Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poručík Alan Kreiner doprovází svého šéfa na tajnou schůzku s informátorkou. Měl by od ní dostat důkazy o kriminální činnosti, do níž jsou zapleteni i Kreinerovi kolegové. Na místě schůzky ale kromě informátorky čeká v úkrytu střelec, který by měl předání kompromitujících informací zabránit za každou cenu. Informátorka naštěstí stačí utéct, ale Alanův šéf je smrtelně zraněn. O přítomnosti tajemného střelce policie neví nebo spíše nechce vědět a Alan je vzat do vazby jako podezřelý z vraždy, protože zbraň, ze které se střílelo, byla jeho soukromá pistole. Vyšetřovatelé Generální inspekce policie manipulují s fakty a důkazy. Jako obhájce obviněného Alana se nečekaně objeví advokát Lindner, proslulý svými úspěchy v obhajobě každého, kdo mu dobře zaplatí. Paradoxně je ochoten Alana zastupovat za neuvěřitelně nízkou odměnu. Alan Kreiner se potřebuje dostat na svobodu, aby mohl prokázat svou nevinu a najít skutečného vraha. Přijme proto Lindnerovu nabídku, i když tuší, že bude muset jeho služby brzy splatit jinak. Všechno pochopí až ve chvíli, kdy se ocitne ve vile movitého bankéře Gerstnera, který si poručíka obviněného z vraždy vyhlédl záměrně... Režisér Jiří Svoboda našel v románu "Počmárané nebe" Petry Bačovské zajímavý motiv, který rozpracoval do napínavého dvoudílného kriminálního příběhu s Ondřejem Vetchým a Martinem Fingerem v hlavních rolích. (Česká televize)

(více)

Recenze (129)

mira007 

všechny recenze uživatele

Režisér Svoboda přišel s další temnou krimi o policajtovi, který je nespravedlivě obviněn z vraždy kolegy, protože to je komplot a všechno je zkorumpované, bezvýchodně nespravedlivé až to bolí... ano bolí, hlavně tragický výkon Vetchého, který celý první díl ukazuje, jak ho ta herecká šichta nebaví. Druhý díl je o milimetr zajímavější, ale ikdyž to je technicky solidní, obsazením výborné ( ale herecky je perfektní jen Donutil , Vašut aspoň pobavil vzpomínkou na Pěsti ve tmě), tak scénáristicky bída a navíc mne neskutečně do běla iritovala nelogicky jednající a mluvící postava, kterou jsem si pracovně nazval šedivý květák. ()

Arccos 

všechny recenze uživatele

Když jsem už po prvním díle dal dvě hvězdičky, zpytoval jsem svědomí, jestli jsem se neunáhlil. Druhý díl mé výčitky zcela rozptýlil a celé Vražedné stíny ještě mohou být rády, že jsem z hodnocení naopak jednu hvězdu neubral. Nevím, jestli stejně špatná je už předloha, ale scénář je guláš všemožných námětů a klišé, celé dohromady to vůbec nefunguje a některé momenty hraničí přímo s parodií. Třeba taková scéna zlých kapitalistů v dekadentním táflovaném pokoji za pokuřování doutníků. Nic nezachraňovali ani herci - špatně hráli úplně všichni, včetně (i zde!) vychvalovaného Vetchého. A protože jde o dobré herce, celý problém jde za scénaristou a režiserém.  Já se vám přiznám, že vlastně ani nevím, jaká byla nakonec pointa a jak to dopadlo, protože poslední půlhodinu mi to už bylo zkrátka jedno. EDIT: Já jsem tu jednu hvězdu nakonec fakt ubral! ()

Reklama

petikacka 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tohle dílo totální zklamání. Já jsem milovník krimošek a, že jich mám opravdu hooodně nakoukaných a přečtených. Ovšem tohle bylo celé divné, slepené sice samými dobrými herci ( tedy většinou, Hofová je divná a nevěrohodná ve všech seroších co jsem viděla) avšak bez jakéhokoliv výsledku. Zde i Ondra Vetchý, kterého mám ráda a většinou předvádí nadprůměrné výkony, tak mě hodně zklamal jak byl nevěrohodný. Vůbec všichni byli takoví neuvěřitelní ( předabování Jany Krausové, to bylo něco !) a příběh byl naprosto roztříštěný a místy vůbec nedával smysl. Škoda, protože z toho mohla být pecka. Za mě 55% ()

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Po prvním díle hodnotíme opatrně. Totiž v závěru prvního dílu vyjevení, jak GIBS zcela nedostatečné vyšetřoval to, co z logiky věci bylo zřejmě a Donutilův advokát to stručně shrnul, je prostě neuvěřitelné a v důsledku toho kvalitu kriminálky snižující. Jinak při pohledu na Hofovou se mi vybavilo Třetí patro: "Olino, co ti to vykvetlo na hlavě?" ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ani sebelepší režisér, který ví, jak chce postavit kameru, zarámovat záběr a obecně vytvořit atmosféru, nic nezmůže, když si napíše mizerný scénář a vybere mizerné herce. Celé se to rozpadá na spoustu samostatných scének, které spolu souvisejí jen okrajově, přičemž nakonec zůstane víc otazníků než vysvětlení, nic se nevyřeší, nikam to nedojde. Trochu se to veze na vlně Sametových vrahů a nedávných Devadesátek, jakože ti mafiáni jsou tady pořád, ohánějí se šlechetnými úmysly, ale ve skutečnosti provozují nelegální činnost, navíc mají pod palcem policajty, advokáty, novináře, televizi... Netvrdím, že to tak není, ale tenhle film všechno tohle jen nakousne a nedořekne, navíc ty mafiány nakonec i trochu adoruje, protože čestný polda skončí totálně v háji a odepsaný. Natočené jsou ony jednotlivé scénky všelijak - třeba rekonstrukce zločinu má tempo a spád, ale profilerka je jak okopírovaná z Myšlenek zločince se všemi klišé a chybami. Dva díly a vlastně nic nevím pořádně ani o postavách, ani jejich motivech, a nakonec ani o těch vraždách včetně té v závěru, která mi přišla zcela nesmyslná. (Jo, a manželka policajta skutečně byla neskutečně blbá, až snad moc.) ()

Galerie (67)

Zajímavosti (5)

  • Jana Krausová (Emilie Gerstner) byla při postsynchronech předabována Zuzanou Skalickou, což u diváků vyvolalo velké diskuze. Nikdo z tvůrců však neobjasnil, proč se tak stalo. (funhouse)
  • Úvodní scéna ze schůzky s informátorkou byla natočena v bývalém dole, nyní hornickém skanzenu Mayrau ve Vinařicích u Kladna. Přestřelka se odehrála přímo v jedné z těžních budov. (rakovnik)
  • V čase 24:42 rozbalí Viktor úřední obálku a z vložené bublinkové fólie vyjme samostatnou paměťovou kartu. Při prohlídce fotografií ho vyruší matka a Viktor kartu uklízí do pouzdra, jež se odkudsi objeví na bublinkové fólii. (mikulin)

Reklama

Reklama