Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři nejlepší kamarádky jsou sebevědomé, chytré, užívají si, probírají spolu chlapy, vztahy a sex. K tomu se ale taky starají o děti, nebo je právě porodily, případně jsou těhotné. Sára (Hana Vagnerová) má hezký zadek, a tak ho začala fotit a žít ve světě sociálních sítí. Hedvika (Petra Hřebíčková) žije tak trochu ve zlaté kleci, její manžel workoholik (Jiří Langmajer) moc doma není, a tak není divu, že ji okouzlí mladý zpěvák David (Vladimír Polívka). Zuzana (Sandra Nováková) je po rozchodu s Kamilem (Václav Neužil) bez peněz, prostě upracovaná a uhoněná matka dvou dětí. Zato Eliška (Gabriela Marcinková) má skvělého kluka (Štěpán Benoni), nesnesitelné rodiče, je těhotná a je jí špatně úplně ze všeho. Ale hlavně mají jedna druhou… (Bontonfilm)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (228)

mira007 

všechny recenze uživatele

Další z nekonečné řady českých vztahových komedií, tentokrát o čtyřech matkách a jejich trampotách všedního dne... první polovina filmu vyloženě trapná s urputnou často ukřičenou snahou o jakože vtip a v druhé polovině něco málo jako by se i našlo, co by ospravedlnilo vznik něčeho takového, ale dvě hvězdy za opravdu nabušené sympatické obsazení i do těch nejmenších rolí. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Možná by stačilo prostě zmínit, že Matky jsou film nevkusný, nevtipný, afektovaný a celkově hloupý. Nicméně možná bych uvedl ještě pár konkrétnějších důvodů, proč tak nízké hodnocení z mé strany. Za prvé - ačkoliv se film někdy tváří, že chce řešit vážná témata, ve skutečnosti se tomu vyhýbá, dělá to hodně povrchním způsobem a míchá do toho "humor", který spíš než smích vyvolává pocit trapnosti. Celá tato tendence tvůrců řešit něco jiného než banality a jít trochu pod povrch je  nakonec navíc shozena sadou nedůvěryhodných happyendů. Za druhé, ačkoliv je film vyplněný banálnostmi a spoustykrát člověka nudí, máte pocit, že jeho ukončení je až příliš brzké, říkáte si "zrovna, když se začíná něco dít, je konec?" Autoři zde rozehrají v podstatě čtyři samostatné linky z života čtyř hlavních hrdinek (velmi ambiciózní narativní plán), ale ani jedna z linek není pořádně vystavěná, rozvinutá nebo završená - což je docela paradox, že divák se u filmu nudí a zároveň má pocit, že jeho konec přišel moc brzy a uspěchaně. Za třetí - miluji hudbu, filmovou nevyjímaje - ale když hraje ve filmu jedna písnička za druhou, bez ladu a skladu, smyslu pro kompozici, tematickou provázanost a ještě navíc technicky nepříliš zvládnutě (neustále jsem musel korigovat hlasitost, kdy dialogy nejsou slyšet, zato hudba naopak řve), máte pocit, že po třicáté nemastné-neslané písničce budete raději sledovat Matky bez zvuku a nakonec i bez obrazu. Protože ničemu nepomáhají ani nevýrazné herečky v hlavních rolích, ani nevýrazný režisérský rukopis. Jediný kdo má z hlavních přinejmenším nějaké charisma je Sandra Nováková a sem tam herci/herečky ve vedlejších rolích, ale nikdo z nich tento myšmaš stejně nemá šanci zachránit. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Neviděla bych to tak černě. Téma je jasné. Že obsahuje klišé? Tak ono mít děti, čekat děti, starat se o děti, mít všelijaké vztahy a nějak v nich žít, obvykle jakési klišé je, čili z tohoto úhlu v klidu. Jmenuje se to Matky, je to o matkách. Co divák čekal, netuším, mě jako matku obsah nestresoval. Predevším chválím sympaticky přirozené herecké projevy, doslova nevídaný jev. Průser byl mizerný zvuk, za který srážím, jinak nic, co by mě v rámci odpočinkového žánru výrazně pohoršilo. Kdo vnímá dnešní dobu, ví, že na instáč práskají instapindy vše, je to děsné, debata na dlouho, ale co už naděláme. Tvářit se, že to neexistuje, bylo by naivně pokrytecké. Buďme tedy rádi za ženy normální, s přirozeně hezkým obočím. Chudera, třikrát zbouchnutá neplatičem Neužilem, taky není nic, co bych v řadách svých znamých nikdy nepotkala, Sandra ji vystřihla skvěle, znuděných bohatých ženušek workholiků taky známe požehnaně a vystreslá těhule, bez chuti na manželíčka, se střelenou megerou matkou v zádech, také není laciné sci-fi. Jednoduché, ale bez afektu. Vlastně docela příjemný film, s několika potřeštěnými momenty, celkově mi počin připadá lepší, než řada našich komedií, které jsou na jedno, rychlou jehlou ušité, brdo. Vagnerka, Gábi i Petra fajn, chlapi taky, Mauréry je šílená celá a pan Preiss? Klasicky výborný. V pohodě. