Reklama

Reklama

Anděl s ďáblem v těle

TV spot
Komedie / Erotický / Hudební
Československo, 1983, 98 min

VOD (1)

Obsahy(1)

V šantánu na zámečku Riviera se baví pánové z lepší společnosti. Elegantní „zaměstnavatelka“ děvčat Gábi Stolařová, zvaná madam, dbá na hladký chod svého podniku. Do Riviery přichází hledat „práci“ bývalá studentka a příležitostná operetní zpěvačka Renáta Vaňková. Madam ihned odhadne, že tato dívka se sebejistým chováním, přitažlivým tělem a andělsky nevinným obličejem bude pro její luxusní nevěstinec silným magnetem... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (71)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film "Anděl s ďáblem v těle" lze bez uzardění označit normalizačním přídomkem zábavy tehdejších časů. Celková mravní zkaženost imperialistické společnosti měla svůj jednoznačný účel poselství. Pamatuji si doby, kdy film patřil ke stálicím televizního vysílání a byl vřele, snad i s nadšením, přijímán. Pokud se oprostíme od vyššího politicko-společenského zájmu, trpí film především scénáristickými nedostatky, zápletka i samotný průběh příběhu jsou banální a slaboduché. Tvůrčí invence se promítla především do kostýmů a scén. I špičkové herecké obsazení s přirozenou nonšalancí zpříjemňuje konečný výsledek pro diváky. Hlavní postavou odlehčené zábavy je Renáta Vaňková (půvabná Zdena Studenková s hlasem Evy Trejtnarové-Hudečkové a se zpěvem Lídy Nopové), bývalá divadelní herečka a začínající šantánová zpěvačka a nevěstka. Křehký a nesmělý obal je dokonalou ochranou vlastních nevyslovených ambicí. Nehledí se do stran, ani vzad, sebevědomě a úskočně jde přímo za svou představou plnohodnotného života v blahobytu a na výsluní. Za hlavní mužskou postavu lze označit Jiřího Justice (velmi zajímavý Jan Hartl), dědice důležité bankovní instituce. Cílem je tělesná způsobilost pro nadcházející manželský svazek. Navíc, když se u toho jedinec cítí jako král, nemůže být výsledek jiný. Důležitou postavou je Madam Gábi Stolařová (zajímavá Božidara Turzonovová), provozovatelka relaxačního centra pro zámožnější a společensky exponované muže. Do konspirací se může zapojit každý, ale vítězem nemusí být nikdo. Komickou úlohu má tvrdohlavý vykonavatel veřejného pořádku Bulis (dobrý Karel Heřmánek), okresní inspektor mravnostní policie, a samozvaný hlídač mravní počestnosti Čekan (velmi zajímavý Jiří Císler), major Armády spásy. Mezi nejvytrvalejší hříšníky s elegantní odvahou patří Boura (dobrý Miloš Kopecký), sekční šéf ministerstva financí, stavitel René Šulc (velmi zajímavý Radoslav Brzobohatý), a Rudolf Nikodým (dobrý Josef Vinklář), všehoschopný poslanec za agrární stranu. Ženský element je početný: nostalgická vzpomínka Věra (Jana Gýrová), vyzývavá intelektuálka Marie Luisa (Daniela Vacková), maďarský oheň Ilonka (Hana Talpová), odmítaný diblík Rózinka (Jaroslava Kretschmerová), divoká vampýrka Elsa (Evelyna Steimarová), či madona spacích vozů Kristýna (Zora Ulla Keslerová). Z dalších rolí: zpěvák a konferenciér nočního podniku Artur (příjemný Jiří Korn), jeho manželka a tanečnice Miriam (šarmantní Hana Buštíková), nespokojený policejní komisař First (zajímavý Josef Větrovec), pokojný vrchní strážmistr Halík (dobrý Josef Somr), Justicova pravá ruka a bankovní prokurista Jež (příjemný Jiří Kodet), bavící se docent Pinc (zajímavý Bořivoj Navrátil), poctivá účetní Doušová (Věra Tichánková), či čekající a neukojená Bulisova manželka Boženka (půvabná Dana Bartůňková). Matějkův film není úchvatnou komedií, okouzlí pestrobarevnou nápaditostí obrazu a hereckým přístupem. Nic více, než chvilkové odreagování, nelze očekávat. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zajímavost z rozhovoru "Ladislav Županič: Pro herce neexistuje tabu", který vyšel 15. května v čísle 22/2000 Týdenníku rozhlas. Všechny operety a muzikály u vás uváděné neslouží pouze k pobavení diváků, v některých se objevují i ožehavá témata a aktuální problémy. Jedná se hlavně o to strefit se inscenací do správné doby. Dvě inscenace, které jsme uvedli, byly takříkajíc zlomové a také nejrizikovější: Klec bláznů a Řek Zorba. Klec bláznů snad vůbec poprvé na české jeviště přináší problém homosexuality. Den před její premiérou shodili poslanci ze stolu zákon o registrovaném partnerství. V tu chvíli jsme se stali nositeli určité myšlenky a najednou ta hra byla aktuální. Ještě se nestalo, aby někdo v hledišti projevoval nelibost - je to totiž úžasně lidský příběh. Řek Zorba je v podstatě novodobou tragédií. Přišel v době, kdy jsou lidé rozčarováni z politického dění i ze samotných politiků, z jejich namyšlenosti a sebestřednosti, začínají pochybovat o smyslu života - a najednou jim Zorba přináší poselství, že život je krásný a přes všechny potíže, starosti a strasti stojí za to žít. Dalším příkladem je Anděl s ďáblem v těle. Tento film byl natočen v roce 1982 a tehdy působil jako nostalgická a legrační vzpomínka na první republiku, kdy poslanci zneužívali poslanecké imunity, měnila se vláda, rozdělovaly se funkce, strany si mezi sebou vyřizovaly účty. Uběhlo několik let, vrátila se demokracie i se svými neduhy, my jsme tuto inscenaci uvedli a jeden kritik napsal, že to je první politická satira. ()

