Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (947)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Jsem spokojený. Vlastně hodně spokojený, protože Guy Ritchie slíbil, že dodá gangsterku ve stylu Guye Ritchieho a taky ji dodal. Jediný potenciální problém s jeho novinkou tak mám v tom, že se drží vyjetých kolejí a jen minimálně se pokouší překvapit. Ale ono to vlastně vůbec nevadí, protože Ritchie tenhle žánr umí jako nikdo na světě a opět se mu povedlo natočit hodně svižnou podívanou s nečekanými zvraty a ještě nečekanějšími režijními nápady, v níž si to očividně užívají úplně všichni herci (nejvíc asi Hugh Grant a Colin Farrell). Ritchie umí pomalu budované napětí zakončené absurdní násilností, které připomene začátek Pulp Fiction, ale během momentu dovede přeřadit na své typické frenetické tempo. Dovede být vtipný a zábavný a o chvilku později jde z jeho hrdinů regulérní strach. Prostě je to ten Ritchie, jakého jsme chtěli vidět. Nic víc, nic míň. Mně to stačí. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Mal som pocit, že sa Uwe Boll snaží natočiť Pulp Fiction 2. Plné kecov, ktoré však nefungujú ako u Tarantina. Viac časových pásiem pri ktorých ak raz žmurknete, tak sa stratíte. Niektoré scény stoja za to, sem tam sa pousmejete, ale ako celok je to strašné. A hlavne stopáž. Ja hodnotím filmy aj podľa toho, či mám chuť si ich pozrieť niekedy znova. Kľudne len kvôli jednej scénke. Toto si však rozhodne nepozriem už nikdy viac. Jeden zo snímkov, u ktorých platí, že hviezdni herci nie sú všetko. Na záver sa pýtam, či tam vôbec bola jediná pesnička. Neutkvela mi v pamäti ani jedna. A vlastne áno. Tá "hija hija hou". Celé zle. Hviezda za McConaugheyho a Farrella. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ritchieho gangsterky můžeme vnímat jako žánrové projekční plátno, kam si autor promítá sám sebe, respektive svůj aktuální bod své životní dráhy, kariéry a pozice ve filmovém průmyslu. Na úplném začátku v prvotině "Sbal prachy a vypadni" tak máme partu sebevědomě oprsklých mlaďochů, kteří mají talent a ambice, ale hlavně více štěstí než rozumu, když se po hlavě pouštějí do světa všemocných starých struktur. S druhým filmem už mnohem menší roli hraje náhoda, zato se režisér spolu s hrdiny dostává do mnohem větší hry se zámořskými hráči jiné váhové kategorie, ze které si navíc nemůže dovolit vyváznout jen s odřenýma ušima. Dnes už opomíjený existenciálně pesimistický "Revolver" ukazuje bývalého machra ve svém oboru, který ale byl nějakou dobu mimo, paktoval se s příliš mocnými lidmi a nyní sám o sobě pochybuje, takže zkouší rozjet velkou hru, která ho dostane zpátky na vrchol, ale současně přehodnocuje svůj vlastní život. "RocknRolla" vyjadřoval pocit nově nabité jistoty a současně loučení s ostrovními kořeny, přičemž se příznačně věnoval i pozici Anglie / Ritchieho mezi Evropu a Amerikou. "Gentlemani" proto nejsou toliko návratem, jako snahou dokázat ostatním i sám sobě, že "král na to pořád má". Urazil dlouhou cestu a z nevycválaného vychytralého drzouna je distingovaný lumber švihák v letech a majitel stylové hospody i vlastního hipsta pivovaru, kterému neváhá udělat reklamu. Sice stále chová sympatie ke streetwise chuligánům s těmi jejich online projekty, ale je jim už na hony vzdálený. Trochu pomýšlí na důchod, když se teď paktuje se smetánkou a pohodlně si nahrabal na lukrativních projektech, jenže tahle zdánlivě poslední bilanční prácička mu nakonec vžene novou virilitu do žil. Dravost, odvahu a drzost vystřídala sofistikovanost (byť spíše v tom snobském povrchním smyslu, než jako opravdová důmyslnost či propracovanost) a okázalá vytříbenost. Gangsterky vždy stály na motivu střídání generací, potažmo na konfliktu mladé a staré školy, proto příznačně Ritchieho věku a sebeobrazu se tato historka z podsvětí ubírá atypickým směrem, jaký by jemu samotnému v začátcích nepřišel vůbec na mysl. Otázka je, co by na tohle glorifikované vypolstrované páprdovství řekli dnešní mlaďoši, kteří si v rámci žánrových světů gangsterů brousí zuby na své příležitosti - v posledních letech vládne především frankofonní produkce jako vynikající "Bídníci" či hyper-stylový "Gangsta". To ale nikterak nesnižuje zábavnost a svižnost "Gentlemanů", kteří by i v jiném, silnějším roce patřili mezi nejvděčnější tituly z široké distribuce (tedy alespoň z pohledu diváka boomerského věku). ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Guy Ritchie svou režijní kariéru v roce 1998 nastartoval režijním debutem gangsterkou Sbal prachy a vypadni jejíž zákulisí je hodně divoké, jisté ale bylo, že Ritchie tehdy dokázal předvést, že má v sobě nezpochybnitelný talent, který tkví především v tom, že má divoký a hyperaktivní styl a přístup k vyprávění. Ritchie následně v roce 2000 navázal další gangsterkou Podfu(c)k a následně se lety vypracoval k blockbusterům jako dvojice filmů se Sherlockem Holmesem v podání Roberta Downeyho Jr., filmovém Krycí jméno U. N. C. L. E., Král Artuš: Legenda o meči nebo hraný Aladin. Po téměř dekádě (poprvé od RocknRolly) se ale Ritchie definitivně vrátil k žánru, který mu nastartoval kariéru a i když jsou Gentlemani možná ritchieovští až na půdu a Ritchie se až příliš drží svých příliš jasných trademarků, právě v tom tkví kouzlo Ritchieho Gentlemanů, kteří jsou skutečně záživnou filmovou podívanou. Gentlemani jsou díky svým hrdinům uhlazenější než u Sbal prachy a vypadni nebo Podfu(c)ku, Ritchie se ale pořád drží hrdinů, kteří jsou ve svém nitru ty pravá gangsterská hovada. Slušně oblečená a s chováním gentlemana ale pořád hovada. Na rozdíl od SPAV nebo Podfu(c)ku platí, že protagonisty nejsou méněcenní členové podsvětí ale ti důležitější charaktery. Hlavy drogových impérií, consiglierové nebo důležitá esa podsvětí. Výjimkou tu jen Colin Farrell, který sám o sobě prohlašuje, že není gangster, protože gangster opravdu není i když se technicky jako gangster celkem chová. Jeho Kouč má svůj morální kodex a i když své žáky vychovává k tomu aby byli schopni rozkopat držku, rozhodně nerad páchá zbytečné násilí. Farrell je společně s Charlie Hunnamem a Hughem Grantem členem trojlístku, které si své role opravdu užívá. Zatímco Farrell je právě ten dobrák s morálním kodexem, Grant tu hraje novináře, který má uši všude, je schopný dostat se ke spoustě šťavnatým informacím a rozhodně nejde o novináře, kterému jde o spravedlnost. Grant tu představuje toho novináře, který nejprve zjišťuje špínu a pak se ptá kdo nabídne nejvíc. Grant si tuhle pozici nadrženého úchylného novináře strašně užívá a předvádí jeden z nejlepších výkonů ve své kariéře za posledních pár let. Nejvíc za to ale stojí přece jen podání postavy Raye Charlie Hunnanem. Hunnam tu nahodil pózu totálně chladného profesionála, který je jako consigliere mimořádně schopný a například scéna kdy v bytě při užívání trávy seřve partu výrostků za to, že jsou závislí na heroinu je totálně boží. I Matthew McConaughey je jako Pearson totálně boží a své si tu v pohodě odehrají i Henry Golding, Michelle Dockery nebo Jeremy Strong. Trio hlavních hvězd ale tvoří především právě Farrell, Grant a Hunnam. U Gentlemanů platí, že Guy Ritchie z roku 2019 není už tím Guyem Ritchie jako v roce 1998. To znamená, že roky Guy Ritchie zrál a tudíž rozhodně nedorazí v podobě Gentlemanů divočina jako u SPAV nebo Podfu(c)ku, pořád jsou ale Gentlemani neskutečně zábavnou hyperaktivní filmovou jízdou, která chrlí jeden zajímavý nápad za druhým, hraje si s faktem, že je film vyprávěný jako filmový scénář kde je možné cokoliv a vše je schválně tak trochu přitažené za vlasy. Je to celé šílená jízda, ovšem neskutečně zábavná jízda, která si s divákem prostě náramně hraje a baví ho celou dobu. Těch nápadů možná v celkovém součtu není tolik jak je u Ritchieho člověk zvyklý, ve finále to ale člověku tak nějak stačí, protože je prostě rád, že vidí po delší době solidní britskou gangsterku. Krásně to vypadá, krásně to utíká, je to vtipný, svižný, ještě jednou neskutečně zábavný a především pořád ten klasický nápaditý Guy Ritchie, který sice točí uhlazeněji a dospěleji, ta britská nezkrotná sila co ale v roce 1998 dorazila se Sbal prachy a vypadni v něm pořád je. A stojí za to tuhle zábavnou gangsterku, kterou si navíc herci očividně užili vidět. Už jenom kvůli, že vám ten film vysvětlí, že označení kunda černá vlastně vždy nemusí vyznít úplně rasisticky...... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

