Režie:
Marko ŠkopScénář:
Marko ŠkopKamera:
Ján MelišHrají:
Emília Vášáryová, Milan Ondrík, Anikó Vargová, Žofia Martišová, Gabriela Dolná, Dušan Jamrich, Ľubo Gregor, Gabriela Dzuríková, Juliana Oľhová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kdysi známá herečka Eva (Emília Vášáryová), která se vrací z protialkoholního léčení, by udělala cokoliv, aby znovu získala přízeň člověka, kterého v životě ranila nejvíce – svého syna. (AČFK)
Videa (1)
Recenze (133)
Silná rodnná dráma stárnucej herečky - akoholičky je predvšetkým herecký koncert Milky Vášáryovej. Film začínajúceho režiséra na hranom filmovom poli je nemilosrdnou sondou do života ženy, ktorej sa zrútil profesný svet, ale čo je horšie aj vzťah so synom. Príbeh je rozprávaný pomalým tempom, každá scéna dokáže doznieť v divákovi, psychológia postáv je prepracovaná do najmenších detailov. Záverečná scéna je len dokonalým vyvrcholením tohto mrazivého filmu. ()
Pro mě dost slabý a prázdný film, kterému se jakékoli hlubší emoce vyhýbají, nebo jsou dokonce maskovány za primitivní vulgarismy. Vše se tu zmítá v dějové i režijní monotónnosti, zakončené nestoudně kýčovitou bazénovou scénou, jež nejenže rozhodla o mém hodnocení, navzdory skvělé Vášáryové, která by ovšem musela 106 minut improvizovat, aby mohla naplno předvést své herectví, ale hlavně určuje konkrétní cílovou skupinu diváků, kterým je film, dle mého, určen. ()
Emília Vašáryová je skvělou herečkou a celý tenhle film se točí kolem ní. Také kamera zabírá více jak polovinu času právě ji, což je podpořeno ještě delšími statickými záběry. Ten příběh je ale tak neskutečně klišovitý, na druhou stranu se díky scénám daří ukázat, jak si lidé dokážou sami i navzájem kurvit životy. ()
Film, který nezapře ruku dokumentaristovu: působí věrohodně, až syrově realisticky. Jenomže jako by na svou délku nestačil s dechem, začne v druhé polovině trochu umdlévat, váznout, opakovat se. Váhám mezi třemi a čtyřmi *. Co však chybí jinde, vynahrazuje výkon Emilčin. Výkon dokonalý ve všech polohách! ()
Zhruba ze dvou třetin silný a přesný portrét stárnutí, slabosti a odcizení. Marko Škop má jako dokumentarista cit pro vystižení sociálního zázemí postav bez nadbytečného vysvětlování. Prostě ví, kam se má kamera dívat a jak. Dusivá komořina i zvláštním způsobem sebereflexivní film bohužel v poslední třetině svojí intenzitu rozředí v nadbytečných a opakujících se scénách mizérie a koukání se do zrcadel. Je za tím cítit jasný režijní koncept (Eva se do zrcadla dívá už na začátku), ale zároveň z toho také trčí určitá konstrukce, která na rozdíl od rodinné linie až příliš přímo zobrazuje to, co je divákovi zřejmé mimoděk. Scény z domova důchodců a recepce trochu zaměňují empatii za exploataci. I závěr v bazénu pak vyzní trochu rozpačitěji než vrcholné scény z první části, kdy kamera přesně ví, jak velký odstup od děje a postav má udržet. Eva Nová se nicméně v kontextu současné festivalové kinematografie nemá zač stydět. Přes svoje nedostatky je totiž při věci. Silné *** / slabé ****. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (10)
- Takmer všetky fotografie z minulosti Emílie Vášáryovej, použité vo filme, pochádzajú z albumov herečkinej obdivovateľky, ktorá ich zbiera od dvanástich rokov. (ambron)
- Emília Vašáryová považuje alkoholismus za závažný problém celé východní Evropy. Podle svých slov se bojí opilých lidí a velmi jí údajně vadí opilé ženy. (klukluka)
- Snímka bola uvedená v svetovej premiére, v sekcii Discovery, na Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte 2015. (JančiBači)
Reklama