. Stejně tak funguje i tento tak trochu ujetý počin. Přesto musím říct, že počáteční 20 minutovka ve mně opravdu vyvolala vskutku rozporuplné pocity. Nevěděl jsem, jestli to mám vypnout, smát se tomu, kritizovat to apod. Jenže pak jsem si uvědomil, že to byl Bayův záměr natočit takovou překombinovanou slátaninu, ale kurva zábavnou a obsahující neuvěřitelné nápady ve scénáři a to především v akčních sekvencích. Takže je to v podstatě ten Michael Bay jak ho známe v současných snímcích. A komu se jeho novodobé filmy nelíbí, tak holt ani tento skvost lidi neoslní. Po skončení této šílené záležitosti jsem si to celé sesumíroval v hlavě. No, rozhodně jsem film tak jako tak u sebe kladně přijal. Přesto to jako celek moc nefunguje a chápu záporné ohlasy některých diváků. Nějaký ten děj a ostatní prvky filmu zde skoro ani nejsou – a právě, kdyby tyto díry byly zalepené, byl by to určitě top film. Tempo to má opravdu zběsilé, do toho ta přemrštěná akce, ale dobře natočená (sice ne úplně dokonale) a obsahující ty mnou výše jmenované nápady – tak to celé je opravdu jak na horské dráze. Nakonec mi i sedla ta odlehčená stránka filmu. I jsem se dost zasmál. V úplném finále začne akce trochu nudit, ale máme tu v posledních minutách alespoň trochu náznaku emocí a víc u mě stouply tímto pádem postavy. Herecké obsazení je slušné, stejně tak to ti herci zahráli solidně. Hlavní Ryan Reynolds je dobrý, bavil mě od začátku do konce. Hudba je taková normální, ujde. Hodí se k tomu pár dobrých a známých songů. Tak co k tomu asi víc dodávat? Každému to asi moc nesedne, ale mě se to líbilo. Nápad s vlastní organizací, která se nazývá pouze čísly a jedná na vlastní pěst, mi přišel víc než solidní. Prostě je to pojato dost nadlehčeně a bláznivě. Další shlédnutí do budoucna určitě dám. ()
Od Skály a Armageddonu jsem vlastně nic od Michaela Baye neviděl, takže jeho nejnovější film je pro mě trochu velociraptorem. Nevím, co si myslet. Přiběhově béčkové, motivace záporáka a hlavních hrdinů povrchně politicky naivní, akce prvotřídní. Udrželo to i jedenáctileté dcery, k čemuž se manželka, která s námi nesledovala a pouze registrovala zvuky, vyjadřovala kriticky (dcery v pohodě, že už viděly horší věci). Takže dvě hvězdičky za příběh, jedna za efekty a jedna za to, že Michael Bay ví, co masy chtějí. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (18)
- Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)
- V čase 01:04:50 má postava hlídače Dacky v jednom záběru obě ruce prázdné, po střihu má v pravé ruce tablet stříbrnou stranou ke kameře a v dalším střihu obrazovkou ke kameře. (Ivoman)
Reklama