Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dva mladí - Standa a Olinka se seznámí na sportovní olympiádě. Protože bydlí každý jinde (Olinka v Brně a Standa v Hlubúčkách), píší si každý den. Po roce této dopisové známosti napíše Olinka Standovi : "Stando, přijeď v sobotu na večeři a pokud budeš chtít, můžeš tady i spát." Do tohoto okamžiku vkládají oba velké naděje. Jenomže ještě nikdy s nikým nespali. Nastupují rady "Jak na to". Začínají se odvíjet i příběhy dalších postav: Jarda - Standův bratr ho učí jak nasadit ochranu a ukazují si spolu v lékařském atlasu. Ženy z domu kde Olinka bydlí - každá poznala ten okamžik trochu jinak. Konečně nastane kýžené setkáníVšichni rádcové a další postavy v praxi sami ukazují, zda věta z Brněnské televizní inscenace z úvodu filmu "V Brně proběhne každý večer sto padesát tisíc souloží" nadsazuje nebo ubírá. Každý z deseti hrdinů filmu dopadne jinak. Většinou hůře, než by chtěl.

Ve filmu hrají vedle již známých a oblíbených tváří i vynikající divadelní herci, kteří se sice už zabydleli na scénách Národního divadla, Hadivadla, Klicperova divadla a dalších, ale pro svůj věk budou široké veřejnosti teprve objeveni. Komedie je plná vkusného vtipu okolo sexu a erotiky. Mnoho sloganů filmu se jistě objeví a zůstane ve slovníku diváků. Životní výkon v roli Miroslava Norbachera podal Miroslav Donutil. Písně do filmu nazpívali Eva Urbanová a Richard Krajčo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (478)

numi 

všechny recenze uživatele

Rozjezd filmu je opravdu ve velkém stylu. V sérii gagů a rozhovorů "ze života" je nám představeno celé filmové osazenstvo, ve kterém je každá postava jiná a sama o sobě zajímavá. Poté je celý kolotoč událostí uveden do pohybu jednoduchou zápletkou dvou lidí, kteří se spolu mají poprvé vyspat, a jednoho herce, který má zemřít příštího dne ráno. Celý film pak skončí ještě stylověji, než začal. To už se ale nepohybuje na hranici geniální grotesky, ale naopak nad hlubokou propastí do těžkého lidského dramatu, která mu sluší možná ještě mnohem více. Snad je to tím, že se Vladimír Morávek rozhodl zbavit se barvy a natočil film černobíle, ale celé Brno působí neuvěřitelně chladným a krutým dojmem. Vůbec jsem jej nepoznával. A mezi tím skvělým začátkem a ještě lepším koncem se něco děje. Nic, co by stálo za řeč, ale vede to k závěru, který stojí za to. Postavy se vybarví, ale filmové Brno zůstává i dál zahalené do černé a bílé. Dá se říct, že se Morávek pokusil natočit českou Magnolii. Buďme rádi za to, že se vůbec pokusil. A je jen dobře, že to nedapadlo vůbec špatně. Tři a půl. [říjen 2006] ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Film s pár nesmrtelnými hláškami má jakousi neopakovatelnou moravskou atmosféru. V pár příbězích vykresluje takřka běžné životy pár občanů Brna, a zobrazuje jejich chování v komických či tragických situacích. Potěšilo mě v jednom filmu potkat kapacity, díky kterým se nestydím přihlásit k našemu národu - např: Jan Budař, Miroslav Donutil, Pavel Liška.... " Promiň Jardo, jsem pitomec..." ()

Reklama

Vitex 

všechny recenze uživatele

No tak... Kdo naváže na Nudu a pustí se cestou necestou Nudou vyšlapanou ? Morávek konečně čechům ukázal, jak se má dělat film. A JAKÝ FILM ! Jeden z mála porevolučních filmů, které se dají vůbec srovnat s kvalitou českého filmu v 60. letech. Donutil konečně dostal příležitost, aby ukázal, že opravdu umí... Ostatní herci taky ukázali... že umí. Morávek taky umí, kameraman taky umí... Už se těším, co nám předvedou příště. Všechno se stane dneska v noci... ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Viděn poprvé není tento film zdaleka tak zajímavý jako napodruhé či napotřetí. Nevím, není-li i tohle rafinovaný úmysl tvůrců, ale ať ano či nikoli, skvěle to harmonuje s tématem filmu. Stejně jako nervozita, trapnost, nepolapitelnost či spousty zbytečných řečí... Zajímavý je Morávkův režijní přístup. Zatímco film většinou usiluje o nestylizovanost a autenticitu, divadlo je a nutně musí být stylizované. Herci mluví nejen nepřirozeně nahlas, ale také víc než by se v běžném životě slušelo, mají zbytečně veliká gesta a vždycky je obklopují kulisy. Film není divadlo a Morávek to dobře ví. Jeho filmová omezení jsou jiného druhu, ale fungují stejně spolehlivě. Nebarevnost, dialogičnost, nadsázka. Také zájem o detail. Morávek si totiž ve filmu užívá přesně toho, co v divadle nemůže. Za všechny třeba odraz nápisu BRNO ve slunečních brýlích, detailu krájených rohlíků, smažených řízků či pohledu klíčovou dírkou... Bohužel, pro nepřipraveného diváka je to všechno možná až moc veliká porce jinakosti. Sama nebarevnost je už dnes natolik "divná", že může hodně lidí odradit. (jak dokazují i mnohé ohlasy zde) Ne že by mělo smysl vkládat na úvod "instruktážní film" či "varování nelaskavému diváku", ale možná by nebylo úplně od věci nezahazovat docela pozornost těch, kteří přišli do kina omylem nebo náhodou, i když... léčba šokem je prý v některých případech účinnou terapií ;o) Zajímavé komentáře: dewy, francis, Richie666, numi ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Nuda v Brně aneb nuda v kině...má tu být jakési skryté poselství? A kde?? Nebo si jen Morávek usmyslel, že koukat na blázny, kterým se zapalujou lejtka, je zábavný? Budař hraje vesnického blázna sice věrně, ale k čemu to proboha všechno je? PS: Já v Brně žiju a nuda tam rozhodně není :) Spíše mé hodnocení vyplývá z faktu, že současnému českému filmu ani trochu nerozumím (přiznávám se). ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Krajský přebor, kde se seznámili Olinka (Kateřina Holánová) se Standou (Jan Budař), se konal ve Vyškově. Vyškov leží v Jihomoravském kraji. Ovšem Standa bydlí u Bruntálu, který se nachází v kraji Moravskoslezském, a tudíž na jihomoravském přeboru nemá jako závodník co dělat. (hermiona)
  • Ve scéně, kdy jde opilý Miroslav Norbacher (Miroslav Donutil) tunelem, vzpomíná na scénu se žárovkou v puse a komentuje ji slovy: "Ty vole, Láďo, kdes na tom byl?" což je narážka na scenáristu a režiséra filmu Vladimíra Morávka. (Marten77)
  • Po třech dnech natáčení filmu ukončila jídelna stravující herce z finančních důvodů svoji činnost. Herci tak byli dlouhou dobu odkázání pouze na rohlíky s máslem a sýrem. (Ukko)

Související novinky

Nová naděje pro český film?

Nová naděje pro český film?

15.02.2007

Česká kinematografie už tradičně trpí nedostatkem peněz. Fond pro rozvoj kinematografie se svými 80 miliony ročně nestačí pokrýt celý potenciál našeho filmového průmyslu. Zvlášť když český film stojí… (více)

Reklama

Reklama