Reklama

Reklama

Zrození

  • USA Birth (více)
Trailer

Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arliss Howard). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje. Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně. Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (149)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Netradiční, otevřenost diváka vyžadující směsice žánrů (mysteriózní thriller, romantické drama, psychologický film) nadnášená Glazerovou sugestivní režií, Desplatovou atmosféru dotvářející hudbou a přesvědčivými výkony zvučného hereckého ansámblu. Aniž bych chtěl nějak spoilerovat, možná vysvětlení jsou logicky dvě a při jejich určování záleží na poměru užití rozumu a emocí. Přikláním se k tomu, že narozený člověk je čistý nepopsaný list, kterého ke zradě a neúctě k druhým naučí až život. A že člověk věří tomu, čemu věřit chce.. Kontroverze spojená s některými scénami mně nejde na rozum a neumím si představit to haló, kdyby došlo ke genderové výměně a ve vaně se spolu cachtali slizký Danny Huston a desetiletá holčička.. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%. ()

Reklama

forsythia 

všechny recenze uživatele

Hrozně zvláštní film s atmosférou, co se mi zažrala pod kůži. Nakonec mě těší, že aspoň v mém životě je všechno normální. Ovšem ten pocit, že lidé okolo mě můžou být ve skutečnosti někým jiným, a ta nejistota, jestli to tak vážně nemůže být, mě čas od času provází. Asi nejsem tak úplně ojedinělý magor, když mohl vzniknout tento příběh. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Zrození je pro mě milým překvapením, neboť jsem očekávala mysteriozní thriller, nakonec se z toho vylouplo psychologické drama. Film plyne drásavě pomalu, je to záměr, ovšem, stupňuje se tím duševní svár civilně lidských hrdinů . Ti jsou mimochodem postaveni před zásadní velmi nerealistický problém, který se snaží řešit snad až racionálně. Hlavní je však emoční rovina filmu, ale není to ono klasické expresivní vyjádření stavu, ba naopak, mistrná hra obličejového výrazu podpořeného obvykle hudbou, která je neoddělitelným spojencem obrazu. Další velmi výraznou složkou je výtvarná stylizace (barevné ladění dokáže být hodně atmosférické) a zajímavá výprava ve které převažují hlavně vertikální linie, které často umocňují rozdílnost a propastnou vzdálenost mezi nesourodými hrdiny. Film Zrození má divácky nevděčné těžce umělecké ambice, které vlastně i důsledně naplňuje. Režisér Jonathan Glazer s jistou samozřejmostí ukazuje, že klasická filmařina ještě nezemřela, což dle mého není vůbec naškodu. Přidává do filmu jeden trochu kontroverzní aspekt a to je vzah třicátnice s dvanáctiletým klukem (což mu dalo hlavně pocítit puritánské obecenstvo v Itálii). Pro někoho zůstane Zrození jen dalším aspirantem povýšeně akademické hříčky -stejně jako poslední dílka Bertolucciho. Nu, každý jsme jiný, pro mě je Zrození introspektivním vhledem do lidských duší, který má sice pár vad na "kráse", ale celkově je velmi vyvážený a povedený. Nutno podotknout, že také díky velmi zajímavému hereckému obsazení a výrazově velmi přesné hudbě. ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Dlouhé záběry - třeba na tvář (bezesporu nádhernou, ale přece jen...) Nicol, minutku, dvě...Nejdřív jsem se při tempu vyprávění ošívala, ale nakonec mi sedlo. Bylo to citlivé, bylo to zvláštní, mělo to své kouzlo a velkou poetiku. A milý popěvek jako podkres titulků. Nejsem z toho uchvácená jako mnozí zde, ale nebylo to ani zdaleka tak zlé, jak vypadalo v úvodu. ()

Galerie (104)

Zajímavosti (7)

  • Příběh měl být nejdříve natočen z pohledu desetiletého chlapce, ale s příchodem Nicole Kidman do role Anny se rozhodlo, že příběh bude točen z jejího pohledu. (Terva)
  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Benátkách 2004. Několik diváků při premiéře bučelo a pískalo. Po ukončení projekce začala diskuze s tvůrci. Nejvíce otázek dostala Nicole Kidman (Anna) proč se líbala s desetiletým chlapcem. (Terva)
  • Natáčelo se v americkém státě New York v lokalitách Manhattan, Long Island, New York City a ve studiu Silvercup. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno