• nascendi
    ***

    Aj v tomto prípade som nútený pôvodné hodnotenie znížiť o jednu hviezdičku. Tento film s pekným názvom by mal byť označený aj ako historický. Prináša posolstvo o problémoch, radostiach a strastiach ľudí v dramatickom období šesťdesiatych rokov. Bohužiaľ, prináša ho výrazovými prostriedkami charakteristickými pre tú dobu. Nie som si istý jeho zrozumiteľnosťou pre ďalšie generácie. Okrem toho, aj keď príbehu a myšlienkovým pochodom aktérov, ako ich rovesník rozumiem, posolstvo, ktoré film vysiela ma už neoslovuje. Chvíľami som sa poriadne nudil. Ani výkon oscarovej Julie Christie sa neobišiel bez trápnych momentov, pri ktorých som prekvapene dvíhal obočie.(6.7.2010)

  • Akana
    ****

    Jak tak pozoruju Schlesingerovy filmy v časové posoupnosti, jsou čím dál angažovanější a kritičtější. Hrdinka Julie Christie je ze začátku sympatická, trhlá osůbka, s Dirkem Bogardem jí to v určité době hrozně sluší, ale pak se z milé ztřeštěnosti stává neujasněnost, z lehkomyslnosti povrchnost, z mlhavých plánů prázdná nuda a podrážděnost, a sympatie pomalu mizí. Diana se chce bavit ale nic jí nebaví, poletuje životem bez cíle a s narůstající nespokojeností. Ten přechod zobrazuje Schlesinger s mistrným smyslem pro detail a náznak, chvílemi ale taky trošku zdlouhavě. A jestli má být příběh Diany i metaforou anglické povahy, naivním patriotem rozhodně není.(8.10.2011)

  • zette
    ****

    Vidim, ze nejsem jediny, ktery v tomto Schlesingerove pocinu poznaval urcitou inspiraci ve Felliniho ci Antonioniho tvorbe. Urcite Drahousek neni tolik napadity jako treba Sladka vasen nebo Noc, ani nekritizuje vyssi spolecnost lepe nez treba Bunuel ve svych filmech, presto si mou pozornost udrzel. V posledni dobe jsem videl nekolik filmu s Julii Christie a musim rict, ze to byla nadherna zenska a i jeji herecky projev je na vysoke urovni, za ktery koneckoncu ziskala Oscara. Skoda jen ceskeho dabingu, kdy Tatana Medvecka v nekolika dramatictejsich situacich doslova tahala za usi. Z hercu se mi nejvice libil Laurence Harvey v roli producenta. Podobne scenare mam velmi rad a pribeh me bavil, skoda jen nekolika slabsich pasazi. Pekna kamera.(14.3.2014)

  • Foma
    ****

    Tak trochu jsem se těšil na obdobu Billyho lháře a tak trochu jsem byl zklamanej. Více neutěšený, deprimující. Ale jako vystižení prázdnoty existence něšťastný dívky, lásku hledající a lásku odmítající, dost dobrý. Taky zajímavej portrét určitý vrstvy společnosti (rozuměj lehce bohatý, lehce dekadentní) v pol. 60. let.(17.6.2010)

  • Ruda.neck
    ****

    "Ideální žena" Diana popisuje svůj život všemi oblíbeného "drahouška", od obyčejné hezké holky až po italskou princeznu. Neví, co vlastně chce, když se pro něco nebo někoho nadchne, druhý den už se nudí. Příliš neřeší ani svou kariéru modelky a herečky, nějak bylo, nějak bude. Skončí sice v italském šlechtickém sídle, ale velmi osamocena. Nadčasová ukázka prázdnoty a dekadence vyšších vrstev tehdejší evropské společnosti. Řekl bych neprávem opomíjený film, i přes tři Oscary.(16.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace