Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Němcovi ustáli velkou manželskou krizi a život v maloměstských Domažlicích je spojuje. Píše se rok 1847. Josef se stal příkladným uznávaným finančním komisařem a Božena (A. Geislerová) obávanou „zpravodajkou“ z českého venkova do Havlíčkových novin. Oba manželé žijí politikou a nadějí, že císař konečně uzná práva Čechů. Mají stejné cíle, jsou silný pár. Dokud do jejich životů a snů nezasáhne revoluce a nerozmetá je na kusy. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

FuLister 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně se dělalo i něco jinýho než, že se souložilo, i když samozřejmě od toho upuštěno úplně nebylo. Samozřejmě bych tomu mohl vyčíst spoustu jiných věci (Geislerovou nemám rád a Kameníková mi teda přišla mnohem lepší atd.), ale na druhou stranu vlastně to konečně bylo víc i o psaní. To že si nějaký závazky z manželství nebere moc vážně je pravda, ale koneckonců, dneska všichni asi taky nejsou svatoušci. Hlavně když už to souložení nezabírá většinu děje. ()

eileen 

všechny recenze uživatele

Možná by si lidé, kteří tady kritizují "zálety" Boženy měli najít, že všichni tam jmenovaní milenci jsou opravdu i skutečně uváděni jako milenci Boženy Němcové. Takže nevím, s čím mají diváci tady problém. Rozhodně to byla určitě kontroverzní osoba, ale její význam pro českou kulturu je nesporný a mně se moc líbí, jak to televize pojala. Má to spád, je tam i dost řečeno o době, v které B. N. žila, skvělé kostýmy a celá výprava a kouzelná a dramatická hudba, která vše skvěle dobarvuje. Na televizní počin neskutečně kvalitní zpracování  a když to srovnám s televizním Brabcovým filmem o A. Dvořákovi, tak je to nesrovnatelné, to byl paskvil a pomluva Dvořáka. ()

Reklama

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Doteď si pamatuji, jak jsme se učili o Českém národním obrození a mě to vůbec nebavilo, prostě zástup divných jmen nějakých staříků, kteří se dohadovali, zda se bude kapesníku říkat čistonosoplena. O to víc mě to (byť velmi velmi náznakově a zkratkovitě) zaujalo tady. Josef a Božena jsou zde velkou čát děje od sebe. Nemají si moc co vyčítat, podvádějí se navzájem, píšou si dopisy, které chodí pozdě i kdyby neměli zpoždění a když už se vidí, dají pořádně zabrat posteli. Život Josefa v Uhrách je drsný, ale on je drsný chlapík, takže to asi bere sportovně. Život Boženy v Praze je... no možná tady poprvé jsem si řekla, že je vážně blbá. Ne proto, co zvedá ze židle velkou část sledujících - totiž že si užívala s milenci - ale kvůli scéně s cukrem, ve které byla ukázaná velká nešetrnost v domácnosti a sobeckost. Protože Božena nebyla blbá, to víme všichni, sama si toho byla dost dobře vědoma. A to že bylo šetření a uvědomění si hodnoty věcí nad její síly... to bych chápala v těch sedmnácti, kdy měla nově domácnost, učila se, teprve přicházely děti, ale teď? Co se týče proměny hlavní představitelky. Já asi nemám Ani Geislerové co vyčíst, scéna smrti Hynka... koulely se mi z očí slzy jako hrachy. Ale stejně tu záměnu moc nechápu. A zvlášť s tím flashbackem do minulosti s Antonií Reissovou to pro mě mělo i dost komický rozměr. První dva díly mě bavily víc. Ale myslím si, že to bylo i tím, že tady se do toho malýho prostoru muselo vtěsnat TOLIK věcí, až to na mě najednou působí strašně povrchně. ()

topi80 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dopadlo to přesně tak, jak se dalo při oznámení obsazení čekat. A ne, není to žádná pomsta za to, jaká trousí Geislerová politická "moudra" (ona mladá Asterka na tom není v tomto směru o moc lépe, ale tu Boženu prostě zahrála dobře a vdechla jí duši). Po výměně herečky v hlavní roli tedy mohl divák místo Boženy Němcové sledovat n.sr.nou afektovanou p.ču, z jejíhož způsobu řeči sálala pouze tupost a hloupost, stejně jako ve všech ostatních rolích, kterými Aňa obnažila (pardon, oblažila) náš film. Po dvou ucházejících dílech, kde jsem dal nadprůměrné hodnocení, naprosto nekoukatelné. ()

SmisekPA 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně mohu zvednout své lehce nadprůměrné ohodnocení v tomto díle na 4****! Aňa Geislerová dle mého očekávání rozsvítila trojicí scénáristek a režisérky nepříliš podařeně zpracovaných výjevů ze života Betty. Snad každé televizní zpracování životopisu je jen jistou inspirací a v tomto díle je již naše vlastenka a spisovatelka cca 10 let vdaná, je zkušená a je z ni grafomanka, která píše všem a o všem. Dostává se zde ke své 4.životní ráně (v podobě úmrtí prvorozeného synka Hynka) a jen za tu strastiplně sehranou scénu dávám o hvězdu více. Líbí se mi ubrání na naturalistických scénách spolu s přidáním vášnivosti a svobodomyslnosti Boženy. Dostalo se tak prostoru i okolí Němcových, jak je nechápalo a odsuzovalo. Přivírám oko, co vše ještě uniká pozornosti tohoto dílu, vždyť je to nakonec jen minisérie... Těším se na finále a zda budu moci sáhnout k 5*****. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Když v čase 17:20 policejní úředník zakládá spis na Josefa Němce (Jan Hájek) a zapisuje jeho jméno a povolání na kartu, napíše tam německé slovo „komisař“ pouze s jedním „s“. Správně se ale píše „Kommissar“. (Pimburger)

Reklama

Reklama