Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sebevražda nebo vražda? Sehraný tým brněnské kriminálky v čele s šéfkou Karin (J. Čvančarová) a její pravou rukou kriminalistou Davidem (J. Dvořák) musí odhalit vraha mladého nadějného malíře, který zemřel za podezřelých okolností. Jeho smrt navíc pravděpodobně souvisí i s krádeží vzácného obrazu P. P. Rubense z Moravské galerie v Brně. V průběhu vyšetřování, do kterého se zapojí i další zkušení detektivové (M. Isteník a P. Bučková), však dojde k další vraždě. Případ zasáhne i do osobního života Karin, jejíž harmonický rodinný život dostane krutý šrám. (Česká televize)

(více)

Recenze (140)

meda2016 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdo bude velet? Jitka. Má navrch. e01 - Začatek brzy krvavý, střed předvídatelny s nevalnou akcí a štěkavým velitelským hlasem náčelnice připomínající Dejdara. Konec opět "bombový", takže Jitka by měla skončit v postavení mimo službu. A kdo, proboha, chtěl po Istenikovi (skvělém herci) tento hlasovy rozsah? ()

Karp 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem také shlédl 1. díl seriálového počinu tak často komentovaného a nevím, z čeho se mám vzpamatovat dříve, jestli z toho, že M. Spáčilová mu přiřkla 60%, anebo z děje samotného. Napadají mě čtyři slova: nuda, nezájem, nelogičnost a karikatura. Nuda, kterou jsem při sledování pociťoval, nezájem o děj, karikatura některých postav a jejich chování a nelogičnost v ději samotném. Výsledek je, že si při sledování připadáte trapně za hlavní aktéry, kteří se chovají, jako kdyby vystupovali v nějaké totální šmíře, mají vševědoucí pohledy a zřejmě jasnovidecká zjevení nebo se naopak usmívají nad absolutní scénáristickou banalitou, která nepůsobí duchaplně ani s litrem vodky... O mafiánských bossech s kožešinkovým lemem ani psát nebudu, protože nikdo takový nikdy nežil a vyskytuje se jen ve fantaziích pisatelů pokleslých detektivních románů... ()

Reklama

ForGump odpad!

všechny recenze uživatele

No teeda, ono to už vypadá, že snad mám něco proti Renčovi osobně, ale opravdu to tak není. Pan Renč jenom točí strašné sračky. Proč režisér a kameraman švenkují, v tomto případě naprosto bezdůvodně s kamerou jak smyslů zbavení? Proč kamera naráží hercům až do obličeje? Proč polovina záběrů je z podhledu? Koho napadlo obsadit do hlavní role Jitku Čvančarovou a ještě jí dát čepici a naučit jí drsné zvolání Policie? Komu přišlo super tam dávat tu muziku s těma saxofónama? Proč Arnošt Goldflam hraje svou roli jak ze sitcomu? Proč mladý Heřmánek vždy hraje stejného psychopata? A proč sakra Michal Isteník mluví tím podivným úchylným hlasem? Proč to zase vypadá jako by to napsala Halina Pawlowská křížená s Tomášem Magnuskem? Samé otázky... Na něž odpověď již nenaleznu, neboť nemám na Renčovi věci už opravdu nervy.. 0% ----------------- No a v návaznosti na debatu (např. na facebookovém profilu Kamila Fily) kolem tohoto seriálu, kterou si Renč a spol. opravdu nezaslouží, musím podotknout podstatnou věc - ČT je prostě konzervativní a snaží se nikoho neurazit. Zrádci a další Taušoviny budiž vyjímkou potvrzující pravidlo. No a u Renče se to vymklo kontrole až přílišnou jednoduchostí a trapností v duchu 90. let a tehdejší exploatačního stylu. Fila argumentoval podceňováním diváctva, které je většinou nad 45 let a nad 60 let u těchto seriálů. Dostal za to sprda. Nicméně toto tvrdím už dlouho, a je to opravdu tak. Žádný ageismus v tom není ani za nic, to je prostě konstatování. A jak tyto průměrnosti vlastně vznikly a jejich historie sahá k začátku 90. let. Komunisté lidi nedokázali vzdělávat a ještě jim to zakazovali a topili v šedivém normalizačním průměru, a v televizi je krmili přívětivými seriály typu Nemocnice, Chalupáři, apod., jejichž etos se táhne dodnes. V 90. letech se společnost nestihla ani rozkoukat, najít si to své, nebo spíše ani nemohla, neboť neměla rozlišovací schopnosti a těžko si hledala cestu ke kvalitním dílům. Ke všemu přispěl nástup komerčních televizích, a odvážně bych to personifikoval do osoby Vladimíra Železného, ten se totiž na počátku přihlásil do výběrového řízení s kulturně hodnotným programem na úrovni ČT2 a pak všechny přechytračil a většinu národa zbláznil do programu, který obsahoval obskurní telenovely, kriminálky a bulvár. A to nám tak nějak zůstalo, později se to přiživilo našimi vlastními telenovelami a divácký vkus se posunul do propasti. A ČT v 90. letech na to nedokázala reagovat a naopak ještě na přelomu století začala připomínat seriály typu 30 případů majora Zemana a dodnes se topí v průměrnosti, protože mají strach ze svých koncesionářů. Nové vedení Petra Dvořáka, které formálně nastolilo nějaký systém kreativních skupin, Filmového centra, spuštění programu ČT ART apod. sice občas prosadí něco světového (1 dílo z 5) a chlubí se tím, ale jaksi se zapomíná, že se z nich stejně produkují průměrnosti až podprůměrnosti a programová skladba ČT se ani jinak tvářit nechce, furt se opakují Hříšní lidé města pražského, stále dokola vidíme Chalupáře, a Vyprávěj či Doktora Martina. A co je vlastně klíčové. ČT se nesmí řídit sledovaností, stále se prostě podlézá divákům a většinovému vkusu, který můžeme vidět i v české kinematografii. Jak diváky naučit analyzovat a rozlišovat, co je a není dobré, je něco co vůbec netuším jak provést. Protože jak čísla ukazují i Hlava medúzy je prostě stále většinový program, byť je absolutně nezvládnutý a tristní. () (méně) (více)

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ale jděte, tohle už jsme přece všichni 100x viděli, tak proč znova??? V jednotlivých aspektech je to jinak klasický Renč. Snaha o rádoby "cool" kameru, která ve výsledku vypadá jako levné dokudrama z 90. let. Dále snaha o "komplikovaný" scénář, který končí tak nějak na půl cesty, a ve výsledku je finální rozuzleni divákovi tak nějak ukradené. K tomu všemu obsazení mnoha provařených známých tváří, kde to samotný Dvořák prostě nezachrání, když mu má sekundovat absolutně se nehodící Isteník, nebo obecně špatně hrající Čvančarová. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Renč nemá pro filmařinu vkus a cit, to je ten hlavní problém. Nezná míru, nepozná, že už je za hranou a jde vstříc parodii. Takhle si snad nikdo soudný nemůže představovat dobrou kriminálku - divák nezná postavy a nemá je ani šanci poznat, je od první minuty zahlcen překotným drmolením vyšetřovatelů bez jakéhokoli úvodu, otřesnou kamerou (ty detailní záběry na obličeje herců, najíždění kamery na postavy u skoro každé scény), nikdy nepřestávající hudbou v pozadí a "over the top" akčními scénami pomalu jak z nějaké české parodie na Bondovku (scéna na záchodě s rozbitím zrcadla a hlavou v záchodové míse a další, u nichž se místo pocitu napětí nahlas smějete). Námět jinak sám o sobě není špatný, jsem i ráda za obsazení skvělých dabérů Aleše Procházky a Jiřího Schwarze, které mnoho lidí pozná pouze po hlase, ale je to velmi špatné po stránce provedení. 1,5*. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • „Medúza“ je obraz z roku 1618 od vlámského malíře Petera Paula Rubense, zobrazující useknutou hlavu Medúzy. Hadi na obraze byli připisováni Fransi Snydersovi. Je ve sbírce „Kunsthistorisches Museum“ ve Vídni, další verze pak v Moravské galerii v Brně. (sator)
  • „Scéna ubodání tužkou vznikla až na place. Řekli jsme si, že to chceme udělat opravdu brutálně. Pak Filip Renč řekl, že použijeme tu tužku, a šli jsme do toho. Jednou jsem taky zabral trochu víc, ale pan Schwarz si naštěstí nestěžoval,“ prohlásil Karel Heřmánek ml. (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno