Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Plachý poštovní úředník Tomek je posedlý atraktivní výtvarnicí středních let, smyslnou a promiskuitní Magdou, která bydlí v protějším domě. Sleduje ji dalekohledem, začne se jí plést do života a posléze se odhodlá odhalit jí své city. Soudí totiž, že je osamělá a potřebuje něhu. Cynická odezva, se kterou Magda jeho vyznání přijme, mladíka vážně raní. Do příběhu o manipulacích ve jménu lásky k bližnímu ovšem zasahuje i Tomkova bytná, která pro „svého" chlapce chce jen to nejlepší. - Alena Prokopová (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (30)

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krátky film o láske v ešte kratšej verzii, ale opäť ako pri Zabíjaní vôbec nemáte pocit, že tu niečo podstatné chýba. To by sme mali asi iba vtedy, ak by sme obe verzie videli tesne po sebe. V realite by následky mladíkovho chovania boli predsa len odlišné, avšak pokiaľ chápeme, čo chcel Kieslowski povedať, tak tento mierny odklon od skutočnosti dokážeme akceptovať. Skrátka tu cítiť ten existencializmus pomaly z každého záberu, slova a výrazu tváre oboch hlavných postáv. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přes všechny rozbory kdo, koho, proč a jak sleduje, zůstává pro mě tento díl Dekalogu (a Krátký film o lásce, který ovšem naznačuje optimističtější vyznění a naději) příběhem dvou osamělých zoufalců v odcizeném (panelákovém) světě. Muž v kožené bundě stojící zády ke kameře u Tomkova zavřeného okénka, kde ho (tedy Tomka) Magda hledá, je režisér Kieslowski. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Nescudzoložíš” / Už druhýkrát po sebe sa nebudem zbytočne rozpisovať, keďže opäť ide o kratšiu verziu Krátkeho filmu o láske, pričom mám také zdanie, že práve tieto dve epizódy s poradovými číslami päť a šesť, sú jednoznačne tými najlepšími z celej série, v zložení desiatich, takmer hodinových filmíkov. Minimálne, čo sa teda týka diváckej prístupnosti, je oveľa atraktívnejšou, než zrovna predchádzajúci prípad, ktorý je mimoriadne ťažkým na celkové strávenie. V podstate obidva prípady dokumentujú predovšetkým to, že mali oveľa viac zľahčené podmienky, než ostatní, lebo už pred vznikom Desatora, „Kyseľ” nakrútil dva „krátke filmy”, ktoré následne zostrihal tak, aby pasovali do televízneho formátu, kde im to rovnako svedčí. PS: Epizóda má oproti filmu iný koniec. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tak to je všechno, to je celé to milování," říká zkušená a promiskuitní Máří Madaléna po Tomkově předčasné ejakulaci. Tím se karta lásky obrací - a závěrečnou scénou, "já Váš už nesleduji", se vrací do talonu. Ta karta se jmenuje "Srdcový kluk", ale zde ji můžeme nazývat "Rozkoš z koukání" neboli (snad podle Freuda) "Echte Schaulust". Hrubě vyjádřeno, "kdo nešmíruje, ten nemiluje". Hezky a jasně to vyjádřil Pascal Pernod (viz Slavoj Žižek: Lacrimae Rerum, též Hospodářské noviny, 27. květen 2017). "Není žádná (dokonalá, vzájemně opětovaná) láska, existuje jen nesmírná potřeba lásky; každý skutečný milostný poměr selhává a vrhá nás zpět do naší samoty." ()

honajz2 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem rád, že tady nebylo o čem a ani pochyb. Stejně jako u předchozího přikázání jsem rád, že vznikla delší celovečerní verze, která oba náměty ještě rozšiřuje, ale zatímco u Nezabiješ jsem se tak silného dojmu nedočkal, tak zde naštěstí ano. Funguje to přesně tak silně, jako v Krátkém filmu o lásce a já jsem si ten detailně propracovaný psychogický příběh rád připomněl, stejně tak i Kieślowského neuvěřitelný talent ke psaní scénářů. Dál už bych jen opakoval to, co jsem psal u Krátkého filmu o lásce. Slabých 5* ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama