poster

Lady Macbeth Mcenského újezdu

  • český

    D. Šostakovič: Lady Macbeth Mcenského újezdu

  • anglický

    Lady Macbeth von Mzensk

  • anglický

    Lady Macbeth of Mtsensk

Drama / Hudební / Romantický

Německo, 1992, 95 min

Komentáře uživatelů k filmu (9)

  • liborek_
    ***

    Cožpak o to, opera je to skvělá (zdravím do pekla Josifa Vissarionoviče!), proti zpěvu žádné výhrady. Herci se také snažili. Ale celou dobu jsem nebyl schopen vizuální a hudební složku vnímat jako jeden celek. Přestože herci trefovali slova libreta dobře, bylo zřetelné (zvlášť u vysokých tónů Katěriny), že je to jen kapří divadlo, pouhá ilustrace, kterou od fiaska zachraňuje především odvážné pojetí milostných a #MeToo scén. 3 a 1/2 *(2.4.2018)

  • gogos
    ****

    Markéta Hrubešová je vskutku impozantní děvče(6.1.2009)

  • Willy Kufalt
    ****

    Další z filmových adaptacích oper v režii Petra Weigla /z jehož tvorby jsme již před nedávnem měli možnost na ČT art vidět unikátní koprodukční inscenace Evžen Oněgin a Marie Stuartovna/. Tentokrát přináší zpracování poněkud náročněji ztrávitelné moderní opery z 20. století, obsahově obohacenou o naturalisticky ztvárněné sexuální a pornografické scény... což bylo samo o sebe pro mě šokujícím spojením. Nicméně od scén, kde se začíná rozehrávát strhující příběh mezi Kateřinou a třema jejími partnery, mě to přesvědčilo, že se na tenhle snímek stálo za to podívat. Lady Macbeth je příběh ženy, která šla za svým cílem a vysněným partnerem i přes (skutečné) mrtvoly, ale trestu neujde, i když dokonalá spravedlnost to možná nebude. Stvárnění všech těch napínavých a vražedných scén ve spojení s operními áriemi bylo opravdu úchvatné, obzvlášť mě zaujal Petr Haničinec a s odstupem pár hodin navyšuju své hodnocení na 75% (Challenge Tour 2018: 30 dní so svetovou kinematografiou)(31.3.2018)

  • Přemek
    ****

    Spoluúčinkuje Jiří Krytinář.(30.7.2010)

  • HonzaBez
    *****

    Sex v opeře... Musím říct, že jsem chvíli maličko s hodnocením váhal, protože především první z erotických scén (hromadné sexuální obtěžování služebné) mi přišlo kapánek moc naturalistická. V těch následných scénách (milování Kateřiny s Sergejem) jsem si však uvědomil, že ta erotika je zde zcela v souladu se Šostakovičem a jeho hudbou. A i si pak přečetl o dobové kritice, která skladateli vyčítala, že jde o pornografii. Z tohoto pohledu by asi bylo spíše na škodu, kdyby ty scény zde byly nějak moc uhlazené. Pro samotnou atraktivní Markétu Hrubešovou to přitom v tomto směru tehdy asi nebylo nic tak úplně mimořádného či neobvyklého. Její celkový výkon však určitě stojí za zaznamenání. Líbil se mi moc i Petr Haničinec coby Kateřinin tchán, naopak Jiří Menzel v roli manžela moc nezaujal. Každopádně celkově toto filmové zpracování Šostakovičovi opery určitě stojí za zhlednutí. A už se moc těším do Ostravy, kde má být tato opera uvedena příští rok v březnu. Zvláště jsem zvědavý, jak si zde poradí s oněmi zmiňovanými sexuálními scénami.(5.10.2017)

  • andrii
    *****

    Árie zakázané, zhrzené milostné melodie, tragédií rezonuje. Chtíč nemlčí, plamen zasyčí. Hříchy se vsakují do niter loží. Přitažlivý pramen se rozvlní, rozvodní...v potoky vášnivé erotiky.(13.3.2018)

  • quixote
    ****

    Jedna ze slabších Weiglových filmových oper. Místy až příliš naturalistické, místy poněkud ploché. Ale stále je to v rámci zfilmovaných oper nadprůměr.(19.8.2012)

  • bohemia_regent
    ****

    V titulcích filmu uvedeno: koprodukce Československo / Německo.(15.3.2018)

  • Repulsion
    **

    Když jsem to viděl poprvé, tak se mi to moc líbilo. Bylo to však dáno tím, že je to vynikající opera, a tak vydrží i tak sterilní zpracování. Navíc s činoherními herci. Že tato inscenace nestojí za nic, jsem velice rychle pochopil, když jsem shlédl jiná zpracování, při kterých člověku až vyskakuje husí kůže. quixote: ano, je to, bohužel, nadprůměr, pokud jde o české pokusy o zfilmování opery (téměř vždy z činoherními herci). V celosvětovém měřítku to samozřejmě neplatí. Stačí zmínit třeba cokoliv z Ponnelleho dílny. Nicméně - lze u těch českých pokusů z dob totality přimhouřit oko, neboť zpravidla nebylo dostatek vhodných pevkyň a pěvců. Tohle je ovšem z roku 1992, to už se dalo obsadit jinak.(21.11.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace