Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lidská skvrna je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k obsazení je výsledek spíše zklamáním, jelikož jak scénářem tak i herecky jde o průměr. Komorní snímek bez náboje a zajímavých postav. Obvzláště linie s mladým Silkem je naprosto zbytečná a špatně zahraná. Jediným kladem filmu je Hopkins, který vás přesvědčí, že nemá problém uhrát ani afroameričana. ()

May 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že jsem se na tenhle film honě těšila, přišlo mi, že Anthony Hopkins a Nicole Kidman, by nehráli v něčem, co by nemělo dobrý scénář, ale zdání klame. Hlavní a největší problém Human Stain je, že nemá příběh (To, že někdo ztratí práci a najde si milenku, opravdu nepovažuji za solidní kostru k filmu). Nicole je zde sice i jako uklízečka okouzlující, ale to film nezachrání. Ani hudba Rachel Portman není nijak zvlášť poutavá, žádné melancholické tóny jako Pravidlech moštárny ani nic podobného jako v Čokoládě, jen stále omílané hlavní téma vypovídající jistou zoufalost, kterou je celý film protkán. Vidět jednou možná, ale mnoho lidí se k tomuto filmu asi znovu nevrátí ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Robert Benton se značně "vláčným" vypravěčským stylem snaží dosti komplikovaným a těžkopádným způsobem postihnout příliš širokou škálu bolestivých témat: sobectví, rasové předsudky, úzkoprsost, morální krátkozrakost, pokrytectví, trauma z Vietnamu… . Nechronologické vyprávění, flashbacky, dlouhé dialogy, statické scény – typické znaky, podle nichž ihned poznáte, že film vzniknul podle knihy. Benton se to ani nijak nesnaží maskovat a kromě neustálého dojmu, že jenom předčítá děsivě tlustou bichli vzbuzuje nechtěný smích naprosto nezvládnutými scénami („Tohle zbylo z mých dětí"). Film drží nad vodou pár dobrých herců (kromě Kidmanové hlavně Sinise a Harris) a jedno užitečné varování: Pozor na černou magii. 60% Zajímavé komentáře: Isherwood, Turiec, Radiq ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tenhle podivný film je celý postavený jen na hereckých výkonech. Anthony Hopkins je natolik přesvědčivý, že bych mu snad uvěřil i to, že hraje černocha. Nicole Kidman jako potetovaná uklízečka kupodivu nevypadá nepatřičně ani s vidlemi v kravíně. Ve společných scénách jsou naprosto dokonalí. Ed Harris a Gary Sinise nemají tolik prostoru a proto za ústřední dvojicí trochu zaostávají. Flashbacky mě přišly méně zajímavé, i když chápu jejich důležitost pro film. ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

Jak charakterizovat tento snímek? Řečeno slovy jedné z postav Andersonova snímku MAGNOLIA (1999): "Minulost je za námi, ale stále se s námi vleče." Ale nedá se zůstat pouze u tohoto. Pro mě osobně jde především o další výborně zpracované zamyšlení nad pokryteckým a přitroublým pojetím "boje proti rasismu". Podobně mi vyzněl například snímek STORYTELLING (2001) - prostě popis toho, co rádi nazýváme rasismem... a ejhle, ono tomu vždy tak není. Na straně druhé pak přehlížení toho, co je znepokojující a se silným rasistickým podtextem. LIDSKÁ SKVRNA na to jde oproti STORYTELLING přímočařeji, jasněji a s větším aspektem pouze na tu první stránku. Navíc vše podáno v dobrém filmařském zpracování a s dobrými hereckými výkony. O to více mě pak tento snímek překvapil a potěšil. Shrnuto a podtrženo: Nenudil jsem se, film mě pohltil. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • V úvodní scéně, když hraje Anthony Hopkins žolíky, popíjí se svým protivníkem lahvový Pilsner Urquel. (dandislav1991)
  • Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno