Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Dan LaustsenHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Bradley Cooper, Cate Blanchett, Toni Collette, Willem Dafoe, Richard Jenkins, Rooney Mara, Ron Perlman, Mary Steenburgen, David Strathairn, Mark Povinelli (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)
Videa (5)
Recenze (264)
Guillermo del Toro umí každý ze svých snímků zahalit do hávu magie, mysterióznosti a opulentní magičnosti, resp. magického vizuálu. Nejinak je tomu v tomto hereckými hvězdami nabitému filmu. Já jsem měl ale pocit, že mu obsahově celou dobu něco schází, že místní přesun se úplně nepovedl. Napjatý jsem byl snad až v samotném závěru a netrpělivě vyhlížel rozuzlení, které by mi nevadilo, kdyby bylo aspoň trochu šokující. ()
Tentokrát forma vítězí nad obsahem, neboť atmosféra je milionová a režie až spielbergovsky detailně propracovaná, zatímco příběh mě za srdce úplně nechytil. První (zhruba) cirkusová polovina byla super, a protože jsem o ději nevěděl vůbec nic (i kratičký oficiální obsah distributora, který je tady, je vlastně spoiler), byl jsem zvědavý, kam to všechno směřuje. Bohužel to nakonec směřovalo do ne tak zajímavého druhého a třetího dějství, v nichž najednou bylo vlastně skoro všechno očekávatelné, včetně toho krásně zlomyslného závěru. Trochu mě to mrzí, protože Guillerma Del Toro mám moc rád a do Uličky přízraků navíc sehnal přímo snové obsazení, ale zároveň nejsem příliš zklamaný._____P.S. Hrdina Bradleyho Coopera je vyloženě lovecraftovská postava, a tak bych bych příště rád už viděl nějakého toho Cthulhu. ()
Velľké opuletné nič. Cast snov, Cate a Toni prvý raz spolu na plátne, hoc bez jedinej spoločnej scény, ale film, pomerne absurdne, stojí a padá (subjektívne oveľa viac padá) na nezaujímavom príbehu. Ten navyše zabíja nekonečná stopáž. Jediné čo oceňujem, a čo mi dal, je zistenie, že Bradley Cooper je predsa len trochu herec a nielen hezoun. ()
Vizuálně bezchybné a v první polovině neuvěřitelně vtahující. Bohužel zbytečně dlouhé, vyprávěním rozpolcené a herecky nepřesvědčivé. Del Toro je vizuální mistr a jeho světy chce divák navštívit, ale nechápu proč zrovna tenhle příběh byl pro něj natolik důležitý aby ho natočil, bez jakýchkoliv režijních otěží. Co bych dal ta to, aby natočil nějaký monster horor. ()
Když si tak prohlížím filmografii Guillerma del Tora, tak bych snad i řekl, že právě Ulička přízraků je jeho nejkomplexnějším filmem. V době 40. let 20. století to tu totiž začíná jako okultistické drama z prostředí cirkusu, aby se film ve druhé polovině proměnil v regulérní noir. Výborná kamera a perfektně houstnoucí atmosféra nabádá k nadpřirozeným motivům, které má režisér obecně hodně rád, aby je postupem času překvapivě potlačil čirým pragmatismem. Trošku překvapující, ale díky výborným hereckým výkonům se jedná o jeden z nejzajímavějších filmů poslední doby. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (14)
- Legendární Martin Scorsese napsal otevřený dopis deníku Los Angeles Times, ve kterém vyzýval, aby se lidé šli na tento snímek podívat do kin. Označil ho za znepokojující a osvěžující zároveň. (NiWi)
- Bradley Cooper prozradil, že spousta rekvizit použitých při natáčení bylo skutečným vlastnictvím režiséra Guillerma del Tora, který si obecně potrpí na dobové předměty. (NiWi)
- Film není remakem Uličky přízraků (1947), je ale další adaptací románu Williama Lindsay Greshama. (GOtoUCSC)
Reklama