Reklama

Reklama

VOD (1)

Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (312)

tron 

všechny recenze uživatele

„Nechajte ho, on za to nemôže. Je to Francúz.“ Smutné, hravé, veselé, tragické, tragikomické, správnym spôsobom divné, temné i zábavné. Western nepatrí medzi moje najobľúbenejšie žánre, bratov Coenovcov nijako extra nemusím, poviedkové filmy detto. Ale toto sa mi páčilo, bavilo ma to. Najskôr sa mi do toho absolútne nechcelo, pozretie som odkladal niekoľko mesiacov a chvíľku som premýšľal, že by som tomu dal „len“ 60%. Ale nebolo by to fér. Je to parádička. Nie geniálna, nie srdcovka, ale mnohé z poviedok ma bavili viac než poriadne, herci sú dobrí, vizuálne i hudobne je to skvelé a fantastické. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Coenům sice moc nefandím, ale tohle se jim docela povedlo. U těchto filmu je často problém nevyváženost jednotlivých povídek. Tento není výjimkou. Liší se dost i v žánrech. Obsazení je většinou slušné. Nejvíc se mi líbila předposlední povídka s karavanou a nejmíň třetí s Liamem Neesonem. I zasazení do westernového prostředí je celkem zajímavé. určitě na poměry Netflixu super. "Jsme lovci odměn." ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Povídkový western bratří Coenů nabízí šest vzájemně nesouvisejících segmentů, z nichž rozhodně každý stojí za zmínku, ale náladové skoky mezi nimi mohou někoho mírně zdeptat (stejně jako digitální kamera, na níž je potřeba si chvíli zvykat). Avšak abych to vzal od začátku - The Ballad of Buster Scruggs: Bláznivá a překvapivě krvavá komedie se zpívajícím pistolníkem (Tim Blake Nelson), která baví brutálním humorem i dobře napsanými průpovídkami a písněmi hlavní postavy. Uteče možná až příliš rychle - 70%. Near Algodones: James Franco jako lupič-břídil, jehož komické utíkání před oprátkou bych si nechal líbit klidně na ploše celovečerní komedie se spletitějším dějem. Pánvičkami ověšený bankovní úředník je highlightem filmu - 70%. Meal Ticket: Je škoda a tak trochu šok, že prvními dvěma povídkami Coenovci zmlsali diváky humorem a poté na ně bez varování navalili poměrně depresivní neveselé drama, jež se dá číst jako metafora o smrti opravdového umění a jeho nahrazení laciným šarlatánstvím, co se lépe prodává. Zajímavé, ale chvílemi dost repetitivní a svou náladou to ke zbytku snímku vůbec nepasuje - 50%. All Gold Canyon: Jednoduchý, ale srdcem vyprávěný příběh jednoho zlatokopa, stojící na výkonu zarostlého Toma Waitse a nádherné přírodní scenérii. Jack London je z toho cítit na sto honů - 65%. The Gal Who Got Rattled: Troufám si říct, že příběhově nejzajímavější a nejcoenovštější segment, který se sice rozjíždí pomalu a tvoří dlouhou expozici postav, ale za to ke konci jako jeden z mála svým nečekaným závěrem opravdu zapůsobí - 75%. The Mortal Remains: Filozofická konverzačka na konec. Na papíře to možná vypadalo jako nejlepší možné zakončení filmu, ale reálně to diváka spíše dost unaví. Zamrzel mě docela nevyužitý Brendan Gleeson - 55%. Celkově vzato to byly příjemně strávené dvě hodiny a rozhodně žádné zklamání (jakým byl předchozí snímek bratří Coenů, Ave, Caesar!). Mohlo to však dopadnout daleko líp, kdyby komický ráz dvou prvních segmentů byl držen po celý film. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„TAM NAHOŘE MUSÍ BÝT MÍSTO, KDE LIDÉ NEJSOU ZÁKEŘNÍ A POKER SE HRAJE ČESTNĚ. A POKUD NE, TAK O ČEM VŠECHNY TY PÍSNIČKY JSOU? VŠICHNI SE TAM SETKÁME…“ /// Povídkovej western, na jehož konci zůstanou stejně zase největšíma hvězdama Coenovci… Úvodní dva příběhy se prezentujou spoustou nezapomenutelnejch píčovim, který pohladí černohumornou duši. Postupně – příběh od příběhu… se to posouvá víc a víc do vážnosti a vykecávání, což kapku nudí. A kdyby to skončilo po tom čtvrtým… dám 4*. Ale já kurva tu pětku nepochopil (navíc byla tak strašně ukecaná…). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju příběhy, který by mohli bejt knihou. (Zvlášť, kdyby ji napsali Joel a Ethan Coen.) 2.) Vždycky jsem přemejšlel, jak by vypadal americkej Limonádovej Joe. 3.) Thx za titule “num71“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bratři Coeni vždycky měli osobitý styl vyprávění a v případě tohoto povídkového westernu to není jinak. Začátek je třeba vzorové labůžo. Buster Scruggs je postavička, kterou prostě musíte milovat, protože to co v první povídce předvádí, to je prostě nevídanej nářez. Spolu se stylovou režií samotných bratrů je to prostě bomba. Jenže skončí jedna povídka, začne druhá a rozjíždí se strašná nuda. Povídky na sebe nijak zvlášť nenavazují, nemají ani kdovíjaké konce, které by mohly zaujmout…prostě si tak plynou a prvotní nadšení z režisérských nápadů postupně uvadá a tak zůstává akorát ten Buster Scruggs. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (11)

  • Když se Buster Scruggs (Tim Blake Nelson) podíval na karty při hře poker, tak tam byly dvě černé esa a dvě černé osmičky. Tato kombinace karet je známá jako „Dead man's hand“. Toto odkazuje na zabití legendární postavy Divokého Západu, jež je známa po jménem Wild Bill Hickok, který byl právě zabit při hraní pokeru. (Puxina)
  • Kovboje, který zabije Bustera Scruggse (Tim Blake Nelson), hraje americký folkový zpěvák Willie Watson, který se podílel na významné části soundtracku. (moukey)
  • Tim Blake Nelson, představitel Bustera Scruggse, zpíval své písničky sám, včetně závěrečného songu první povídky „When A Cowboy Trades His Spurs For Wings“, kde zpívá duet s Williem Watsonem, známým folkovým zpěvákem, který zde představuje pistolníka v černém Heralda z Demise. (Landauer)

Související novinky

Bratři Coenové chystají krvavý horor

Bratři Coenové chystají krvavý horor

30.01.2024

Je tomu už pět let od posledního společného snímku talentovaného tvůrčího dua bratří Coenů, jímž byl western Balada o Busteru Scruggsovi vyrobený pro streamovací službu Netflix. Po uvedení tohoto… (více)

Chris Evans jako vůdce sekty od Ethana Coena

Chris Evans jako vůdce sekty od Ethana Coena

29.01.2024

Po premiéře filmu The Tragedy of Macbeth, prvního projektu, na němž pracoval sám Joel Coen (Tahle země není pro starý, Big Lebowski) bez svého bratra, se šířily zvěsti, že Ethan Coen o režii… (více)

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Reklama

Reklama