Režie:
Steven SpielbergScénář:
Tony KushnerKamera:
Janusz KamińskiHrají:
Ansel Elgort, Rachel Zegler, David Alvarez, Ariana DeBose, Rita Moreno, Corey Stoll, Brian d'Arcy James, Maddie Ziegler, Mike Faist, Ana Isabelle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)
Videa (3)
Recenze (184)
Od úvodní scény Indiany Jonese a Chrámu zkázy čekal Steven Spielberg na to, až si splní sen a natočí muzikál. A my jsme čekali s ním, průběžně ujišťováni jeho dokonalým citem pro spojení obrazu a hudby, že až k tomu dojde, bude to Něco. A nakonec je to West Side Story. A samozřejmě je to Něco. Barevný ohňostroj režijních nápadů, které na sebe ale nestrhávají pozornost a ruku v ruce s geniální Bernsteinovou hudbou celé dvě a půl hodiny tančí, radují se, oslavují život i lásku. Radost pohledět, radost poslouchat. Jakékoliv úpravy oproti předchozímu filmu jsou podle mě jen k dobru, protože mnohé postavy se podařilo více propracovat a prakticky žádná sebemenší dějová linka nevyjde naprázdno. Největší změnou pak je nová postava Rity Moreno, ale i ta má v ději své místo a hlavně Rita Moreno je v téměř 90 letech neuvěřitelně vitální a zpívá doslova jako anděl. Ansel Elgort mi svým herectvím nesmírně připomněl mladého Harrisona Forda, jeho Tony je - opět díky scénáři - o poznání zajímavější než ten Beymerův a myslím, že byl skvělý nápad právě do písně "Maria" vložit tolik vtípků, ač by se mohlo zdát, že právě do ní se hodit nebudou. Rachel Zegler a Arianu DeBose doufám uvidíme v dalších filmech, protože jsou obě rozkošné. West Side Story jsem v kině určitě neviděl naposledy. ()
Přijde mi, že Spielberg ve svojí verzi tak nějak velmi dobře zvýraznil dvě hlavní myšlenky, které jsem si já osobně s West Side Story vždy spojovala: že by to bylo mnohem lepší jenom jako sociálně kritický film bez té unylé ústřední lásky a jak stupidní a zdržující jsou všechna ta muzikálová čísla, kdy se všechno zastaví a jenom se zpěvem popisuje, co se právě stalo. Jediný přínos této verze bude "napravení historické křivdy" tím, že Latinoameričany hrají opravdoví Latinoameričané. ()
(7,5/10). Steven Spielberg všem ukázal, jak se dělá pořádná filmařina. Film je po technické stránce naprosto dokonalý. Dokázal z herců vymáčknout neuvěřitelné výkony. Koukal jsem s otevřenými ústy, jak dokáže takový Ansel Elgort zpívat. Ten kluk zpívá neskutečně. Chápu, že by byla kravina obsazovat do muzikálu průměrné zpěváky, ale něco takového jsem teda nečekal. Vůbec nechápu, jak můžou tak nadaní lidé po stránce herecké, ještě tak krásně zpívat. To není fér prostě. Navíc má tento legendární režisér čuch na talenty. Rachel Zegler byla kouzelná a hrozně rozkošná. Osobně muzikály vůbec, ale vůbec nevyhledávám. Abych se na ně kouknul, tak v nich musí hrát například skvělý herec, jak tomu bylo u Tick, tick Boom! nebo by ten film musel být nominovaný na plešatou sošku. Byl jsem opravdu mile překvapený, jak mě film dokázal vtáhnout do centra dění, vžít se do rolí jednotlivých postav a užívat si nápadité taneční a pěvecké vystoupení. Choreografie co se týče tance byla dechberoucí a muselo to stát hodiny a hodiny nácviků. Smekám nad Stevenem, že dokázal z (pro mě) mrtvého filmu z roku 1961 udělat zábavnou podívanou, která nenudí a na konci chytí za srdce. ()
Proti Spielbergově režii nemůžu říct ani prd, ovšem ten příběh mě tak krutě nebavil, že prostě výše jít nemůžu. I pokud člověk oceňuje kvality nového i starého filmu, panovalo v době premiéry remaku jisté přesvědčení, že se vlastně jedná o zbytečnou předělávku, ale za mě to tak není. Jsem rád, že nemusím dohánět původní film a že jsem si látku alespoň mohl zhlédnout v novém hávu, ale muzikály to u mě zkrátka mají tak nějak na pováženou a líbí se mi jen vybrané kousky. Třeba nedávný In the Heights jsem si celkem užil (a to není nejkratší), ovšem West Side Story mě svou stopáží úplně unavilo a vůbec jsem si to zkrátka neužil. Rachel Zegler však už hezkých půl roku sleduji a tu krasavaci čeká jistě zářná kariéra. ()
Jako jo. Dobrej remake. Ale že by se to vyrovnávalo kvalitě parádní šedesátkové verze, to se fakt říct nedá. Ten film má opravdu hodně velký štěstí, že ho vede zrovna Spielbergova zručná ruka. Výpravou, kamerou a tou vylepšenou/nablýskanou stylizací je to fakt hodně pěkná podívaná, nicméně i tak mi přijde, že originál byl o něco energičtější. Za největší fail ale považuju obsazení Tonyho, kterého ztvárnil přeceňovaný a necharismatický Ansel Elgort, jehož jsem nikdy nepovažoval za dobrého herce. Ale třeba naopak Anita byla hodně povedená, přičemž se i vyrovnala výkonu té šedesátkové, za co jako fakt klobouk dolů. Taktéž se mi líbilo, že Spielberg některé sekvence udělal velkolepější, skvělým příkladem je píseň America, která byla zcela bez pochyby vždy ten nejlepší song z celého muzikálu. Chemie mezi Tonym a Maríou však příliš silná nebyla, navíc mě mrzí, že film vynechal onu hezkou blbnoucí scénu z obchodu, která ono zamilované pouto mezi oběma protagonisty doplňovala zas trochu jiným způsobem než jen toužebnými pohledy a sentimentálními dialogy. Ve výsledku velice hezky natočený a nápaditý remake, nicméně od kvalit originálu má i tak poměrně daleko. Jo, a taky mě štve, že Ice, který byl ze všech Tryskáčů vždy nejvíc cool, byl tak trochu okraden o svůj part v songu Boy, boy, crazy boy. I mean, c´mon... Slabší 4* ()
Galerie (68)
Photo © 20th Century Studios / Amblin Entertainment
Zajímavosti (12)
- Mike Faist se původně ucházel o roli Tonyho, než mu byl předložen scénář pro roli Riffa, kterou nakonec ztvárnil. Stejná situace se odehrála u původního snímku z roku 1961 s Russem Tamblynem. (NiWi)
- John Williams, dvorní skladatel Stevena Spielberga, pracoval na snímku jako hudební konzultant. (D.Moore)
- Ariana DeBose a Rita Moreno získali Oscara za ztvárnění stejné postavy. Po Joaquinu Phoenixovi a Heathu Ledgerovi za Jokera a Robertovi De Nirovi s Marlonem Brandem za postavu Vita Corleona v sérii Kmotr se jedná o třetí případ v historii, kdy dva různí herci/herečky získali Oscara za ztvárnění stejné postavy. Zároveň jde o první případ, kdy se to povedlo remaku. (ing.Frosty)
Reklama