Tvůrci:
Wilhelm BehrmanRežie:
Goran KapetanovicKamera:
Jonas AlarikHudba:
Sophia ErssonHrají:
Gizem Erdogan, Amed Bozan, Aliette Opheim, Nora Rios, Albin Grenholm, Simon Mezher, Lancelot Ncube, Amanda Sohrabi, Said Legue, Yussra El Abdouni (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Blížící se útok bojovníků ISIS na Švédsko svede dohromady několik žen včetně matky v prekérní situaci, odvážné studentky a ambiciózní policistky. (Netflix)
Recenze (313)
Hodne zajimavy namet, az se mi nechce verit, ze serial vznikl ve Svedsku a jeste na Netflixu, ktery se posledni dobou nazorove taky pekne vybarvuje... Obe dve hlavni dejove linky, at uz Pervin v Syrii nebo mlade muslimky ve Svedsku jsou vyborne. Bohuzel je spojuje kontroverzni policistka, ktera jako asi v dalsich stovkach kriminalek musela polozit policejni odznak na stul, aby pak dale resila zapeklity pripad. To jedine celkovy dojem srazi na ctyri hvezdy. Myslim, ze kdyby pripad resila nejaka protiteroristicka policejni jednotka, tak je pribeh nejen verohodnejsi, ale i originalnejsi. Ale celkovy dojem je presto velmi dobry. Dobra rezie, vyborny zvuk, stihl jsem to za jeden den. ()
Přiznávám neznal jsem to a šel do toho pouze kvůli zdejším hodnocením. První dojem byl trochu slabší a bál jsem se, že mě čeká lacinější TV produkce o silném tématu. Naštěstí někdy od 3 dílu se nejen změní technická stránka, (která svým dokumentárním pojetím dokonale vtáhne do děje) ale hlavně děj nabere neuvěřitelné tempo a až do konce diváka drží v prakticky neustálém napětí. Film tak funguje jako napínavý thriller o boji s terorismem, tak i jako hutné drama o životě v Zemi, kde nechcete být ženou. Vynikající počin, kde trochu zaskočí neuzavření všech linek ale nijak to neničí celkovou kvalitu. Vtáhlo mě to, překvapilo, bavilo, udivovalo, napínalo. P.S. bohužel jsem viděl verzi předabovanou do angličtiny a bylo to docela rušivý a víceméně jediný zápor. ()
Mrazivé! Mechanismus postupného vymývání mozku a verbování mladých muslimů a muslimek do služeb ISIS, tedy k džihádu, se povedlo popsat tvůrcům navýsost sugestivně. Málokterý televizní projekt je tak znepokojující, jako tenhle... Můj jediný divácký handicap byl, že jsem se v tomhle seriálu neměl s kým ztotožnit, vyjma snad syrského otce dvou mladých radikalizujících se dcer, panoptikum postav je tu nevídaně záporné (ve finále se sice ukáže, že vše bylo trochu jinak, to mi ale v průběhu sledování nepomáhalo)... Takhle komplexní seriál s touto tématikou tu s výjimkou izraelské Faudy ještě nebyl...ale Fauda navíc nabízí výše zmiňované - ztotožnění se s hlavním hrdinou/hrdiny... ()
Encyklopedická ukázka gradace až do poslední minuty, doslova. Ač byl rozjezd (= první díl) nepříliš výrazný kvůli nutnosti představit množství postav a život, který žijí, s přibývající minutáží atmosféra houstla, nervozita stoupala a špatný pocit z konce ve mně stoupal. Ani nevím, jestli bylo pocitově horší koukat na zoufalou matku snažící se dostat z pekla na zemi (čti z Rakky), nebo na vymývače mozků mladých pichen ve zemi losů a Volv. PS: Už dlouho se mi nestalo, že by ve mě vzteky vřelo kvůli činu nějaký postavy z filmu/seriálu (zdravím vrchní sestru z Přeletu). ()
Evropská verze Homelandu uzpůsobená dnešní migrační poptávce. Švédi ví jak diváka zaháčkovat a Kalifat hned od první epizody dává všem protagonistům kapky. Zatápí ženě, která šla do Sýrie za lepším životem, fanatické policajtce i jednomu taťkovi, kterému chytře poslané odkazy z YouTube zfanatizovaly dcery. Má to spád i švih a často velice poučné dílčí pointy, které je dobré šířit do světa. Zamrzí že ve finále tvůrci vyměkli a neukázali pořádnou osvětu. Některé postavy se chovají nelogicky a zvraty jsou trochu zvláštní, asi aby to nedopadlo tak děsivě jak mohlo. Jako celek, ale hodně silné a napínavé dílo, které z žánru ždímá maximum. Povinnost pro všechny europoslance. ()
Galerie (4)
Photo © SVT / Netflix
Zajímavosti (5)
- Fotoaparát, používaný od 36. minuty policistkou Fatimou Zukić (Aliette Opheim), je Nikon D600 s objektivem Nikkor 80-400mm f/4,5-5,6 G AF-S ED VR. (Vikta)
- Na začátku epizody zazní píseň „Din Soldat“ od Albina Johnséna a Kristiny Amparo a ve 29. minutě píseň „Mahma Ti' Ool“ od Marca Ferrariho, Matta Hirta & Heshama Mohameda Abeda. (Duoscop)
- V epizodě je zmíněn teroristický útok na redakci časopisu Charlie Hebdo v Paříži. Došlo k němu 7. ledna 2015 a vyžádal si 12 mrtvých a 10 zraněných. Důvodem útoku bylo zveřejnění karikatury proroka Mohameda. (Duoscop)
Reklama