• Cushing
    *****

    Společensko-mravně-kritický opus, který je ukován pro svou dobu a ze své doby, ale němý není ani dneska. KONEČNĚ jsem viděl tenhle film -- díky ČT, která ho, bohužel, už v 90. letech nechala přeložit a nadabovat, i když ne špatně. Vůči snímku jsem bez výhrad, snad až na zjevnou homosexualitu režiséra, která sem vystrkuje růžky a jiná zakončení; do tohohle námětu se prostě nehodí. Ale tak plasticky vymodelovaná postava "hrdinky", kolem níž se vše točí a která je skrz naskrz záporná -- to se jen tak nevidí. Tahle obžaloba prázdnoty nikdy neztratí svůj osten. Velkofilm? Velkofilm. Velmi vážný -- a zábavný k tomu.(4.6.2010)

  • Foma
    ****

    Tak trochu jsem se těšil na obdobu Billyho lháře a tak trochu jsem byl zklamanej. Více neutěšený, deprimující. Ale jako vystižení prázdnoty existence něšťastný dívky, lásku hledající a lásku odmítající, dost dobrý. Taky zajímavej portrét určitý vrstvy společnosti (rozuměj lehce bohatý, lehce dekadentní) v pol. 60. let.(17.6.2010)

  • nascendi
    ***

    Aj v tomto prípade som nútený pôvodné hodnotenie znížiť o jednu hviezdičku. Tento film s pekným názvom by mal byť označený aj ako historický. Prináša posolstvo o problémoch, radostiach a strastiach ľudí v dramatickom období šesťdesiatych rokov. Bohužiaľ, prináša ho výrazovými prostriedkami charakteristickými pre tú dobu. Nie som si istý jeho zrozumiteľnosťou pre ďalšie generácie. Okrem toho, aj keď príbehu a myšlienkovým pochodom aktérov, ako ich rovesník rozumiem, posolstvo, ktoré film vysiela ma už neoslovuje. Chvíľami som sa poriadne nudil. Ani výkon oscarovej Julie Christie sa neobišiel bez trápnych momentov, pri ktorých som prekvapene dvíhal obočie.(6.7.2010)

  • Akana
    ****

    Jak tak pozoruju Schlesingerovy filmy v časové posoupnosti, jsou čím dál angažovanější a kritičtější. Hrdinka Julie Christie je ze začátku sympatická, trhlá osůbka, s Dirkem Bogardem jí to v určité době hrozně sluší, ale pak se z milé ztřeštěnosti stává neujasněnost, z lehkomyslnosti povrchnost, z mlhavých plánů prázdná nuda a podrážděnost, a sympatie pomalu mizí. Diana se chce bavit ale nic jí nebaví, poletuje životem bez cíle a s narůstající nespokojeností. Ten přechod zobrazuje Schlesinger s mistrným smyslem pro detail a náznak, chvílemi ale taky trošku zdlouhavě. A jestli má být příběh Diany i metaforou anglické povahy, naivním patriotem rozhodně není.(8.10.2011)

  • Flego
    *****

    Kdesi v kútiku duše túži po pokojnej láske, ale čosi živelného ju ťahá inam. Túžba po kariére je silnejšia a jej daň je stále väčšia. Hovorí sa, že podobné ženy vždy dosiahnu čo chcú. Ale čo napokon v skutočnosti chcú..? Vedia to samy ? Julie Christie ako jedna z najkrajších britských herečiek tej doby ( môj subjektívny názor ) získala Oscara, ktorý jej právom patrí. Dlho som nevidel taký úžasne sústredený, bezprostredný výkon. Jej postava Diany je zmyselne ženská, atraktívne sebecká, ale i detsky zraniteľná a krehká.(4.6.2010)