Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek je dynamicky natočenou groteskou, jakýmsi leporelem lidských osudů, které se před námi odehrávají v rychlém tempu, s nadhledem a humorem. Skvělé herecké výkony, dobové hity i scénická hudba K. Svobody, to vše pod taktovkou zkušeného režiséra V. Polesného z něj činí filmovou lahůdku. Filmová adaptace slavného románu V. Párala je hořkým obrazem lidské touhy po požitcích, moci, majetku i panoramatickým záběrem opakujících se situací dějin moderní společnosti. Motorem příběhu je výbušná síla nenávisti těch „dole“, toužících po rozkoši lásky a společenském uplatnění, a kultivovanost, ale i únava světa lidí „nahoře“, kteří se už dost namilovali a užili moci, a tak vlastně rádi podléhají náporu barbarství. Vylhané naděje roztáčejí vždy znovu a znovu šílený kolotoč lidského života až k závěrečným ztraceným iluzím. Ústředním místem děje je dům v Ústí nad Labem, kde se střídají náhodní i trvalí zaměstnanci místní továrny. Příběh Borka Trojana (J. Langmajer), ambiciózního inženýra, a jeho lásky k Zitě Gráfové (Z. Adamovská), manželce ředitele továrny, příběh mladičkého Romana Gráfa (J. Prachař), zoufale až k sebezničení milujícího neklidnou Maddu (K. Kloubková), to jsou základní osy mnohavrstevného vyprávění, odehrávajícího se v průběhu šedesátých let s přesahem do doby po roce 1989. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (249)

