Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (205)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Oj. Tak asi takhle. No když bude 14 - ti letou dívku hrát nepříliš pohledná 30 - ti letá paní, tak to asi většina pozná. Nejenom, že jsem to poznal, ale neuvěřitelně mi to vadilo. Nebylo to však jediné co mi na tomto počinu vadilo. Vadilo mi vlastně, že vůbec vznikl. Nedovedu ho ani pořádně zaškatulkovat. Bezesporu se tváří jako takový ten typ komedií, který každý jako komedii označuje, ale vlastně se nikdo ani nesměje. Za zmínku v tomhle filmu stojí snad svérázný přístup k filmu, kdy film je vlastě podaný jako takové vyprávění se vším všudy a za zmínku stojí ještě role i výkon toho Poláka, jehož jméno si netroufám skloňovat. Zbytek je taková omáčka bez výrazné chuti. Hvězdička maximálně. ()

heihatchi 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že začátek byl pro mne velmi těžký. Ačkoliv se film natočil v roce 1994, tak ani dnešní CGI triky nebo maskéři by nedokázaly udělat z Chýlkové 14ti leté dítě, když se vlastně narodila jako zralá žena. Takže scéna před školou, kde s aktovkou seděla na zábradlí, byla pro mě obrovským NE a já dostal sto chutí film vypnout. Ještě že se tak ale nestalo. Neboť jsem snímku přišel postupem času na chuť a mohl si tak vychutnat to skvělé finále! ()

Reklama

MatyTM 

všechny recenze uživatele

Ty chvíle, které v životě přijdou a jež jsme přijali za jeho součást, přestože o ně možná ani nestojíme, ale i ty co netrpělivě očekáváme, vždy nás zahřejí a připomenou nám tu pravou krásu bytí... všechny tam podle mě jsou vyobrazeny. Film je nezvykle upřímný, hudba hladí a uklidňuje i ve vypjatých scénách. Nakonec, nesluší se neocenit výborné herecké výkony "tatínka" a charakternost všech postav :) ()

Hannibal1913 

všechny recenze uživatele

Ze 3 rovnou na 5*. Perfektní to věc. JDU DO ZANZIBARU!!! A teda ještě jsem zapomněl na jednu velkou, hodně velkou chybu, z tohoto filmu. Jelikož se děj odehrává v 70.letech, nemůže tam hrát z magnetofonu Pražský výběr. Teda určitě ne flák z legendárního alba Straka v hrsti, to totiž vzniklo až koncem let 80., do té doby se Kocáb ne a ne odprostit od té jeho prapodivné jazzové vize (díky Michale Pavlíčku, žes mu otevřel oči :-) ) ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Originální, ale zvláštní film, k němuž jsem si nenalezl cestu ani snad na po třicáté. Mám problém jej zhlédnout celý. Mnohé scény jsou opravdu vtipné a trefné, ale nepřekousnu dvě věci. Ivana Chýlková a její postava mi není sympatická ani jakoby mladá, natož starší. Polák jako tatínek (nic proti Polákům ani Ukrajincům) mi nedává v ději smysl už vůbec. Raději bych bral bodrého "Švejka". Chválím ale velice povedené obsazení ve vedlejších rolích. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Režisér Milan Šteindler vzpomínal na inspiraci pro postavu otce (Franciszek Pieczka): "Předlohou byl tatínek Haliny Pawlowské a já nezapomenu, když jsme u nich pracovali, jak se vždycky otevřely dveře, její tatínek mlčky vešel, na stříbrném tácku nesl tři panáky vodečky, talířek s nějakou zakuskou, klobáskou nebo tak něčím, mlčky jsme to do sebe lupli, protože on nechtěl rušit, proto nemluvil, pokývali jsme, jako že si rozumíme, a on zase mlčky odešel." (NIRO)
  • Závěr filmu, kdy se auto vznese nad horským údolím, je odkazem na film Thelma a Louise (1991), kde je podobná scéna. (sator)
  • Kvůli dobovým rekvizitám a některým scénám, zasazeným do odlehlých lokací, patřil snímek ve své době mezi relativně drahé. Jednoho dne tedy zcela jednoduše došly peníze. Milan Šteindler: "Rok jsme čekali, než se našel další partner, který nám pomohl film dokončit. Zimní ukrainské scény, které se původně měly točit přímo na Zakarpatí a posléze na Oravě, se tak točily ve třicetistupňovém vedru kousek za Barrandovem na skládce, kterou jsme natřeli nabílo a pokryli bílou geotextilií." (NIRO)

Reklama

Reklama