Reklama

Reklama

Miluji tě modře

  • Slovensko Miluji tě modře (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Sympatický malíř a kunsthistorik, doktor David Bárta, se blíží Kristovým létům. Jeho život by už měl mít „ustálenou" podobu a pevné obrysy. Opak je pravdou. Právě teď prožívá Bárta docela smolné období. Dostane výpověď z Národní galerie, žije stále pod jednou střechou s matkou, posedlou jógou, nemá žádnou přítelkyni a nedaří se mu ani skvělý výtvarný projekt, který realizuje se svým bonvivánským otcem. A najednou je tu zlom! Ve výloze luxusního pražského klenotnictví objeví Bárta dívku Terezu, krásnou aranžérku - tajemnou, cudnou i vášnivou, prostě nevyzpytatelnou. Přitahuje ho nebývalou silou a jeho staromládenecký život je naráz vzhůru nohama. Tereza je dívka jeho snů – ale je tu ještě „ten" třetí – přítel Terezy, artista Igor, rapl a žárlivec, který nedokáže pochopit, že lásku si nelze udržet ostřím nože. Vztah Terezy a Igora pomalu končí, i když se to neobejde bez bouřlivých a citově vypjatých scén. Na Davidovi je, zda dokáže ustát všechny karamboly rozchodu Terezy s Igorem a zda si dokáže získat Terezinu přízeň... Není to lehké, protože Tereza jednoho dne záhadně zmizí... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (130)

kingik 

všechny recenze uživatele

Je to trochu romantický, trochu erotický a je to ze současnosti. Taková by byla ve zkratce moje doporučení pro Otu Rákosníka, kdybych ho na to posílal do kina. A šest lidí bych na tenhle film ani nesehnal. Miroslav Šmídmajer dělá odlehčené filmy, jeho tvůrčí schopnosti nejsou vůbec špatné. Pokusil se o inovaci v pohádce (Peklo s princeznou/2009), pokusil se vzkřísit tradici české scifi komedie (Probudím se včera/2012), pak ale přišlo citelné zhoršení v podobě Celebrit a Dvojníků, a tohle je završení jeho tvůrčí nesourodosti i určité bezradnosti, do jakých diváckých vod film směřovat. Kdyby to byl příběh stárnoucího bonvivána, kterého ztvárnil Drtikol Kratina, divák nemrava by si přišel na své. Když byl na place, nahotinek bylo dost. Jenže ten film je o lásce staromládeneckého kunsthistorika Davida (Václav Jílek) k lepé aranžérce Tereze. Do role téhle "múzy" obsadil herečku, která hraje spíše tělem, její herecké schopnosti jsou diskutabilní. A i když Denisa Nesvačilová byla odhodlána odhodit stud, kamera se styděla za ni, takže z její nahé kůže toho divák moc neuzří. I Hana Vagnerová to dala jen do spodního prádla. "Porno komparzistky" už běhaly po place komplet nahé. Na Taťjanu Medveckou vybyla role matky a milovnice indické jógy, která prostřednictvím této záliby ventilovala jakési vyšší poslání. David s ní stále bydlí. Pár, který má spočinout spolu v posteli, je v sexuálních hrátkách "brzděn" faktem, že hlavní hrdinka je zadaná, což je největší komplikace v ději. Dotyčným je artista Igor (Rostislav Novák), který žárlí, vyšiluje a protrhne vzácný obraz. Zesnulý Jaroslav Papoušek napsal tenhle svůj poslední scénář těsně před smrtí, je k neuvěření, že je jeho autorem, film v ničem nepřipomíná jeho stěžejní díla "Hoří má panenko a trilogii o rodině Homolků. Ve filmu je totiž jen minimum vtipu. Něco v humorném duchu proběhne, když nad zničeným obrazem běduje Miroslav Táborský jako ředitel galerie za přítomnosti dvou restaurátorů (Matouš Ruml, Josef Náhlovský), jinak po humoru ani stopa. Postupně začal převažovat romanticko/erotický ráz. Dokonce film začal hrát na artovou notu, kdy do děje významně promlouvala modrá barva, to filmu moc nevycházelo, nota zněla falešně, pseudoartově. Film nedisponuje zrovna excelentními hereckými výkony, až na pár výjimek, je to zahrané stylem "poleno". Ústřední pár nemá charisma, chemii, zajímavost, nic. Film kazí i okatý Product Placement na alkohol i vlasový preparát, občas to vypadá, že jde o reklamu na krásný a bohatý účes. Je zde ovšem i příjemná vizuální stránka, občasný režijní nápad. A film plynul celkem rychle. A taková (pomyslná) trojka s Nesvačilovou a Vagnerovou není vůbec k zahození. 5/10 ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má na svědomí ten Jaroslav Papoušek, který je podepsaný pod Homolkáčema? To se mi ani nechce uvěřit. Ale je to pravda. Prostředí, ve kterém se filmový příběh odehrává pro mě bylo velmi atraktivní. To je ale zřejmě všchno. Připadala jsem si jako na houpačce, jako že právě sleduju dva filmy v jednom a nějak se mi to v hlavě celé popletlo a spatlalo se do jednoho kousku. Nemám nic proti použité nahotě ve filmech, pokud není prvoplánovitá a násilně naroubovaná, či-li naprosto ubohá a stupidní. Jako to bylo tady. Miluju modrou barva, ale tady jsem se jí přímo přejedla. Modrá zířila a zbytek byl takový šedivý.Chápu ale ten kladený důtaz na ni. Jen se s tím dalo pracovat malinko jinak.Vysvětlení, proč hlavní postava miluje modře, mi přišlo hezké. Škoda, že je tenhle filmový příběh takový nemastný a neslaný Trestuhodně nevyužito dobrých herců, které se tu vyskytují. Docela by mě zajímalo, jak ve skutečnosti vypadá původní Papouškův scénář a jak moc se filmu podobá. ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Nechte Terezu zahnívat v letitém vztahu s doktorem Davidem a dopřejte jí únik z té šedivé nudy v podobě vášnivého vztahu s artistou Igorem. Pak bych možná uvažoval o lepším hodnocení. Ale tady ten kšeft (tohle má být láska?) s přestárlým, ufňukaným, neodbytným, uhlazeným pražským mamánkem mě nedojímá. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem měla velkou chuť film vypnout už v prvních minutách, kdy se objevili snové kýčovité scény. Ale protože jsem holka statečná, která chce mít přehled i přes současnou českou tvorbu, řekla jsem si, že vydržím. Dalším rušivým prvkem je filmová hudba, repektive její využití. Problém je, že je použitý stále stejný do kolečka se opakující hudební motiv. Šablonovité podkreslování scén, které zřejmě režisér považuje na romantické je příliš podbízivé, jakoby divákům měly říct - pozor holky, tady je to důležité, nachystejte si kapesníčky! Příjemným osvěžením je obsazení Denisy Nesvačilové, která je snad jako jediná přirozená. O to víc bije do očí obsazení Václava Jílka, který svou roli zjevně nezvládá, je nepřirozený a deklamuje. To se dá pominout snad u začínající mladší generace, ale překvapuje mě že je to na pořadu dne u ostřílených bardů! Přičítám to špatně napsaným diakogům a slabému režijnímu vedení. Možná měl Miloslav Šmídmajer zůstat u toho, co mu opravdu jde a to je producentská práce, režii by měl přenechat talentovanějším. Protože dobrý režisér by měl odhadnout špatný scénář a rovnou ho odmítnout. Je to smutné, že zrovna pod tímto scénářem je uvedený Jaroslav Papoušek. Doufám a pevně věřím, že touto cestou se současná česká tvorba ubírat nebude. Je jistý přínost pro naši kinematografii film bez pochyby má - může být uváděný jako učebnicový příklad, jak to vypadat nemá. Jedna hvězda za půvaby a přirozenost Denisy Nesvačilové. ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Nápad asi hezký, naivita z příběhu čiší, D. Nesvačilová a V. Jílek jsou hodně sympatický pár.... Proč to tedy není super česká romantická komedie? Protože celý byť milý příběh, je zanesen do naprosto nepěkného prostředí a totálně debilního okolí... prakticky všechny vedlejší postavy jsou na ránu.... od začátku až do konce... ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • Film obsahuje potitulkové scény. (Duoscop)
  • Natáčení probíhalo v Praze a také v Olomouci na nádvoří univerzitní knihovny. (skudiblik)
  • Denisa Nesvačilová (Tereza) musela zvládnuť aj výškovú akrobaciu, nakoľko sa nepodarilo zohnať kaskadérku, ktorá by odpovedala jej výzoru. Režisér Miloslav Šmídmajer využil tiež to, že sa venovala modernej gymnastike. Denisa Nesvačilová sa neskôr nechala počuť, že ju všetko bolelo, mala spálenú kožu na rukách aj nohách a veľké mozole. Na posledných dvoch tréningoch od bolesti plakala. Nakoniec zvládla náročné kúsky vo výške 5,5 metra a bez istenia. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)

Reklama

Reklama