Reklama

Reklama

Anděl s ďáblem v těle

Komedie / Erotický / Hudební
Československo, 1983, 98 min

V zámečku nedaleko Prahy je šantán a nevěstinec Riviéra, určený pro klientelu z vyšších kruhů. Paní Gábi Stolařová, zvaná madam, sice bedlivě dohlíží na pořádek, jinak ale vede podnik v rodinném duchu a dbá, aby zákazníci byli spokojeni.. To jí ovšem nebrání použít proti nim ne zcela čistou fintu, když se ocitne ve finančních těžkostech. Zaběhaný chod věcí naruší nová zaměstnankyně, krásná Renáta, která k sobě rázem strhne pozornost všech hostů. Pod andělsky nevinným zjevem ale skrývá tvrdou ctižádost a chladně kalkulující mozek, o čemž se k vlastní škodě zanedlouho přesvědčí madam i ostatní dívky... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (64)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Když jsem tak koukal na ty kurvy v Riviéře říkal jsem si, že klientela z vyšších kruhů není moc náročná na ženský. Zdena Studénková je samozřejmě vyjímkou, ta už je i pro mě, klienta z hodně nízkých kruhů, značkový zboží. Jen ten příběh mě vůbec nezajímal, v bordelu se přeci odehrávají pro oko daleko krásnější příběhy -- tzv. hodinové příběhy. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

"No nevím, nevím, majore. Myslíte, že budete mít úspěch? - Znám našeho člověka, řekne si: dám rád, ale kolik dali ostatní? A co zjistí? Pan stavitel Šulc dal deset tisíc. Pan sekční šéf Boura deset tisíc. A pan poslanec Nikodým . . . pan poslanec Nikodým dá hovno, protože pan poslanec Nikodým má imunitu." Rozkošnicky dovádivá, pikantní a eroticky nabitá fraška z dob první republiky je jednou z mých nejsrdečnějších záležitostí domácího filmu osmdesátých let. Ti, kdo zde hovoří o nudě a trapnosti by se měli přinejmenším zamyslet nad skvěle vypointovaným scénářem autora námětu Drahoslava Makovičky a režiséra Václava Matějky, nad bezchybnou dobovou atmosférou, zastoupenou v celé šíři perfektními kostýmy, účesy i rekvizitami a v neposlední řadě nad stále aktuálním podtextem celého filmu, kterým je politické pletichaření a nóbl aférky, řádně a včas zametené pod koberec. Vrcholnou lahůdkou pro diváka je herecké obsazení, sestavené ze soudobých hvězd první kategorie. Zdena Studénková jest atraktivní a vypočítavou inteligentní slečnou Renátou, která se v závěru filmu výhodně provdá za milionové konto v podobě mladého bankéře Justice (Jan Hartl) a darem získává i zavedený podnik. Naproti ní stojí šarmantní madam Božidara Turzonovová, jenž vymyslí zajímavý plán s anonymním udáním, ale nakonec vše získá zcela jiný spád. Stabilní klientelu hotelu Riviéra tvoří pražská honorace v čele s poslancem Nikodýmem (Josef Vinklář), sekčním šéfem Bourou (Miloš Kopecký), stavitelem Šulcem (Radoslav Brzobohatý) a docentem Pincem (Bořivoj Navrátil). Ti všichni žijí v jakémsi souladu s reprezentanty policejních orgánů Firstem (Josef Větrovec) a Halíkem (Josef Somr), jejichž řady rozšíří zuřivý mravokárce Bulis ve fenomenálním ztvárnění Karla Heřmánka. Třešinkou na dortu jsou figurky majora Armády spásy (Jiří Císler) a Justicova tajemníka (Jiří Kodet). Čili už jen z tohoto výčtu je zaručena jistá kvalita. Kdo chce a kdo miluje nestydatější a svým způsobem realističtější stranu masarykovské první republiky, užije si ANDĚLA s maximálním požitkem a vzápětí se s netrpělivostí přesouvá k druhému dílu s názvem Anděl svádí ďábla, kde se stává svědkem originelního uzavření celé této rošády. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zajímavost z rozhovoru "Ladislav Županič: Pro herce neexistuje tabu", který vyšel 15. května v čísle 22/2000 Týdenníku rozhlas. Všechny operety a muzikály u vás uváděné neslouží pouze k pobavení diváků, v některých se objevují i ožehavá témata a aktuální problémy. Jedná se hlavně o to strefit se inscenací do správné doby. Dvě inscenace, které jsme uvedli, byly takříkajíc zlomové a také nejrizikovější: Klec bláznů a Řek Zorba. Klec bláznů snad vůbec poprvé na české jeviště přináší problém homosexuality. Den před její premiérou shodili poslanci ze stolu zákon o registrovaném partnerství. V tu chvíli jsme se stali nositeli určité myšlenky a najednou ta hra byla aktuální. Ještě se nestalo, aby někdo v hledišti projevoval nelibost - je to totiž úžasně lidský příběh. Řek Zorba je v podstatě novodobou tragédií. Přišel v době, kdy jsou lidé rozčarováni z politického dění i ze samotných politiků, z jejich namyšlenosti a sebestřednosti, začínají pochybovat o smyslu života - a najednou jim Zorba přináší poselství, že život je krásný a přes všechny potíže, starosti a strasti stojí za to žít. Dalším příkladem je Anděl s ďáblem v těle. Tento film byl natočen v roce 1982 a tehdy působil jako nostalgická a legrační vzpomínka na první republiku, kdy poslanci zneužívali poslanecké imunity, měnila se vláda, rozdělovaly se funkce, strany si mezi sebou vyřizovaly účty. Uběhlo několik let, vrátila se demokracie i se svými neduhy, my jsme tuto inscenaci uvedli a jeden kritik napsal, že to je první politická satira. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Kdysi velmi populární film o intrikách v prvorepublikovém bordýlku. Diváci bez dechu sledovali české herce a slovenské herečky, jak je do té doby neznali. Samozřejmě v duchu českých tradic, takže kdykoli se děje něco ožehavého, slušně vychovaná česká kamera cudně sklopí zrak k oděvům rozházeným po podlaze nebo se nepřítomně dívá z okna. Ale přece jen - při vší banalitě - je to v českém kontextu dodnes šokující počin. To ale není důvod, proč dávám dvě hvězdičky místo jedné trapně osamělé. Tím důvodem je skvělý Karel Heřmánek v roli strážníka Bulise. Jeho zanícené donkichotské tažení proti nevěstinci připomíná strážníka Cruchota a jeho slavný zátah na nudisty v Četníku ze Saint-Tropez. 40% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Dosti průměrná československá komedie s „erotickým“ podtextem. Ačkoliv Korna zrovna moc nemusím, tak právě jeho vystoupení a krása Zdenky Studénkové jsou asi tím jediným, co se mi na filmu doopravdy líbilo. Ano, byly tu intriky, cudné „děvy“ i pokus o humor, ale nějak mě to tentokrát nebralo. Spíše jsem u toho začal klimbat a málem i usnul. Zvláště pak ke konci filmu, mě to už ani moc nebavilo. Bohužel jsem od toho čekal mnohem víc. Ale tak každý den není posvícení.40% ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Na realizaci Anděla se nešetřilo v ničem a film byl ve své době považován za jeden z nejnákladnějších. (Rodriguez)
  • Kvůli výrazné slovenštině Zdeny Studénkové ji v postsynchronech namluvila Eva Hudečková-Trejtnarová. (funhouse)

Reklama

Reklama