poster

Gepard

  • italský

    Il gattopardo

  • Francie

    Le Guépard

    (Francie)
  • slovenský

    Gepard

  • anglický

    The Leopard

Drama / Historický / Válečný / Romantický

Itálie / Francie, 1963, 187 min (Director's cut: 165 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jeanne
    *****

    Nádheru ukázal obrazem, zkázu příběhem. Dlouhé scény vyvolávající iluzi krásy přesně podle Viscontiho. Je škoda, že mu vlasní příběh trochu unikal? Asi ani ne, vždyť Gepard pak může být výjimečný právě svojí nádhernou výpravou, skvostnou hudbou, kouzelnými kostýmy, atmosférou paláců, teras, závěrečného plesu... jediný závěr, ke kterému docházím je, že Visconti svůj příběh (podotýkám realistický) nevypráví, ale maluje. Vždyť dlouhou scénou, kde Angelica (Claudia Cardinale) s Tancredim (Alain Delon) procházejí prázdnými pokoji paláce vytvořil nepopsatelně tajemný dojem ...ehm, jak to jen popsat? Slova nestačí, potřebuji štětec! Potřebujete ho vidět, abyste pochopili... :)(26.3.2004)

  • Skip
    ****

    Časy se mění, aristokracie jde pomalu do háje a mně osobně těch nafoukaných páprdů a paniček není vůbec líto. O Viscontim je známo, že si liboval v přepichu, ač se myslím prohlašoval za komunistu, a na jeho pozdějších filmech je to znát. Geparda jsem si v 16:9 opravdu vychutnal. Jen mi tam prostě neseděl Burt Lancaster. Tenhle chlápek není Ital a Sicilián už vůbec ne:-)(24.11.2006)

  • MIMIC
    *****

    Sledovať Viscontiho filmy je ako participovať na nejakej bohoslužbe. Tak ako nejaká omša ani ony nepostrádajú hĺbku, vážnosť, zmyslové bohatstvo, opulentnosť formy, teatrálnosť akcie, veľavravnosť odmlky a sumu emócií bublajúcu pod pokrievkou monotónnosti a znavujúcej dĺžky. V "Gepardovi" sa Visconti konečne oslobodzuje od neorealizmu a zároveň zvysoka kašle na Novú vlnu, aby v plnej paráde predviedol svoj delikátny, subjektívno-realistický štýl, veľkolepý i v komornejšom rámci. Visconti sa rozhodol položiť neviditeľné ťažisko na bálovú scénu, ktorú rozvinul do neuveriteľných 45 minút. Táto kapitola môže byť šialene nudná, pokiaľ nie sme fascinovaní jednotou času a priestoru a pokiaľ odmietneme akceptovať fakt, že ide o púhy vyjadrovací prostriedok. Celý ten aristokratický balast by sa mohol zdať zbytočný, otravný a nudný. Lenže to nie je len aristokratický balast. Samotný príbeh z obdobia druhého rokoka, ktorý sa zaoberá problémami istej spoločenskej vrstvy obdobia druhého rokoka by nebol k ničomu. V "Gepardovi" nie je len trvale platné poznanie, že "ak má ostať všetko po starom, je potrebná zmena", ale i kvantum rozmanitých, najmä estetických vibrácií, ktorých zásluhou je obsah povýšený na umeleckú formu. "Gepard" je pre mňa prototypom kultivovaného historického veľkofilmu, ku ktorému sa dostal najbližšie iba ak Martin Scorsese vo "Veku nevinnosti". Afektovane komerčná "Kleopatra" (božská Liz láskavo prepáči) z toho istého roku môže len slepo závidieť.(24.5.2005)

  • Hedka
    *****

    Je veľmi ťažké opísať dojmy po takom hlbokom zážitku. Silný umelecký dojem, očarenie krásou, krajinou, mladosťou, samotným filmovým majstrovstvom, či skvelou hudbou Nina Rotu (popretkávanou Verdim), je samo o sebe prijateľným dôvodom na dobré hodnotenie, ale to by mi nestačilo. Film musí mať dobrý príbeh, a tento má v sebe niečo oveľa viac: nadčasovú pravdu, poučenie, realitu a hlbokú životnú múdrosť, ktorá sa postupne odhaľuje vnímavému divákovi a utvrdzuje ho v presvedčení, že dozrievanie k pokore pred Bohom je zároveň jedinou a vzácnou nádejou a východiskom... A to sa nevidí tak často! Som obohatená, a zaraďujem Geparda do svojho zoznamu výnimočných filmov.(17.11.2015)

  • LiVentura
    ***

    Zvučnost obsazení je obrovitá, vždyť jsou zde prominentní herci největších filmových národů, z USA, Francie, Itálie.. Film mi však svou délkou a stuhlostí mnoho nedal.(28.3.2011)

  • - Alain říkal během natáčení svému kolegovi "My boss". (theSaint)

  • - Pár hodin před natáčením své první scény s Lancasterem byl Alain Delon značně nervozní. Měl totiž pocit, že přítomnost americké hvězdy nezvládne. (theSaint)

  • - Film je zařazen na seznamu "nejvýznamnějších filmů", který vydal Vatikán v roce 1995 na přání papeže Jana Pavla II. Nachází se v kategorii filmů, které jsou významné svou uměleckou hodnotou. (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace