Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (864)
Osobne som v tom Mendesov rukopis nevidel, keďže pochybujem že po jednom filme môžeme o niečom takom hovoriť. Ale každopádne profiluje sa ! Už úvod s bicyklom a zasneženou krajinou na mňa veľmi zapôsobil a vtedy som vedel že tento film budem mať rád. Po skončení môžem tieto slova len potvrdiť. Filmu dominuje precízna technická stránka a veľa, veľa záberov je kompozične svetelne vybrúsených do najmenších detajlov, ktorým zároveň nechýba vysoký punc originality. A to vyúčtovanie (len s hudbou), bol neuveriteľný filmový zážitok po ktorom si srdce tak príjemné buší a mráz behá po chrbte. Mendes sa znova vytiahol, aj keď asi iným smerom než sa čakalo. ()
Tento film dokazuje, že nic není takové, jak se na první pohled zdá. Sam Mendes natočil film o gangsterech a to byla trefa do černého...jelikož těchto filmů je v dnešní době m....teda vlastně žádný. Za tento snímek bych dal jedničku s hvězdičkou za kameru, scénář i režii. Každá scéna ve vás vyvolá různé pocity (smutek, hněv, radost - tu ale jen minimálně), a tak to má být. ()
30. léta jsou mi hodně blízká, takže miluji gangsterské filmy, kde se nosí kloubouky a drží Tommy Guny v rukou! Road to Pedrition jsou kvalitně zpracované, Sam Mendes odvedl dobrou práci stejně tak jako Hanks nebo Law, ale příběh na mně moc nezapůsobil a připadl mi moc jednoduchý bez větší akce. Další navoněná bída! 6/10 ()
Velké příběhy končí tragédií. Je to jako s životem, taky končí blbě... Zvláštně uhrančivý film o tom, že zvědavost se nevyplácí, pravda nakonec vyjde najevo a za chyby se krutě platí. A také možná - s čím kdo zachází, s tím také schází. Cesta, jejímž smyslem je pomsta, nemůže prostě dopadnout dobře. Vynikající kamera vás občas vtáhne do filmu, že cítíte, jak jste součástí obrazu. Pak nabídne neobyčejně poetické záběry s dechem smrti - tma, pouliční lampy, hustý déšť a černé siluety mužů v dlouhých kabátech. Smrtící zbraně jen mimovolně protahují jejich ruce jako nepřirozené stíny. Velmi dobrá hudba, věrohodná dobová atmosféra. Tolik k filmu. Comics doporučuji číst až po něm. S předlohami je to těžké, málokterý film se jim vyrovná, pokud zrovna není naprostým propadákem. Comics je naprosto úžasný a já se do něj pustil záměrně až po filmu. M.A.Collins stvořil neobyčejně silný příběh, který se filmu nepodařilo oživit. Jeho vyprávění je drsnější, spletitější, více vysvětluje a předkládá konec, který netušíte. Ten filmový lze naopak tušit velmi dobře. A kresba R.P.Raynera vás vhrne po hlavě do doby, kdy policajti byli vrazi v modrém a osud světa řídila mafie... ()
Hanks v drsňácké póze válí a Newman si roli mafiánského bosse s přehledem dává. První půle mě příjemně atmosféricky ničila (počasí skvěle dotváří pochmurný svět). Mendes si hraje se zpomalovačkami ve správných chvílích a napínavé momenty působivě eskalují. Přechod v polovině na trochu odlehčenější kolej na mě ale úplně nezapůsobil a změna tempa mi rozhodila balanc. Pokud film vidíte poprvé až po 20 letech (můj případ) nepotěší ani spousta dnes už několikrát viděných scén. Ovšem zde několikrát zmiňovaná finální scéna v dešti je opravdu neskutečně nařvaná. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (27)
- Tom Hanks (Michael Sullivan) považuje za velmi důležitou zdánlivě nenápadnou scénu, v níž s Paulem Newmanem (John Rooney) hrají na klavír. Původně byl na jejím místě ve scénáři tradiční irský tanec, ale vzhledem k antitalentu obou herců v tomto směru byla upravena takto. Hanks vzpomínal, že "ve scénách, jako je tahle, je zakleté kouzlo kinematografie. Místo toho, abychom tam stáli a předstírali emoce, vyjadřujeme své city tím, že děláme něco opravdového. Kdybychom vedli dlouhý dialog, kde bychom si vzájemně říkali, co k sobě cítíme, bylo by to umělé a přeslazené jako sacharin. V té scéně jsem se snažil vyjádřit, že to je něco, co moje postava zná už od svých osmi let: je čas sednout si ke klavíru a zahrát tuhle melodii se svým 'tátou'. Právě tenhle moment vypovídá všechno o jejich vztahu a společné minulosti." Zatímco Newman měl se hrou na klavír určité zkušenosti, Hanks musel začínat od nuly. (NIRO)
- Tyler Hoechlin (mladý Michael Sullivan) svou roli získal v národním castingu, kde se sešlo více než 2.000 mladých herců. (Hal_Moore)
- Film je věnován památce kameramana Conrad L. Halla. (Hal_Moore)
Reklama