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Z Matek mám smíšené pocity. Při čtení propagačního textu jsem čekal totální teror v duchu amerických Matek Na Tahu, ale nakonec jsem dostal nečekaně kvalitní herecké výkony a zápletky, které by vydaly když už ne na samostatné filmy, tak na slušné televizní "hodina a něco" kousky jako byly kdysi Soukromé Pasti nebo Nevinné Lži. Bohužel výsledek je typicky česky neuspořádaný a nerozhodný, pokud jde o cílovou skupinu i žánr, který chce reprezentovat. Takže tu máte nabito na drsné rodinné drama v hlavních rolích s despotickou Zuzanou Mauréry, Viktorem Preissem, Štěpánem Benonim a (Gabriela Marcinková promine) dokonalým klonem Anny Friel, ale dostanete z něj jen útržky, prokládané až úplně dada scénami (jako je ta z těhotenského plavání), a celé to skončí zcela od reality odtrženým rozuzlením, aby divák nebyl příliš obtěžován, a protože už musíme skončit. Stejně tak i jinak předvídatelná linka "žena superúspěšného podnikatele ve zlaté kleci" vygraduje ke scéně, ve které musíte aplaudovat jak Petře Hřebíčkové, tak Jiřímu Langmajerovi (BTW tihle dva už se spolu velmi slušně předvedli ve zmíněných Nevinných Lžích), ale i tady se dočkáte úplného WTF závěru, protože "to přeci je vztahová komedie", ehm. V rámci udržitelného rozsahu komentáře drze odignoruju příběh Sandry Novákové (BTW Ondřej Pavelka a Alena Mihulová taky v téhle záležitosti hrají jak z jiného světa), a přejdu k příběhu "vypravěčky", instaakdovícovšechnoještěgramerky Hany Vagnerové, která je tu hlavním držákem "prstu na tepu doby". Její scény s - mimochodem k mému fotříkovskému potěšení slušně zfotříkovatělým:) - Jakubem Prachařem jsou taky "každý pes jiná ves" a jde o story zcela předvídatelnou. Sice složenou ze spolehlivých a nutno říct dobře natočených humorů, ale s opět naprosto nejednoznačnou až zmatenou katarzí, která ale podle poslední věty celého filmu zase jako by žádnou katarzí být neměla. Prostě WTF? Proč proboha? Tohle mohla být opravdu kvalitní, řekl bych klidně i generační záležitost (nebo jich mohlo být i několik), ale tvůrčí tým to strašlivě zbodal tím, jak se chtěl zavděčit všem, a hlavně netlačit nikde moc na pilu. Kdo zná moje komentáře, ví, že dokážu být pěkně jízlivý - tady ale říkám jen, že mě výsledek upřímně mrzí. Nedokážu se donutit dát míň jak 60%, protože Matky jsou kvalitní i po stránce řemeslné, ale je neskutečná škoda, že (filmový) debutant Vojtěch Moravec neprojevil na režisérské stoličce víc odvahy. ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se, že po delší době shlídnu nový český film. Jenomže já těm novým filmům, který mají v žánru komedie, vůbec nerozumím. Ano párkrát jsem se zasmál, ale snímek je rozkročený i do dramatu a za mě, jako by nevěděl čím má být a tak střídá jednotlivý pózy stejně rychle jako tempo vyprávění až z toho vzniká spletenec čehosi. Je to škoda, protože obsazení bylo kvalitní a když se rozhodnu točit komedii, tak bych měl u toho zůstat, není na tom nic složitýho. Pokud chci točit film s dramatickými prvky, nemůžu to prezentovat, jako komedii. Nevím, sem už asi starej, nerozumím tomu, co tím básník chtěl říci. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (9)

  • „Myslím, že se tady povedlo dát dohromady fantastické obsazení. Mám strašnou radost, že jsem měla možnost se na place potkat se všema holkama. Moc si jich totiž vážím jako hereček a mám je ráda i lidsky,“ uvedla Hana Vagnerová, která hraje roli Sáry. (SONY_)
  • Scéna v bazénu se natáčela v první polovině srpna 2020 v plaveckém stadionu SK Slavia Praha. (puchal)

Reklama

Reklama