poster

Král

  • Velká Británie

    The King

  • Maďarsko

    V. Henrik

  • Austrálie

    The King

Drama / Historický / Romantický / Válečný / Životopisný

Velká Británie / Maďarsko / Austrálie, 2019, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sell
    *****

    Ďakujem za historický film kde si konečne!! dali záležať na historických skutočnostiach ako je oblečenie - ženy tu nie sú vyobliekané do prehnaných kostýmov ale naopak veľmi decentne na danú dobu - a muži nechodia v čisto kožených veciach ako na to poukazujú niektoré iné súčastné ,,historické" filmy. Rovnako aj finálný súboj medzi Angličanmi a Francúzmi plný krvy, špiny, blata a kamera zaberie sekanie, bodanie , krvilačnosť pretože áno taká je vojna. Fakt, že tu neuvidíte žiadnu romantiku tomuto filmu len nahráva pretože to vidíme v množstve iných filmov. Ale toto je film o mladom mužovi ktorý sa nečakane stáva kráľom aj proti svojej vôli ale keď už preberie žezlo a korunu snaží sa viesť svoj ľud najlepšie podľa seba. A pokiaľ ho niekto zradí naozaj mu to nedaruje. Za mňa úžasných 5* a najradšej by som pokračovanie.(8.11.2019)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónov║ Náhľad do krásnej anglickej panovníckej histórie a opäť trefa do čierného, tak toto teda môžem aj keď angličanov neznášam. Má to veľmi slušnú výpravu, kostýmy, dobrých hercov ale aj veľkolepé krvavé bitky. Dokonca ani úchylní Robert Pattinson tu moc nevadí a nekazí to tu. Netflix občas zatne hlboko a presne. /80%/(17.11.2019)

  • marhoul
    *****

    V tomto případě nemůžu jinak, neboť se mi zde sešla jedna parádní poctivá filmařina, vynikající scénář, tempo, hudba, dále mé oblíbené anglické dějiny v kombinaci s Timothée Chalametem, kterého baštím už nějakou tu dobu. Netflix mě baví, však tady mě teprve překvapil. Nikdy bych nevěřila, že to napíšu, ale Robert Pattinson, ten představitel přiblblých upírů a jiných sráčů se zde blýskl par excellance. Jako francouzský dophin (a dovolím si zmínit, že my, co rádi koukáme i na francouzská historická dílka, máme jakousi utkvělou představu, jak tito výstřední královští spratci vypadali) byl dokonalý. Velmi mě překvapil, byl přesný a nezapomenutelný. Deppka Lily byla také dobrou volbou, na tuto slečinku se dívám ráda, no a na úžasnou bitvu v blátě, na tu se už mrkněte sami. Protože to se v dnešní filmové tvorbě opravdu nevidí.(2.11.2019)

  • verbal
    ****

    Je moc milé, že člověk může zase jednou zhlédnout vizualizovanou historii velkobritských incestních degenerátů, aniž by se musel prokousávat slovní rakovinou přeceňovaného nudila, uspávače hadů a kurvila historie Wilíka Třesoštěpa. Ne, že by se teda Aboridžinci nějak zvlášť srali s historickou akurátností, po vzoru toho tlučhuby bez skrupulí naroubovali ochnutého homopýra do role žabožroutského homoprince, který byl tenkrát možná leckde, jen ne u Azincourtu, nicméně ukazovat, jaký je Patyzón slizký, trapný a prkenný pičus, je rozhodně záslužné a přínosem pro světovou kinematografii. Takže výsledkem je nádherně udělaná, na televizní poměry rozmáchlá, poměrně svižná, špinavá a ponurá středověká freska s překvapivě vynikajícím a přesným Šavlometem, příjemně zcela prostá „Jsi cos krom stupně, místa, zevnějšku, strach budě u jiných a zlekanost, jsa méně šťasten ve svém děsení těch, které děsíš?“ a podobně maligních větokonstruktů a pičistických přechodníků mistra Youdy. Tudíž běda, i já se slovy kokotoklasika povinován cítím se dnes auditoriu domýšlivému sbohem dáti: Ač dílo zdařilé, veskrze zábavné a poučné jest, já v kostech morku pocity chovám, že kmáni tupí, javše se v dějevědy hodinách lelkovati jen a po soustředěných zbůhdarma plastelínu flusat, v něm stěží zalíbení naleznou, neb vědomost pro ně více již není líbeznou, jsa v ignorantská hovada pacholků stájových vzděláni, dozajista bukanýry létající a věty prosté, tříslovné, hodné lůzy sprosté zkroušeně postrádati budou. Žel kanály, žumpy a stoky odpadní samy se svévolně hloubit sveřepě odmítají, pročež otázku onu osudovou „Kopat či nekopat?“ za „Vžum, Skvíz, Splaš“ svistu jak břitva lopat ostrých nadále slyšet bude vůkol krajem vším a řepka tam zlatoslunná v lánech nekonečných, plebsem okopávaných, z kurvy zrozeným MacBethům uherským a jiným vším vesele si pokvete. (3.11.2019)

  • Darneth
    *****

    Reálné vykreslení boje, zbroje a strategie. Hallelujah! Spolu s tou anglickou ledovou tříští se mi atmosféra zabodávala přímo až do kostí a opravdu jsem žasla nad uvěřitelností, kterou naservíroval nejen herecký ansámbl, ale zkrátka všichni, kdož se na filmu podíleli. Navíc zmínka o naší malé zemi, byla taky dosti potěšující. Nemám slov, Netflix si to u mě vyžehlil. Prozatím.(5.11.2019)

  • - Bitka pri Agincourte bola natáčaná 2 týždne s 300 mužmi a 80 koňmi na poliach v Maďarsku. Aby tvorcovia dosiahli bahnitý terén bojiska, štáb nechal kone behať po poli. Nakoľko však bolo príliš veľké teplo, bahno rýchlo vysychalo, a tak posunuli bojisko viac vľavo a celý proces zopakovali niekoľkokrát. (Wargoo)

  • - Přesné postavení jednotek, počty jednotek a počty padlých i nasazených na obou stranách, ale hlavně na francouzské straně, se značně rozchází. Angličané uváděli početní ztráty na straně francouzské armády mezi 1 500 – 11 000 vlastní ztráty 100–150. Podle moderních odhadů byly ztráty na straně francouzské armády 6 000 a anglické 600. (messenger)

  • - Scénář byl tvořen podle tří her Williama Shakespeara: „Henry IV, Part 1“; „Henry IV, Part 2“ a „Henry V“. (Jirka_Šč)