poster

Kairo

  • Japonsko

    回路

  • angličtina

    The Circuit

  • Velká Británie

    Pulse

Mysteriózní / Horor / Thriller

Japonsko, 2001, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kitano
    ****

    VInimocny hororovy pocin z japonska, ktory zaujme nielen obsahom, ale aj formou. Pribeh je rozpravany velmi skratkovito a namiesto vysvetlovania co sa to vlastne deje, sa film zameriava viacej na zobrazovanie postupnej premeny celeho sveta na okolo az do konenecho kolapsu, ktory je vyzualne znazorneny naozaj posobivo (jazda mestom) . Atmosferu podporuje aj skvela kamera a rozne figle zobrazovania "obrazu v obraze". Pribeh sice s pribudajucimi minutami straca na napati, film je vsak na tolko originalny a "iny" , ze bez problemov moju pozornost udrzal az do zaverecnych tituliek. (8/10)(10.6.2007)

  • Othello
    ****

    Takřka ženiální kombinace hororu a apokalyptické deprese, která mě nejen donutila k tomu, že se na svojí plesnivou zeď už nedívám s takovým nadhledem, ale dokonce jsem během sledování i chvíli přemejšlel nad něčim jinym než nad způsobama, jak opíchat všechny ženský postavy ve filmu. Bože, já do toho Japonska nesmim jezdit. Anyway bál jsem se, že v průběhu dvou hodin nebude mít Kairo už místy co říci, nicméně informace byly stále dávkovány, ač dokola pořád ty samé, protože nejpodstatnější monolog proběhne v půlce filmu, čímž jste zbaveni jakékoli následné katarze (apokalypsa v poslední třetině je jaksi mimochodem), za což jsou také dosti zodpovědné postavy, které vás při vší úctě nezajímají, protože a) jsou dementní, b) blbě zahraný, c) film na ně docela kašle, zaměňuje je a vůbec dává najevo, že jsou mu trochu ukradené. Formálně (až na strašný triky) je Kairo nadmíru vydařený, vrzající smyčce v pozadí, sviňácká švenkující kamera a nelítostný střih mi v některých scénách dávaly skutečně zabrat. Navíc se film nesníží k žádné stupidní lekačce a nechá všechno nadpřirozeno spořádaně plížit, což je dobře znejisťující. Baví mě, jak japonští hororový tvůrci okamžitě zareagují na novou technologii tím, že do ní zakomponujou prdy zemřelých a s úsměvem vzpomínají na časy, kdy si museli vystačit s oknem a zrcadlem.(8.3.2012)

  • George Stobbart
    *****

    Podľa mňa najlepší japonský horor a atmosférický KLENOT, pri ktorom mi ani nevadí, že som ho videl až s takým „oneskorením“, pretože pred rokmi by som pravdepodobne ešte nebol schopný ho naplno doceniť. Počas necelých 2 hodín som si však takmer nevydýchol a v pohlcujúco depresívnom audio-vizuále som si napnutý ako struna prežil celú škálu emócií; od počiatočnej zvedavosti, k rastúcej znepokojivosti, aby som sa po čase pri strašidelných scénkach na chvíľu reálne bál a onedlho po tom mal úprimné obavy o postavy, na čo som zase ostal nečakane smutný po „odstránení“ jednej roztomilej hrdinky. To som si veru už dávno neprežil. A navyše to je až prekvapivo hlboká, komplexná a inteligentná vec, ktorú nadčasový režisér dokázal naplniť obsahovo i formálne.. Kairo, neviem sa dočkať kedy ťa uvidím znova.(27.2.2016)

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrý horor z japonskej produkcie. Má výborný príbeh o skupinke študentov, ktorých priatelia sa začali správať príliš zvláštne, čo viedlo až k ich samovražde a postupne si uvedomujú, že za to môže niečo, čo je nad ich sily, prienik duchov do nášho sveta prostredníctvom elektroniky, čo postupne ničí celú ľudskú populáciu. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa z toho získať aj viac. Táto tématika je perfektná a ponúka mimoriadny potenciál, ale v rámci žánru mi to príde skôr len priemerne podané, film má väčšinu času pomerne pomalé tempo, čo ale to plne schaľujem, pomáha to k tiaživému pocitu z tejto témy, ale nanešťastie hlavne spočiatku sa nájde aj niekoľko slabších scén, ktoré ma moc nezaujali, film sa vylepší až časom a potom sa už na to dobre pozerá až do konca. Len ma mrzí, že tu necítiť ten prechod medzi pôvodným a zničeným svetom, film sa venuje prakticky len pár postavám a ani si to ako divák takmer nevšimnem a zrazu už je skoro všetko vyľudnené. Po hororovej stránke som nadmieru spokojný, toto nie je klasiky pojatý horor, v ktorom ide o prvom rade o jednotlivé scény alebo drsné momenty. Tu ide hlavne o vynikajúcu atmosféru, ktorá pôsobí až príliš tiaživo a depresívne, ani len náznak optimizmu sa tu nenájde, skôr len pocit nevyhnutného konca a samoty. Ale aj tak sa tu nájde aj niekoľko vydarených hororových scén, hlavne perfektne podané pomalé plíženie ducha v miestnosti, celá situácia po zavretí mladíka v továrni alebo zaujímavá scéna s lietadlom. Veľmi spokojný som aj so samotnými duchmi, ktorí pôsobia správne nepríjemne a to hlavne tým depresívnym prosením o pomoc. Herecké obsadenie je iba priemerné, z tohto filmu ani nemám pocit, že by tu šlo o postavy, všetky sú také nevýrazné, vrátane mojej obľúbenej Kumiko Aso, ale ani to moc neprekáža, tento film je hlavne o všadeprítomnej atmosfére. Réžia a technická stránka sú perfektné, kiež by bolo viac hororov takto pôsobivých. Škoda toho scenára, keby sa vylepšil, tak by sa kľudne mohlo jednať o jeden z najlepších hororov vôbec, tá atmosféra a depresívnosť je v rámci žánru asi na najvyššej možnej úrovni, ale aj takto som dosť spokojný. Ani americký remake nebol zlý, ale ten je až moc teenagersky orientovaný. Objektívna kvalita filmu- 80%, film sa páči mne na 76%.(6.8.2009)

  • Seabeast
    ***

    Kairo je v první řadě temná a skličujicí duchařina, mající opěrné body v silné atmosféře, děsivosti a v impozantním hudebním doprovodu, který velmi dodává na naléhavosti. Zaráží mě také to, že příběh má mít apokalyptický nádech spojený s tím, že "mrtví začínají pohlcovat náš svět". Vůbec to tak "globálně" ve výsledku na mě nepůsobilo. Kámen úrazu bych hlavně viděl v poněkud roztahaném tempu a v několika scénách působících krapet hluše, čemuž "napomáhají" nepřesvědčivé herecké výkony. Není to vyloženě nepovedený film, je na druhou stranu velmi osobitý. Jenže být to více prostříhané a mít to větší rozvrstvení příběhů postav s dotaženějšími dialogy, tak k dokonalosti chybí opravdu málo. Takhle jsem si z toho odnesl pouze zážitek z horové atmosféry, což je zoufale málo.(7.1.2014)

  • - Natáčení probíhalo v japonském Tokiu. (Terva)