Reklama

winstonik 

všechny recenze uživatele

Tento film možno pôvodne mal byť komunistickou kritikou západnej spoločnosti, ale vôbec sa mu to nepodarilo - a to z neho spravilo skvelý film. Za socializmu sme tento film "žrali aj s chlpmi", pretože na pozadí "lacného" príbehu zjavoval podstatné reflexie našich krátkych dejín slobodnej spoločnosti (1918-1938). A k tomu (ešte) sladká Zdenička. ()

brzozin 

všechny recenze uživatele

Proboha, proč ve všech komunistických filmech o první republice vypadají kurvy jak staré vysušené hajtry z E55? Navíc tenhle trapný pokus o ukázku předválečné dekadence společenské smetánky vypadá jak nepodařené východoněmecké soft porno ze 70. let. Nikdy jsem tenhle film neměl rád a myslím, že jsem ho snad ani jednou neměl trpělivost shlédnout celý. ()

slavo75 

všechny recenze uživatele

Musím sa priznať, že som bol trocha prekvapený pomerne nízkym hodnotením oboch týchto filmov, pretože podľa mňa je štylizácia do prvorepublikového obdobia dokonalá. To, čím u mňa oba tieto filmy stúpli, sú práve hudobné varietné čísla. Sú profesionálne zvládnuté ako po hudobnej tak aj po choreografickej stránke. Dodnes ma mrzí, že ani v čase vzniku filmu ani s odstupom rokov, nevydalo žiadne hudobné vydavateľstvo album so skladbami z tohto filmu. Nie sú to síce žiadne hudobné skvosty, napriek tomu ide o veľmi príjemne štylizovanú hudbu so zaujímavými textami aj aranžmánmi. Mňa osobne zaujala aj výprava a kostýmy. Dejová línia filmu tiež nie je nijako podpriemerná a mňa ako diváka od začiatku do konca zaujímalo, ako to celé vlastne dopadne. Dekadentná spoločnosť zámku Riviéra sa dokázala zabávať naozaj veľmi uvoľnene, v niektorých miestach mi to prišiel ako veľmi otvorený film s pomerne odvážnymi scénami. Oba snímky rozhodne patria do zlatého fondu českej kinematografie. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Hana Buštíková (tanečnica Miriam) a Dana Vlková (zpeváčka) boli iba príležitostné herečky. V skutočnosti sa jednalo o ženskú spevácku dvojicu s názvom Kamelie, veľmi populárnu hlavne v 80. rokoch. Toto bol jediný film, v ktorom si zahrali obidve súčasne. (Raccoon.city)
  • Ako "Anton" mravnostnej polície poslúžil filmárom Steyr VI. 12/60 PS z roku 1924. (Raccoon.city)
  • Na realizaci Anděla se nešetřilo v ničem a film byl ve své době považován za jeden z nejnákladnějších. (Rodriguez)

Reklama

Reklama