• Marci
    ***

    S filmovými adaptacemi oper a zejména českých mám vždycky problém. Na jednu stranu je tu pohled režiséra, ten chce mít atraktivní provedení, čili operní pěvce nahradí herci. Takže Rusalku zpívala Gabriela Beńačková, ale hrála ji Magda Vášáryová, Prince zpíval Peter Dvorský, ale hrál Milan Kňažko a teď si zrovna neuvědomuju, jestli Vodníka hrál pan Malachovský nebo někdo "zastupoval" i jeho. Zkrátka možná je škoda, že vzhedem k tomu, že film byl natočen v době, kdy měli zmínění operní pěvci ideální věk i pro filmové ztvárnění nebyli pro titulní postavy využiti právě oni. Když pominu krácení opery, které se ve filmovém zpracování často děje, byla jsem však i přesto celkem spokojená.(25.2.2007)

  • flanker.27
    ***

    Ať se prosím slovenští uživatelé databáze nezlobí, není to mířeno nijkak proti nim, jen mi tahle tatranská invaze do Rusalky vůbec nesedí, byť je nejvýpravnější. Víc mám v oblibě verzi z roku 1975 (i tu z roku 1962). Nevím, jestli mi tady vadí účast admirála Kňažka, ale prostě celkově po stránce hudby, choreografie, kostýmů atd. toto zpracování hodnotím nejníže.(1.6.2013)

  • WANDRWALL
    ***

    Sledoval jsem to několikrát s holkama jako malé dítě. Ony byly nadšené, mě to nudilo. Divil jsem se, co je na tak táhlé nudě baví. Vždyť se to dá všechen obsah vyjádřit v pěti minutách. Hplkám jejich nadšení pro dramatické umění a operu nevydržel, zatímco já se potom později pídil, co je to za kumšt, dělat tak nudné věci a především tak klamat kulturní veřejnost a proč se nechává vůbec tak balamutit. Kolikrát jsem vyšel jako dítě do lesa a nikde žádná Rusalka, žádná Bludiška, nic. Ale, že něco takového by mohlo existovat, tomu jsem jako dítě věřil jen krátce. Rád bych tomu věřil déle, ale bez hmatatelného důkazu mi to nebylo umožněno. A ani později jsem v lese nikdy žádnou nadpozemskou bytost nepotkal, jen houbaře, turisty, malíře atd. nechápal jsem taky, že postavy, které jsem zkritizoval v Prodané nevěstě ma základní škole, tak si dovolí zpívat i jiné postavy, tedy Dvorský a Beňačková a mohou si myslet, že je nepoznám a skrývají se klidně za jiné, co je tentokrát nehrají oni, ale jiní herci. Prostě cítil jsem to jako podvod, a proč se ho dopouštějí, a ještě za to berou peníze? A dost lidí je za to obdivuje... Zkrátka a dobře bylo toho moc, s čím jsem se jako malý televizní divák musel vyrovnávat, a uvědomuji si to zas a znovu, avšak některé árie se mi líbily, ovšem nesměl jsem přitom přemýšlet o souvoslostech, jen si vyslechnout árii...(27.9.2010)

  • Siegmund
    ****

    Pěkné filmové zpracování překrásné opery. Vůbec bych se nezlobil, kdyby se někdo rozhodl natočit Rusalku ještě jednou a pro působivé triky by využil nejmodernější počítačovou techniku. No a samosebou, že by nebylo od věci, kdyby DVD s Rusalkou mělo mnoho jazykových stop a k tomu ještě mnoho titulků. Rusalka je známá minimálně v celé Evropě. Pohádkový příběh je nadčasový a tudíž neustále aktuální.(27.7.2009)

  • NinonL
    ***

    Zklamání. Dala bych přednost 40leté oplácané Rusalce a podobnému princi, kteří by ale opravdu zpívali. Magda Vášáryová byla sice velmi krásná a křehká, ale zpívat árie jsem ji v životě neslyšela. Vypadalo to naprosto nedůvěryhodně a uměle. Totéž platí pro Milana Kňažka a další herce (Dagmar Veškrnová v opeře, OMG). Jenom otevírali pusu naprázdno a bylo to znát. Gabriele Beňačkové bylo navíc v době natáčení 30, Dvorskému 26, ideální věk. Aspoň toho vodníka nebo čarodějnici mohli nechat originál. Výpravu naopak chválím, byla nádherná. Stejně tak zpěv i hudba. Ale výsledný efekt nula nula nic.(4.1.2014)

  • - Filmovanie prebiehalo v Pruhoniciach, Mariánskych Lázňach a na zámkoch Herrenchiemsee a Nymphenburg v Nemecku. (dyfur)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace