Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva bezvýznamní zlodějíčci, bratranci Paulie a Charlie ze čtvrti Malá Itálie v New Yorku, se dostávají do velkých potíží ve chvíli, kdy se pokusí napálit nejen policii, ale také obávaného mafiánského bosse. Těch 150.000 dolarů je fajn, ale problémy, které ruku v ruce s nimi přijdou? Po bratrancích jde najednou celé město a všichni je chtějí zabít. Není se kam schovat, nikde není bezpečno. Ve strhujícím akčním thrilleru účinkují Mickey Rourke, Eric Roberts a půvabná Daryl Hannahová. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých lepších filmov M. Rourka, ešte v čase, keď si nedojebal svoj život alkoholom a ksicht plastickými operáciami. Mnohí tu kritizujú výkon E. Robertsa, ale mne sa jeho výkon pozdával a v ničom lepšom som ho nevidel, aj keď je pravda, že som veľa jeho filmov nevidel a ani ich nevyhľadávam. Film ma zaujal, hlavne dvojica bratrancov, kde Rourke stále ťahá Robertsa z nejakých sračiek. Ak ho z nich neťahá, tak ho zase Roberts rýchlo do nejakej stiahne. Taký malý gangsterský film s kopou čierneho humoru, ktorý ja môžem. Nechápem tak malý počet hodnotiacich, momentálne to často vysielajú na výbornej stanici AMC, dokonca bez reklamy! Dobrá zápletka, výkony, atmosféra, humor funguje...Film si určite zaslúži vyššie hodnotenie. Mne to sadlo. 80%. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Klasická dráma o dvoch kamarátoch z ktorých jeden robí neustále blbosti a nakoniec zapletie. druhého do šlamastiky. Mickey Rourke tu hrá toho lepšieho férovejšieho, ktorý sa snaží nejak preraziť, ale v žiadnom ohľade sa mu nedarí. Eric Roberts tu je za toho nezodpovedného a zbabelého. A napriek otrasným kučeravým vlasom, ktoré keď boli v zábere, tak som zakaždým trpel, tu zahral toho chudáka fakt skvele. Trošku prekvapivý je celkom šťastný záver pre obidvoch hlavných hrdinov, ktorý sa nakoniec dokážu vysporiadať aj s mafiou, ktorej ukradli prachy. Tempo filmu je pomalé, ale ústredné duo ma bavilo a film dobre zachytáva vlastne dnes už dobovú atmosféru 80siatkového New Yourku. Takže celkovo mierne nadpriemerná dráma. 6/10. Okrem pohľadu na tie vlasy som dosť trpel aj kvôli otrasnému CZ dabingu. Jak mizerné ruchy, ktoré neraz vo filme chýbali, tak aj obsadenie nie je vydarené a Filip Švarc sa na v tej dobe charizmatického Robertsa absolútne nehodí. ()

Reklama

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Jak to, že to vidělo jen 133 lidí? Já to našel nadabovaný a celé ty dvě hodiny jsem se příjemně bavil. Krimi s nádechem komedie z dob, kdy Mickey Rourke ještě vypadal jako člověk a byl to těžkej sympaťák. Nejvíc mě ale stejně dostala scéna s tvrdou irskou matkou v letech, která pořádně spraží dva cinklý detektivy, to jsem se mohl pochcat smíchy, jak si je dala. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Polda si nadělal do gatí !! Polda si nadělal do gatí !!" On si do těch kalhot nadělal i kudrnáč Eric Roberts, zde opravdu hodně, i na jeho poměry, přepjaté herectví lze omluvit Rosenbergovou snahou natočit tuhle Patrickovu gangsterku spíš prostřednictvím veskrze nesmírně zajímavé studie prostředí, přičemž v tomto smyslu by se nemuselo zdát srovnání s Kmotrem jako čiré šílenství.. Takový zvláštní komorní snímeček, úmyslně zbavený přirozenosti, jehož nejsilnější zbraní je samo herectví zúčastněných.. Nicméně právě v souvislosti se jménem zkušeného režiséra Stuarta Rosenberga nejde o zrovna nečekaný přístup.. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Papež z Greenwich Village" působí jako pokus převést do kadeřnicky extravagantních osmdesátek typ raných 60s/70s Scorseseho filmů o chybujících hrdinech, kteří jsou vystavováni morálním otázkám stran svých vztahů k druhým a zároveň se pohybují za hranou zákona. Výsledkem je okázale nadutý film, kde každý herec a herečka uvedený v úvodních titulcích má vyhrazenou alespoň jednu scénu hereckého koncertu. Přičemž pochopitelně Rourke a Roberts jedou v módu herecký koncert celou dobu. Jenže jak u nich, tak i v případě těch ostatních - ať už zoufalejších (Hannah) či výtečných (Page, Young) - to působí strašně nuceně, teatrálně a směšně. Nemluvě o tom, že epizodní figury tu zásadně zastiňují hlavní hrdiny. Což tedy primárně vychází z toho, že na rozdíl od hrdinů nejsou macho kreténi, kteří sami sebe kvůli tupému následování nesmyslných maskulinních rolí i vlastní nabubřelostí tlačí do sraček a pak se hrozně diví. V základu scénář skýtá velký potenciál, když v příběhu o mafiánech a policajtech tyto odsouvá stranou a zaměřuje se na dvě nuly, které se ke všemu připletou svou blbostí. Kdyby v tom byl přítomen kritický osten, mohlo by to být kousavé pojednání o mýtu amerického snu, potažmo o jeho tradování právě napříč všemi sférami za hranou zákona. Jenže nadhled se nekoná a tak tu (mimo jiné na rozdíl od Scorseseho) máme jen další adoraci sebestředných hovad bez špetky sebereflexe či jejich problematizování. ___ PS: Ok, zvedám hodnocení, protože musím uznat, že Robertsův herecký koncert, kde na lavičce na ulici žvaní o umělém oplodňování koní a při tom si v reálném čase chystá masivní bagetu a pak ji následně dlabe, je natolik zhůvěřile nahodilá a samoúčelná herecká kreace, až je prostě nezapomenutelná. Rozhodně se tím dostává do síně slávy osobitých gastronomických profilací postav a současně kulinářských inspirací pro diváky po boku egg cheese sandwich z "Birds of Prey" či všech jídel ve vrcholných seriálech Cartoon Networku počínaje bacon pancakes z "Času na dobrodružství" po pizzu z "Gumballa". ()

Galerie (39)

Reklama

Reklama