poster

Kuře melancholik

  • anglický

    Melancholic Chicken, The

Drama

Česko, 1999, 114 min

Komentáře uživatelů k filmu (75)

  • Malarkey
    ***

    Já jinak české filmy z historie kvituju s povděkem, ale tady se to nějak minulo účinkem. Možná za to můžou herci, kteří ne vždy mi ve své roli sedli. Spíš ale za to může příběh, který mě vůbec nijak neoslnil stejně tak, jako způsob, kterým místy byl vyprávěný. Karel Roden je ale výborný a kdyby nic jiného, tak on tady prostě za žádných okolností nezklame.(25.9.2014)

  • Houdini

    Český Lev 2 : Kamera, Výprava + 7 nominací: Herec HR - Karel Roden, Herec VR - Lubomír Kostelka, Herečka VR - Vlasta Chramostová, Výprava, Střih, Hudba, Zvuk(6.9.2004)

  • Radyo
    ****

    Nádherně procítěný a smutně baladický příběh. Skvostné herecké výkony, jimž dominuje hlavně Karel Roden, podmanivá hudba, vizuální vytříbenost - to vše dělá z tohoto filmu jedno z nejvýraznějších českých filmových děl po roce 1989.(1.2.2006)

  • Radek99
    *****

    Nádherná baladická adaptace stejnojmenné knihy J. K. Šlejhara. Literární naturalismus předlohy z ní sice vyprchal, pryč je determinace a sociálně kritický tón, ale zůstává posmutnělá až tragická tónina stylizace a civilizační strach, dá se říci i odpor k tomu, co nám civilizační tlaky přinášejí. Rozvrat tradičního manželského svazku (zde způsobený zásahem vyšší moci - maminku zabil blesk) vyústí v citovou frustraci způsobenou příchodem toho, co symbolizuje chlapcova nová macecha. Nově příchozí osoba přináší do narušeného, přesto ale funkčního a harmonického světa zapomenutého statku uprostřed přírody (ukotveného do koloběhu ročních cyklů) všechny propriety dravě se rozpínající civilizace - mamon, citovou vyprahlost, materialismus, hedonismus, požitkářství, fyzično, cynismus a lakotu... Bezbrannému chlapci tak zůstává útěchou už jen útěk k přírodě (propojení s mrtvou maminkou - rys podobný baladám Erbenovým), po jeho odtržení od přírody pak už jen do sebe a k věcem, které mu spojení s přírodou symbolizují ... hlavně tvor přesahující rozměr mazlíčka či hračky, malé bezbranné kuře, stejně osamělé a zranitelné jako on sám...(28.4.2007)

  • Fr
    ***

    LOJZO NEPLAČ, TAKOVEJ JE ŽIVOT.…“ /// O chlapečkovi, kterej tak dlouho hledal cestu za maminkou, až si ho našla… Körnerův rukopis je cejtit až na gauč, ale stejně pocity předlohy nevyloudí. Film je depresivně hnusnej, můžete bejt v klidu, fanklub náročnýho diváka zde najde hafo věcí k onanování, ale postrádá onen cit, znázorňující pesimistickou bezvýchodnost. Navíc je tohle přesně ten příběh, který optimisti moc nemusej. Možná proto mám dojem, že to je ,,jen“ další tragédie, která má jedinej cíl – útok na nějakou (filmovou) cenu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku, kterou v roce 1889 napsal Josef Karel Šlejhar jsem nečetl. 2.) Páč sex s Vilmou mi činí dobře. 3.) Kuřátka se mi zdaj málo tragický. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(6.10.2013)

  • Skejpr
    odpad!

    Samoúčelná a rádoby umělecká brutální hovadina o lidech, který utýrali malýho kluka až k smrti. FUJ!!!(7.8.2006)

  • flanker.27
    *****

    Jeden z mála skutečně výrazných porevolučních filmů, připomínající například adaptace Kornerových knih. Dobře vyvedené prostředí podporuje skvělý výkon Rodena a zejména toho malého chlapce (jméno nevím), jeden z nejlepších dětských výkonů. K tomu na současné české poměry nezvykle výrazná hudba a kamera dávají ve výsledku jeden z nejpůsobivějších filmů polistopadové "svobodné tvorby". Jediný film, kde mi nevadí Geislerová.(20.9.2006)

  • Lynn
    ****

    Nádherný film, který si vás svým kontrastem (citlivý chlapec x drsný svět okolo, matka x macecha x teta) naprosto získá. Karel Roden i Vilma Cibulková by své výkony zasloužili Českého lva. Scénář, režie, kamera - to vše tvoří jeden z nejlepších filmů minulé dekády.(23.10.2004)

  • Morien
    **

    Film jsem poprvé viděla už dávno, ale vlastně nějak pořád nerozumím tomu, jak může film plný tak živelných herců působit tak bezpohlavně. Dneska jsem to tedy pozorně zkoumala a dospěla jsem k závěru, že za to může (mimo jiné samozřejmě) špatné, necitlivé záběrování. Kameramani se snaží o to, aby jim vznikaly série krásných obrázků a úplně v tom zaniká všechno, co by na filmu mohlo být silné. Detaily používají jen informativně, žádné emoce z nich neplynou. Spousta důležitých záběrů je velmi krátká a jejich obsah nestačí v divákovi zarezonovat, místo toho se ale může dívat na spoustu rádoby malebných záběrů inscenované "divoké" přírody. Také se úplně připravují o nejslibnější potenciál příběhu - vyprávění z perspektivy dítěte, které vnímá informace jinak než socializovaní a znecitlivělí dospěláci. K dítěti se přistupuje pouze skrze ostatní, místo aby tomu bylo naopak, a tím jde všechno zajímavé do háje.(23.9.2014)

  • Ony
    odpad!

    Kuře melancholik se to jmenuje jen náhodou, že jo? Nesnažil se tu snad někdo o adaptaci? Šlejharova próza je totiž překrásná. Je kraťoučká a jednoduchá, ale přesto silná a opravdu krutě melancholická. Ale co bylo tohle? Téměř chyběla lyričnost, kterou by si námět zasloužil. Namísto toho někdo sesmolil rádoby atraktivní příběh s několika zoufalými pokusy o zobrazení krutosti a zhýralosti a ještě zoufalejšími o tzv. pohled dětskýma očima. Ten chlapec nehraje úplně špatně a typově sedí, ale když promluví, je to na pěst. Karel Roden není k zahození, ale že by na jeho výkonu bylo něco výjimečného, to bych neřekla. Totéž platí o ostatních hercích, až na Vlastu Chramostovou. Ta má totiž opravdu výjimečně debilní roli. Na stará kolena cpát malému klukovi ňadra do ksichtu - bravo! Když už zfilmovat Šlejhara, zasloužilo by si to citlivějšího tvůrce. Napadl mě György Pálfi, beze srandy. Sice nemůžu vědět, jak by to dopadlo, ale toto Brabcovo a Körnerovo zpracování je podle mě katastrofální. Za některé povedenější momenty bych, pravda, mohla hodnotit výš, ale že by formální prostředky světily účel? To se mi nezdá.(27.10.2007)

  • WANDRWALL
    *

    Píše se mi to lehce, další ze zbytečně natočených filmů.(15.7.2011)

  • Oktavianus
    *

    Zprasenej pokus o filmovej převod brilantní Šlejharovy prózy. Nic víc.(14.7.2012)

  • claudel
    ***

    Už si ani nevzpomínám, zda jsem na gymnáziu četl Šlejharovu předlohu, nicméně tento film mě nijak nenadchnul. Aňu Geislerovou uznávám jako vynikající herečku, ale do této role mi vůbec neseděla. Roden skvělý jako vždy.(7.10.2007)

  • schizmo
    ***

    Solidní depka!(17.12.2014)

