Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (360)

ad-k 

všechny recenze uživatele

Na počátku 90. let měl debut Milana Šteindlera jistě větší kouzlo, i když řada vtipů a nadsázky z téhle tragikomedie jen tak nezmizí. Halina Pawloská scénářem dokázala, že smysl pro ironii má, i když ne vždy ho dokáže správně projevit a její nekonečné účinkování v televizní sféře má někdy možná až karikaturní charakter. Jinak co se týče hlavního hereckého představitele – možná by slušelo méně společenského odcizení a civilnější herectví. Ale to by se ňoumovský úděl hlavní postavy zřejmě ztratil. Takže beru zpět. 60% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Název jak od starýho Romera, pozadí uklízečky Haliny přes celou úhlopříčku a sebedestruktivní projekt sociologa Víti, na jehož hlavě by šlo naštípat šest hektarů lesa a on by vám přitom ještě teskně zapěl "O Tannenbaum".. Krutě pravdivá pouť po kouzelných scenériích bezstarostné existence až po song Nikdy se nevrátí pohádka mládí, přičemž výsledek výzkumu nepřinesl (jako tradičně v téhle branži) nic objevného a já jdu vynést odpadky. Šteindler, hlavně v prvních dvaceti minutách, evidentně odkoukal grimasy bezradného trouby od nejslavnější postavy Rowana Atkinsona.. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Po delsi dobe jsem tento film opet videl a uvazoval jsem, ze pujdu o hvezdicku dolu. Nakonec tak ale neudelam, protoze vtipne situace zustaly vtipnymi i po letech. Kazdemu musi byt jasne, ze se nejedna o zadny velkofilm, u tohoto dila s hodnocenim ale udelam vyjimku, nebot svym humorem a nejake te lidskosti se tento film stava nesmrtelnym:-). Jen si dam tak na deset let pauzu. Do te doby doufam, ze se Steindler sebere a jeste nejaky narez natoci! ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Návrat do studentských let v podání Milana Šteindlera je opravdu komický a rok výroby také umožnil perfektní zesměšní nejen podnikových straníků "jak po mně po deseti letech funkcionářskýho života můžeš chtít, abych byl přirozenej?" Jarda Dušek si tady předcvičil nefalšovaného Šmída z Kouře. Všudy přítomná atmosféra konce 80tých let s pankáčema, depešákama a s Víťou a jeho zoufalým pohledem. Po režijní stránce, jde podle mně o průměrný film a herectví Milana Šteindlera není zrovna lehce stravitelný. Tři tady rozhodně drží humorná stránka filmu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Jak žijeme? Žijeme hrozně... Copak tohle je nějaký život? Vynést odpadky, přinést prachy, vyzkoušet děti... odpadky ven, děti domů, jdi do práce, nakup cestou z práce, vydělávej, angažuj se.... vynes odpadky! To je stereotyp, nuda, život o něčem, co tě nezajímá... Marná snaha o něco, co je ještě marnější... Vždyť my se neumíme ani odvázat, udělat něco pro radost, bez přičiny, prostě jen tak... třeba vylézt na strom!" :-) Hořkosladká cesta (ne)rozhodného člověka pomocí sociologického výzkumu do ztraceného mládí, přes radovánky, na dno až v trpké v podobě brzkého návratu do stáří... Milan Šteindler do třetice završuje výraznou účast na revolučních filmech z konce 80. let Pražská pětka - Kopytem sem, kopytem tam - Vrať se do hrobu!, tentokrát nejen jako ústřední herec, ale i poprvé jako režisér a částečně také scenárista. Ve vybraných scénách jde znát ještě silné ovlivnění poetikou Divadla Sklep, ale jako celek se tenhle film spíše zaměřuje na zachycení generační výpovědi své doby a spontánní mládeže (mimo jiné) pod vlivem uvolněné atmosféry před listopadem '89. Mimo komediální linie tenhle film v sobě tolik nadčasových myšlenek a přináší poutavý příběh ze života, který navzdory dobovým reáliím vypadl jakoby ze současného světa. ,,Svému osudu my sami přejeme. Zvítězíme, ustoupíme, prohráme? ... Nikdy se nevrátí pohádka mládí..." Výborná režie a scénář! Z vedlejších rolí rozhodně cenná účast Jiřího Valy v jedné ze svých poslední rolí (ředitel ústavu s legendární hláškou ,,Tak jste se nám pořád nevyhranil, Jakoubku" :-)). 90% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • Málková (Klára Pollertová-Trojanová) několikrát za film řeší, že ona je ve znamení Skopce (Berana) a její milý Jakoubek (Milan Šteindler) prozrazuje, že je Blíženec. Ve skutečnosti je beran Milan Šteindler a Klára Pollertová-Trojanová je ve znamení Panny. Skopec je vyklestěný beran, proto jeho používání není správné. (sator)
  • Kreslený vtip, který koluje v hospodě: „Intelektuálka ve vaši posteli? Proč ne?!“ nakreslil Vladimír Jiránek. (sator)
  • Romantická scéna v čase 01:01:00 věrně interpretuje dobovou reklamu na pojištění. (sator)

Reklama

Reklama