I po tolika letech neustále opakuji, že Guy Ritchie je jeden z nejlepších a nejosobitějších režisérů současnosti. Vždycky spíše sáhnu po Holmesovi, než po starých špinavých londýnských gangsterkách, které jsem nakoukával až zpětně, ačkoliv samozřejmě i z dnešního pohledu mají co nabídnout. Mě ovšem tématicky zajímají spíše jiné žánry, proto jsem od Gentlemanů rozhodně nečekal takové skóre, jaké tu i pár týdnů po premiéře visí. Ale po odchodu z kina musím místopřísežně stvrdit, že si jej tento film bez jakýchkoliv skrupulí zaslouží. Vlastně se mi tolik trefil do vkusu hlavně kvůli tomu, že jsem vždycky ve filmech sledoval raději vysoce postavené mafiány a gangstery než loosery z ulice, co šulí nižší tisícovky. Z tohoto důvodu fanoušci starších ritchieovek spíše sáhnou po Podfucku nebo Sbal prachy a vypadni, pro mě jsou Gentlemani patrně jeho vůbec nejlepší film! A mám velkou radost, že ačkoliv tento anglický rodák do filmu obsadil rovnou tři box office poisony (McConaughey, Hunnam, Farrell), nevyhořel tentokrát tolik komerčně jako několik let starý a neméně skvělý Man from Uncle. Nutno říct, že všichni tři jsou ve filmu vyloženě grandiózní, sekají hlášky a sprostou mluvu jak na běžícím páse a v případě potřeby bravurně vystřihnou nějakou groteskní situaci. V kombinaci s úlisným mimoněm Hughem Grantem (dlouho jsem jej nemusel, ale tady je taky k sežrání) dokonalá kombinace. Takovou RocknRollu si třebas vůbec nemám touhu znovu pustit (ač se mi libila), Gentlemany si pustím doma znovu bez problému a jsem strašně rád, že jsem je ještě stihl v kině, s odstupem několika měsíců dokoncd dvakrát...90% ()

Galerie (121)

Zajímavosti (27)

  • Brýle Coache (Colin Farrell) jsou vintage. Štáb je získal od soukromé společnosti na výrobu brýlí. Ray (Charlie Hunnam) nosí brýle značky Persol série 649 PO3201V. (TaNya_)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

18.06.2022

A máme to tu zase. Studiu Disney se strategie aktualizování svých klasických a divácky velmi populárních animovaných franšíz finančně velmi dobře vyplácí a po hraných předělávkách Popelky, Krásky a… (více)

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

13.03.2022

Málokdy se stává, aby britský režisér Guy Ritchie (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) oznamoval spin-off některého ze svých snímků, natož pak aby ho oznamoval takřka ihned po premiéře. Jenže svět… (více)

Reklama

Reklama