  • Anderton
    ***

    Konečne po dlhšom čase v telke niečo z českej tvorby 90. rokov, ktorá v žiadnom smere nenadbieha divákovi. Kuře melancholik asi nebol divácky hit. Odvážna a zaujímavá výtvarná forma, nevyhýbajúca sa symbolom, zato však nevyhýbajúca sa ani klasickému naratívnemu klišé. Ono totiž tento predvídateľný film trvá dve hodiny a nemusí každý niektoré opakujúce sa scény vydržať. Takže krásna kamera, výborné herecké výkony, ktoré sa však snažia zastrieť nie príliš dôveryhodné správanie postáv. Tá Rodenova sa v istom dôležitom okamžiku, takpovediac kde sa jeho osud láme, zachová v rozpore s tým, ako sa choval doposiaľ a niet divu, že dej sa uberie tragickým smerom. Ale keď dá prednosť na pohľad zostarnutej Cibulkovej pred mladšou Mórovou, tak nič iné si nezaslúži.(24.9.2014)

  • Tommassi3
    ***

    "Ať neházijou hlínu na maminčinu postel !! Bude celá špinavá.."(17.3.2016)

  • erased
    ****

    Velmi citlivý snímek se nádhernou hudbou, výpravou a vesměs i výbornými hereckými výkony. Roden se překonává, Geislerová je na svém malém prostoru naprosto kouzelná a malý Lojzek vedle nich uvěřitelný. A i když má film hodně slabých míst, kvůli převaze scén, kde se výše zmíněné spojilo v jeden unášející a dojemný celek, si Kuře melancholik zaslouží místo mezi nejlepšími českými porevolučními filmy.(11.5.2010)

  • kobejn
    ****

    Rozhodně film, který svojí expresivností nenechá nikoho chladným. Je dobře když film vzbudí kontroverzi, od odmítání až po přijímání, znamená to, že se nejedná o tuctový film. To, zda se nám tento film jeví jako "odpad" nebo nás naopak zasáhne, záleží na subjektivní zkušenosti (a také psychologickém profilu) každýho člověka. Ale odhlédnu li od subjektivních pocitů, nezbývá než uznat, že zcela nezaujatě se jedná o mimořádný film, a ryze filmový, což se v naší porevoluční kinematografii vidělo hodně zřídka. Nádherná hudba.(4.9.2011)

  • Skip
    ***

    Bylo tam pár opravdu pěkných záběrů, ale jinak je to film skoro podprůměrný. Herecky celkově nic moc a ten kluk fakt jen lezl na nervy a nic jiného, což určitě nebyl Šlejharův záměr.(4.12.2004)

  • Vědma
    ***

    Ten název se k tomuto depresivnímu a hnusnému filmu naprosto nehodí. Je takový roztomilý. Film není hnusný sám o sobě, ale svým tématem a vyzněním. Zrežírovaný a natočený je na český porevoluční film dost dobře. Ale jednu věc nepochopím. Jak může být Vilma Cibulková oceňovaná jako vynikající herečka. Příšerně přehrává. Vždycky.(24.9.2014)

  • Sandiego
    ***

    Po vizuální stránce film stejně úchvatný jako Kytice a přitom neodbíhající krásou obrazů od tragického příběhu, herci procítěně dodávají svým postavám životnost (Roden je zde překvapivě umírněn, CIbulková až démonická i ve své nejednoznačnosti, Chramostová zde předznamenává výkon v Želarech, Mórová až dojímá, Geislerová tu má bohužel pořádně plochou roli, ale pěkně se na ni dívá, jen to dítě mi bylo docela protivné, i když dost podobné Rodenovi). Až na pořádně naturalistické detaily je však film zastíněn předlohou, která vztah postav ještě více prohlubuje a hlavně do ní požár nevpadá jako deus ex machina. Dá se říct, že oproti ní je i film nakonec slabý kafe.(10.4.2009)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace