Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V trochu melancholicky laděné komedii sledujeme další osudy pana Petra Voka z Rožmberka. Někdejší pověstný milovník a bonviván ve věku třiašedesáti let ovdověl. Ztrátu o hodně mladší manželky nese těžce a zdá se, že ho v životě už nic nepotěší. Věrní přátelé a sloužící podnikají všechno možné i nemožné, aby mu pozvedli náladu, někdy z toho ovšem povstanou zajímavé situace: jako třeba tehdy, když mu seženou zaručeně pravou mořskou pannu. Podaří se někomu vyléčit pána z letargie? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (63)

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý film, který se, kdovíproč, nelíbil. Natočené moc hezky, i se špetku humoru a pěkně vystižené to smutné odcházení starého muže s ohlížením se, bilancováním a hlavně moudrostí, kterou člověk, ne každý zdaleka samozřejmě, dosáhne bohužel až na sklonku života. Většina si asi špatně přečetla název filmu, asi čekala další bezduchou a rozvernou komedii a nedočkala se. Čtyři hvězdy. Za autorský film a taky natruc bídnému, nezaslouženému hodnocení nakonec plný počet. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Slaboučké tři hvězdičky, možná jsem se měl přiklonit ke dvěma. Kde byly ty časy, kdy Steklý natočil Švejka. Tohle byla poněkud nostalgická komedie, byla-li to vůbec komedie, pár násilných vtípků. Pak Vok v druhém dílu představován Martinem Růžkem je poloviční Miloše Kopeckého, ale ten by asi toho starého Voka tak smutně nezahrál. Ta třetí hvězdička u mě je možná díky té historické vložce o snaze vlivných špiček rakouské a církevní politiky odstranit z pražského Hradu Rudolfa II. On Rudolf II. je zde ovšem vykreslen mnohem pozitivněji, než si ve skutečnosti zasloužil. Ale ke konci mu už zdraví nesloužilo a bylo by snadné prohlásit ho za neschopného vlády... Skoro jako... Ale já nic neřek. A nakonec se oslavoval nový král. Herci neměli moc co hrát, skoro ani jako by neměli moc do hraní chuť... ()

Reklama

Pokryvac 

všechny recenze uživatele

Voľné pokračovanie filmu Svatby pána Voka, uvádzané ako Pán Vok odchází, je v podstate úplne iný film. Chýba mu energickosť a štipľavý humor pôvodného filmu, čo je zrejme spôsobené aj absenciou scenáristu Jána Procházku. Myslím, že výmena hlavného hereckého predstaviteľa Miloša Kopeckého nebola šťastnou voľbou, i keď je pravda, že by v tomto filme Kopecký príliš nemal čo hrať. Humoru je vo filme málo a milostné eskapády, ktoré boli vlastné pánovi Vokovi z prvej časti , sú minulosťou, vzhľadom na vysoký (a zrejme neproduktívny) vek hlavnej postavy. To, čo zostalo je priemerná historická komédia s melancholickým nádychom (ach, tá staroba...) a bez ucelenejšieho deja. Pán Vok odchází je film, ktorý neurazí, ale väčšinu ľudí (súdim z hodnotenia a osobného názoru) ani nezaujme. Martin Růžek samozrejme nie je zlý herec a zvyšok mu schopne sekunduje, avšak prázdny scenár im veľa možností neponúka a tak sa na film veľmi ľahko zabudne. ()

Godhaj 

všechny recenze uživatele

,,Chudina se postí celý rok. Dej jim kus flákoty!" Na komedii je to málo vtipné, na tragédii je to málo komické. Pryč je ta hravá lehkost prvního dílu a nastupuje melancholie stáří, která ale jakoby nemá divákovi co říct. Ale ona by i měla, ale to by musel režisér mít nějaký jasný záměr. Karel Steklý asi mířil tím směrem, ostatně několik scén má zvláštní melancholicky meditativní atmosféru, ale celkově vzato se jedná jen o nudnou komedii. Absence pana Kopeckého mi vůbec nevadila, ostatně role starého a smutného pana Voka by mu neslušela. A opět jedna výtka k žánru, jedná se totiž o pseudohistorický film, ostatně na to stačí si přečíst citaci výše. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně nevyrovnaný film, kde je sice nádherná kamera, reálie a hudba, ale to je tak všechno. Děj to prakticky nemá (PRO TOHO, KDO FILM NEVIDĚL, TAK SPOILER: stárnoucí muž nemá potomka, upne se k bláznivému mladíkovi, že by mohl být jeho levobočkem, kluk umře, Vok začne sám jezdit po vlastech českých, umře KONEC SPOILERU), skáče se z jednoho tématu na druhé, někdy jsou tam díry v ději až děsivé. Chvíli se to tváří jako taškařice, pak to zvážní do naprosto nepřehledných mocenských půtek, pak je to o stárnutí, celou dobu se o ženách převážně jen mluví (i když dvě holky kozy ukážou), církev je samozřejmě zlo, některé postavy se sem tam objeví, aby hnedle zmizely a buď už se neobjeví vůbec, nebo až delší čas, vše ale nepodstatně pro to, co se děje. Třeba přepadení paní hraběnky skončí tím, že se válí v trávě s básníkem? Wtf? Nebo soutěž v prdech s ohněm jako v Tankovém praporu? Chybí tomu i nějaká soudržnost co se atmosféry týče, nebo jakéhokoliv tahu na branku. O postavě samotného Voka vlastně nevím, co si myslet - je to taškář?, muž znavený životem?, konspirátor? Nic z toho nepřevažuje a není jasné. Ale člověk se aspoň dozví některé ojedinělé a dílčí historické reálie. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (12)

  • Kateřina z Ludanic (Marie Drahokoupilová) se vdala za Petra Voka (Martin Růžek), kterému v té době bylo 41 let, v době, kdy jí bylo mezi 14–15 lety. Marii Drahokoupilové bylo v době, kdy ji hrála, 38 let a Martinu Růžkovi 61 let. Co film nezachytil, byla její duševní nemoc, která se projevila krátce po svatbě a Kateřina, ač téměř o 30 let mladší, umírá v 35 letech, 10 let před smrtí Petra Voka. (sator)
  • Zhruba v 15. minutě během rozhovoru s hraběnkou z Monfortu (Iva Janžurová) řekne Petr Vok (Martin Růžek): „To byla doba her a malin nezralých.“ Velmi podobně to říká Rostandův Cyrano z Bergeracu ve druhém dějství při rozhovoru s Roxanou v překladu Jindřicha Pokorného. (noelcoward73)
  • Ač se film snaží držet dobových reálií, kde výrazně přestřelil, je parní kočár pana Voka. Petr Vok umírá v roce 1611 a první parní stroj se objevuje až o 160 let poději, přesně v roce 1765. (sator)

Reklama

Reklama