Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
Kdo by si pomyslel, že je možné na tématu "ženy v kómatu" vystavět tak barevný a vrstevnatý příběh (toto jsem si pomyslel dřív, než jsem zjistil, že film dostal Oscara za scénář). Smutný film (ale obsahující naději na život). Podmanivá hudba. Krásné obrazy. Precizně udělané. ■ Po dalším vidění s manželkou zajímavá diskuse na téma: "Vina, trest a pochopení." Nemáme úplně identický názor. ()
,,MOZEK ŽENY JE ZÁHADA A V TOMHLE STAVU O TO VÍC. ŽEN SI MUSÍME VŠÍMAT, MLUVIT S NIMI, BÝT POZORNÍ, PEČOVAT O NĚ. UVĚDOMOVAT SI, ŽE JSOU ŽIVÉ, ŽE NÁM NA NICH ZÁLEŽÍ“....... /// Morbidně romantický příběh, během jehož vyprávění jsem se občas nudil a z mýho pohledu ho provětrali jen ,,corridé de toros“, němý film a jemná erotika. Jasně, všechny ty ódy na zpracování, herečky, neotřelej – zvláštní – příběh beru, ale mě v tý veškerý kráse, poetice a naději chybělo víc emocí. Mých emocí. Asi Pedrovi napíšu, protože se mnou není něco v pořádku.... (ahoj Pedro, měl bych pro Tebe námět na reportáž....) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem fanda holek co všechno prospí. 2.) Zjistím, kdy ,,tam" můžu vlízt celej. A jestli je to vůbec možný. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Tomuto filmu se podařilo to, co málokterému: umlčet mě. Krása, zoufalství, poetika, smutek, naděje. Takovou směs umí namíchat jen Almodóvar, jehož myšlenkové pochody a způsoby miluju. Pohnutý, neuvěřitelný příběh, tak krásně lidsky napsaný, hudba včetně té u ohně, kamera - na scénu, kdy se pase na obřadně se oblékajícící toreadorce, bych se mohla dívat stále dokola. Zadupána do země a vynesena do nebe, tak dvojace jsem si připadala, když jsem za pár dní ještě pod vlivem zážitku hledala a našla spřízněné duše na Čsfd. ()
Nepobrala jsem to, nedokázala jsem naplno prožít ani jednu z tragédií. Podání, pojetí, vnucování španělské kultury (divadlo, aréna), prožitku skrze ubrečené chlapy; zakroucený scénář, divné figury i herci, jsou mi vzdálené jako býčí zápasy. Navíc Benigno byl vážně kardinální retard, co se jen tak nevidí a psychopat k tomu. Je to jeden z filmů, kde se intimita servíruje na talíři a bohužel v nestravitelné konzistenci a přemrštěné porci. A to dokonce tak, že ač byla Alicie krásná dívka, byla mi odporná ve své strnulé topornosti a bezmocné nehybnosti. Nicméně práci ošetřovatelů obecně obdivuji a hluboce se jim klaním. ()
Pedro Almodóvar......osobitý, skvělý a hlavně nenapodobitelný. Film "Mluv s ní" je další dokonalou sondou do hlubin mezilidských vztahů.Dvě ženy v komatu a dva muži. Jeden věří v život a lásku kterou cítí, druhý se smířil se smrtí. Almodóvar charaktery všech postav jemně vykreslil do nejmenších detailů, takže nemusím přemýšlet o tom, co která z nich cítí. Prostě to vím. Jenže...... film skončil a já stejně přemýšlím. Tentokrát o tom, kolik podob může mít láska.... ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
- Oscar 2002 za původní scénář; nominace za režii. (Geriel)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
Reklama