DDT 

všechny recenze uživatele

Nejvíc mě zarazila nevyrovnanost hereckých výkonů, kterou bych u tak provařených herců nečekal. Příjemně překvapili Zlata Adamovská a Marek Taclík, na druhé straně zklamali hlavně totálně nevěrohodní a nechtěně směšní Ondřej Vetchý a Veronika Žilková, kteří jakoby zabloudili z úplně jiného filmu (dokonce možná ze dvou různých filmů). ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Tak ještě že jde o tu adaptaci "...jednoho z vrcholů české prózy a díla strhujícího svou imaginací...", že... . . . I když je to jen kvantum blábolivé přiblblé pózy, jakýkoli smysl zabíjejícího tyjátrálního přehrávání a šaškování soudruhů artistů napříč pražskočudláckým spektrem (debilové, víte že jste točili - nebo měli točit - PSYCHOLOGICKÉ DRAMA?!?) a rejžisejrsky zmateného skládání momentek ze svobodárky a všelijakých jiných dobových situací z >okresu na severu< se špetkou trapného televizáckého sexu a kvazišedesátkových melodií mistra Svobody... . . . Ach jo. To je prostě tragedie, kam došla naše čudlárna v časech svobodné tvorby, to se i ten dnes už senilní agent Páral snad musí drbat v trenclákách... Dynamické to není, groteska už vůbec ne, spíš taková zase až směšná rádoby >trendy< lepší >nežánrová< televizácká macha. Tož tak pane Serafíne. Srát na to... :-( . . . Takže ta jedna hvězda hlavně za ty věci vizuální, ano, pan kameraman nepochybně umí své řemeslo! - - - P.S. A viděl někdo (ze starších bystrých a poučených pamětníků) někdy švestkařskou Volhu s bílejma manžetama na gumách? To jste vy gumy co si říkáte rekvizitáři nemohli - když už nic tak aspoň - ty >vytuněný< kola u zapujčené káry nějak zamaskovat? Maličkost? Ne! Čest práci, blbečci... - - - P.P.S. A kdo to je kurva ta "ARVA"?!? Další tunel na >veřejnoprávní< prachy Šašské tupovize? %-[ - - - - - (Poprvé viděno kdysi v době vzniku na nějakém tv k/anále, hodnocení při repete 24.1.2012 na >vrazí jebničce< 3232., komentář zde nemile vražený jako stočtyřicátý - 24.1.2012) - - - - - - - - - - Mimo mísu: Jen nechápu, proč jiná (ještě větší!) srajda mr. P. (http://www.csfd.cz/film/308857-sama-v-case-normalnosti/) je v dadabázi v červenejch a tady mudrlanti metají >odpady< jak diví, d.m.s.n. je to jen doklad nenormálnosti, která vraždí jakoukoli smysluplnost vnímání současné tušašské masové televizácky-filmakové tvorby... A to je vlastně zase celý... °-/ ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Jedno město. Jedna továrna. Jeden starý dům. Skupina zcela nesourodých obyvatel - plejboj, inženýr, ředitel továrny s manželkou a dospivajícím synem, potrhlá dvojice, mladá slečna a další, ti všichni spolu musí v domě spolu nějak koexistovat. Ale mezi jakoukoliv skupinou lidí vznikají a zanikají vztahy, což s sebou nese jak radosti, tak i strasti. Ale občas holt někdo vše neunese, a pak na sebe neštěstí nedá dlouho čekat ... Když jsem viděl film poprvé, byl jsem rozhodnut mu dát odpad - nezaujalo mne na něm vůbec nic. Teďka jsem si ho zopákl, a přece jen bych nějaká pozitiva našel (není jich moc, ale přece jen). Za prvé - prostředí - skvěle vykreslené prostředí konce osmdesátých let dvacátého století, se vším co k tomu patří. Za druhé - naprosto dokonalá rodina Tušilova - přesně typ malého čecháčka, který hledá co by kde nahlásil, a pokradmu po stěně se vyšplhá až nahoru. Za třetí - posledních deset minut filmu - vše je jak začarovaný kruh. Po pár letech se historie opakuje - v jiném obsazení, ale stále znovu. Ale nic z toho nevytáhne film z těžkého podprůměru .. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Filmová verze románu Vladimíra Párala dobře odráží jeho dílo. A protože se mi román Vladimíra Párala příliš nelíbil, ani jeho filmová podoba mě příliš nezaujala. Rád bych vyzdvihl pouze bezchybný a vynikající výkon Ondřeje Vetchého či Marka Taclíka. Zajímavý film, který mohu vidět jednou za dlooouhý čas :-) Vyjadřuji taktéž uznání za výstižný komentář uživateli kleopatra. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Jsem zmatený. Všichni jsou proti všem, všichni jenom lžou, berou si bez ptaní, a zabíjejí a pořád dokola. Kdy to skončí." I po letech jsem z tohoto filmu hodně zmatený. Nejsem si totiž úplně jistý, zda je to primárně už o Páralovu scénáři nebo až o Polesného režie, z čeho se mi při sledování tohoto filmu chtělo někdy doslova zvracet. Proč jsem to tedy i podruhé dokoukal? Asi jen proto, že už jsem si vůbec nepamatoval, jak to celé martýrium lidské ubohosti, v němž se všichni (s výjimkou postavy Ondřeje Vetchého) ženou jen za uspokojením svého mrzkého chtíče, dopadne. I když si teď říkám, jak jinak tohle asi mohlo dopadnout než blbě... Pokud bych i přes onen pocit celkového zhnusení měl aspoň něco vyzdvihnout, pak by to asi byla mrazivá hudba Karla Svobody, která svého tvůrce určitě nezapře. A úplně špatné (z hlediska navození jisté dobové atmosféry 60 let) nebylo ani použité starých televizních záběrů s dobovými šlágry. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Filmovalo se v Ústí nad Labem a na zámku Velké Březno. Točilo se od 20. července do 26. srpna 2004. (M.B)
  • Kristina Kloubková (Majda) není herečka, je profesí tanečnice. (M.B)
  • Hudba byla nahrána ve studiu Elektrovox Jevany. (noelcoward73)

Reklama

Reklama