poster

Zloděj z Paříže

  • Česko

    Zloděj

  • Francie

    Le Voleur

  • Itálie

    Ladro di Parigi, Il

  • anglický

    The Thief of Paris

  • anglický

    The Thief

  • Československo

    Zlodej z Paríža

Komedie / Drama / Krimi

Francie / Itálie, 1967, 120 min

  • honajz
    ****

    Málo známý snímek s Jean-Paul Belmondem, který zde představuje někoho hodně podobného Arséne Lupinovi - až na to, že nezná posléze míru. Pokud chcete z filmu něco mít, nečtěte text na přebalu, který prozradí vše, včetně konce... Příběh vypráví o Georgeovi, který se vrací po 14 letech ke svému strýci. Jeho dívka je zasnoubená s bohatým sousedem, strýček si strhl z otcova dědictví více jak třetinu. A tak Georgeovi nezbývá, než se dát na dráhu lupiče. Naštěstí potká pastora, který rovněž "podniká" v lupičském řemesle. Co zpočátku bere jako nástroj pomsty a spíše zábavy, kdy okrádá bohaté, se postupem času stává rutinou a není divu, že George poté, co dosáhne všeho, co chtěl, najednou neví, co dál s vlastním životem... Louis Malle se s ničím nepáře a děj odsýpá hned od začátku. Obsahuje překvapivé zvraty, celkovému pojetí nechybí jistá rozvernost, a kdyby měl film na DVD pořádný a kvalitní obraz, mohli bychom ocenit i práci s kamerou a výpravu. Disk načíná protipirát a čtyři upoutávky, přesně ty samé ještě jednou najdete v hlavním menu, jinak bonusy nehledejte, nejsou. Zvuk je v obou případech jen mono, obraz 4:3 je letterboxován (!), tudíž je kvalita ještě horší, obraz navíc není nijak vyčištěn. V českém znění Belmonda mluví Miroslav Moravec. České titulky jsou opět zcela mizerné. Posuďte sami - čas 0:08:35: "Jednou brý budu bohatý.", 0:12:29: "jakobys", 0:12:53: "Myslels sis na ní?" (v tomto tvaru by Belmondo na dívce ležel a na ní přemýšlel), špatné použití čárek je smutnou samozřejmostí.(29.12.2016)

  • Jeanne
    ***

    Atmosféra porevoluční Francie, vlastně už spíš konce 19. století vypadá, že se podařila jen tak omylem. Ale na druhou stranu, určitě se nedá jen tak splést s jiným obdobím. :) Co na první pohled (neho spíš poslech) zaujme je to ticho. Víceméně žádná hudba v pozadí! První scéna, která podává zlodějské způsoby hlavního hrdiny (Jean-Paul tu tentokrát pobíhá s klasickou buřinkou) je úplně, ale úplně němá. A taky příliš dlouhá, zvlášť to vyniká s tím tichem... Klasicky tu hraje sukničkáře kombinovaného se zlodějem ve vyšší společnosti. 1) Co tomuto filmu ale naprosto uniklo je děj. Prostě tam žádný není. Mladík z vyšší společnosti jednou vykrade prázdný dům, aby se tak pomstil svému strýčkovi, který zasnoubil svoji dceru právě s majitelem toho domu a ten pocit z loupeže se mu natolik zalíbí, že už nemůže přestat a tak krade a krade a krade. --- tak takhle to vyzní bez předchozí "přípravy" 2) až když člověk ví, co má od filmu "který předběhl svou dobu" očekávat může snad i ocenit příběh člověka, který pohrdá světem do něhož patří, ze kterého se snaží vymanit a na konci tu beznaděj, vyplývající z toho, že je zase tam, kde začal. Celkový problém je pak jinde: měl by film počítat s tím, že se divák bude předem zajímat o jeho podstatu a přemýšlet o ní už týden dopředu?(5.1.2004)

  • B!shop
    ***

    No tak tohle se zrovna dvakrat nepovedlo a to jsem se docela tesil. Kdyz si vezmu, jak si uzival Belmondo kradeni v Bezva finte, nic takovyho se tu vubec nekona. Film jednak neni komedie, ale hlavne je Belmondo proste obycejnej zlodej, kterej se tvari unudene, vzdycky nekam vpadne, co muze rozmlati a pak zdrhne. Vubec proste nekrade s nejakym sarmem a eleganci. Coz spolu s tim, ze se celej film lehce tahne, dava docela smrtelnou kombinaci. Jediny, co se povedlo, je atmosfera a kostymy prelomu stoleti.(21.2.2010)

  • sud
    **

    Nevím jak to mám pořádně říct, ale já se u toho tak nudil, že se mi až chtělo spát. Vyprávění příběhu je strašně odtažité, o postavy jsem se nedokázal bát, ani se do toho vcítit. Ani Jean-Paul Belmondo s neslušivým mrožákem se očividně necítil jako ryba ve vodě, ale i tak je největším tahounem. Pokud se na film chcete podívat, klidně tak udělejte, ale spíše ze zvědavosti, či snad v případě, že kompletujete Belmondovu filmografii. Kdybyste jej prošvihli, nic moc se nestane. 40%.(4.3.2011)

  • MJMilan
    ***

    Děj tohoto snímku je celkem zajímavý, pěkná zápletka, dobré téma, obsazení rovněž perfektní. Něco tu ale chybí ... prvních patnáct minut jsem nemohl najít co? Až posléze jsem si uvědomil, že Zloděj z Paříže nemá absolutně žádné hudební podbarvení a tím pádem se chvílemi stává fádním. To je asi hlavní věc, kterou bych tomuto filmu vytknul.(14.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace