poster

Černý Mercedes

  • Polsko

    Czarny Mercedes

  • angličtina

    Black Mercedes

Krimi / Válečný

Polsko, 2019, 117 min

Režie:

Janusz Majewski

Předloha:

Janusz Majewski (kniha)

Scénář:

Janusz Majewski

Hrají:

Maria Dębska, Aleksandar Milićević, Artur Żmijewski, Andrzej Zieliński, Łukasz Sikora, Sonia Bohosiewicz, Andrzej Mastalerz, Izabela Dąbrowska, Andrzej Baranowski, Przemysław Bluszcz, Andrzej Seweryn, Natalia Rybicka, Marcel Sabat, Bogusław Linda, Maciej Winkler, Wiktor Zborowski, Marian Opania, Jerzy Schejbal, Antoni Królikowski, Piotr Tołoczko, Stefan Friedmann, Grzegorz Sierzputowski, Krzysztof Chodorowski, Danuta Stenka, Vadim Brodski, Daniel Passent, Dariusz Dobkowski, Mateusz Grydlik, Andrzej Szenajch, Bartłomiej Magdziarz, Maciej Wojak, Hanna Turnau, Jarosław Gruda, Mateusz Baran, Marcin Grzymowicz, Mieczysław Kadłubowski, Jan Mateusz Nowakowski, Piotr Bajor, Bartosz Gajda, Artur Grabski, Feliks Falk, Józef Hen, Michał Nogaś, Włodzimierz Niderhaus, Jerzy Hoffman, Paweł Huelle, Wlodzimierz Kowalewski, Andrzej Haliński, Zofia Holnicka-Szulc, Janusz Majewski, Stanisław Marek Łukasik, Piotr Owczarek, Michał Barszczewski, Hanna Mirska-Grudzińska, Adrian Cieszkowski, Magdalena Pawłowicz, Mirosław Rzońca, Dominika Tomczyk, Maria Zmudzińska, Aneta Brzozowska, Elżbieta Jachowicz, Maksymilian Ibisz
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Na začátku projekce moderátor prohlásil, že je to 6 ročník 3kina, njedná se ani o první, ani o desátý, ale běžný další ročník. S tím si tedy dovolím nesouhlasit, protože si pamatuji prvni ročník v kině Atlas s pár lidmi a "pár" filmy a za těch šest let tenhle festival jen roste v návštěvnosti, v dramaturgii, v počtu hostů a roste tak, že Atlas mu začal být malý a tak se otvírák odehrál v mnohem větším a téměř vyprodaném kině Světozor s trojčlenou delegací k filmu, takže za mě se jedná docela o převratný ročník. Otvíráky se trojkináku až na jednu vyjímku u mě vždy vedlo dobře a nejinak je tomu v případě Černýho mercedesu. Jedná se o dobře napsanou kriminálku ve který se postupně rozuzlují vztahy hlavních postav, které mají fatální vliv na celý příběh. Janusz zvládl velmi kvalitně atmosféru i dobu filmu a Paweł Lucewicz mě svou hudbou hodně směřoval do temnějšího vyznění celého příběhu. Opět se ukázalo, že Poláci si stále dokážou s přhledem udržet filmařskou kvalitu a pohlídat dobrou dějovou strukturu, tak aby divák nebyl v kině jen jako doplněk na sedačkách. Svým hodnocením se v podstatě shoduji s polským diváctvem, které považuji za filmově mimořádně vyspělé.(10.10.2019)

  • solisoli
    ***

    Dráma z obdobia začiatku okupácie Poľska v druhej svetovej vojne, ponúka detektívny príbeh, opäť o židoch a SS. Táto židovská vložka, už unavuje, aj keď dej je pomerne zaujímavý a slušne spracovaný s dobrým castingom. Len to neustále vnucovanie prenasledovania židov, pomaly v každom vojnovom projekte, začína liezť na nervy.(20.10.2020)

  • Volodimir2
    ***

    Nevidel som veľa detektívnych filmov v spojitosti s druhou svetovou vojnou. Tento je toho príkladom. Je situovaný do Varšavy a jeho geta v roku 1942. Išlo o najväčšie zo všetkých židovských get v nacistami okupovanej Európe. Vplyvný varšavský právnik začne chrániť svoju bývalú žiačku, Židovku a poskytne jej identitu svojej manželky, ktorá utiekla z Poľska. Keďže pracuje v ilegalite, aby mohol kryť svoje vystupovanie, spriatelí sa s dôstojníkom SS. A práve okolo neho sa začnú objavovať mŕtvoly, prvou je práve táto chránená Židovka Aneta. Film nám predkladá zaujímavý príbeh zakázaných citov a vzťahov a nebojí sa poukázať aj na prehrešky dôstojníka SS voči Hitlerovej idey čistej rasy.(23.10.2020)

  • mira007
    ****

    Polská dobová kriminálka o varšavském právníkovi, který doma nalezne zavražděnou manželku respektive svoji židovskou studentku, kterou za manželku vydává. Do toho jeden homosexuální esesák, horlivý člen odboje, který do té dívky byl zamilován, pěkná služebná, jeden hraběcí voyer, jeden polský a jeden německý vyšetřovatel Boguslaw Linda zabaleno v pěkné dobové výpravě. Na tohle jsem se hodně těšil, ale výsledek kapku sráží, že to nebylo vyprávěné moc svižně, že časové roviny byly kapku nepřehledné, že místo větší syrovosti se zamířilo směrem do naivní televiznosti. Čekal jsem něco pětihvězdičkového, ale i kvůli tomu nevěrohodnému vyústění to srazím, ale čtvrtou hvězdu dávám za nahou Marii Debskou. Poláci jedou.(24.10.2020)

  • kenkaku
    *

    Tento film potřebuje srovnat obecné hodnocení (61% jako fakt???). Lituji, že jsem ho viděl. S příslibem krimi za období WWII a ještě ve Varšavě. To znělo fajn. Co se ale rozpoutalo, bylo zvěrstvo. Jednu chvíli jsem přemýšlel, jestli jde o parodii nebo se film stále bere vážně. Film obsahuje obrovské množství zcela irelevantních scén. př. pipka se jde schovat na půdu, kde je splachovací záchod (?!). tak si na něj odskočí a... nic. prostě střih a jede se dál. Hlavně, že každý fetišista co ujíždí na urolagnii si přišel na své. Nebo ten úchyl s dalekohledem na balkóně. Ty jeho kecy to bylo opravdu něco. ˇuchylný tramvaják? jistě... Je libo homo-nácka? Není problém. To vše zamíchané do zmateného vyprávění kdy se skáče v čase tam a zpět jen tak. Aby nebyla nuda asi... Opravdu lituji, že jsem viděl.(19.10.2020)