Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Posledních 15 minut bylo to první co jsem kdysi z ALIENovské ságy viděl a až teď po tolika letech se kruh uzavřel. Fincherova (nejspíš) depresivní duše se do tohole dílu promítla opravdu značnou měrou a i když příběh místy plyne pomaleji o nervydrásající momenty není nouze. P.S: Při tiulkové scéně jsem se ještě nikdy takhle nelekl. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Fincher se tady trochu utnul, ačkoliv zas tak strašné to taky nebylo. Odklon od klasické alienovské atmosféry a stylu vyprávění nebyl tak špatný, jako nesympatický vyšinutý vrahouni, ze kterých vyčnívá jen dobrý výkon Charlese Dance. Možná se Henriksen neměl ukázat až asi minutu před koncem, filmu by prospělo, kdyby mělo aspoň pár herců charizma. Samozřejmě Sigourney je fajn jako vždy a docela se mi líbil konec, musím ale uznat, že následující Vetřelci - vzkříšení, se mi líbili o trochu víc. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

DIRECTOR´S CUT: spolu s Vetřelcem ³ už neplatí ono okřídlené: In space no one can hear you scream. Spíše se sluší zeptat: Bojíte se tmy? Temná zákoutí jedné vězeňské ocelárny sloužící jako neprodyšný labyrint chodeb, do něhož Ripleyová vpustila svého „milence“ bájného Minotaura. Díl od dílu se postava Ripleyové přibližuje k svému vetřelčímu předobrazu. Ale teprve ve třetím dílu je mu nejblíže, než kdy předtím. Ač události, odehrávající se na Fiorině 161 má dětská hlava kdysi nebrala, dnes už s větším odstupem chápu, že byly zcela nevyhnutelné. Režisérský sestřih je alespoň z mého pohledu úplně odlišným filmem. Komplexnějším, psychologicky nejpropracovanějším a z určité strany i možná nejdospělejším z celé série. I přes ne zcela kvalitní flirtování z CGI-morfem si pohrává chytře s atmosférou strachu z neznáma, kde nás Fincher provází svým klaustrofobickým lunaparkem v hlavě. Neoddiskutovatelně má jeho původní vize mnohem víc do sebe, než její okleštěnější a přímočařejší kinoverze. 9/10 ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Dle mého nejlepší díl série. Naprosto nadupaná podívaná, vizuálně strhující, herci skvělí (i ty nejmenší roličky). Geniální je vizuál, Valná většina záběrů brána z podhledu, naprostá většina je koncipovaná tak, že prostředek záběru je více méně prázdý, a podstatné se odehrává po stranách. Director's cut smaozřejmě výrazně lepší, i kino verze si ale zaslouží plný počet... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Po fenomenálním úspěchu Cameronových Vetřelců bylo v podstatě jasné, že nás třetí díl nemine, a bylo jen otázkou času, kdy se natočí. Jak už to ale někdy chodí, stalo se třetí pokračování Vetřelce obětí zmatků v produkčním studiu, námět se přehazoval z ruky do ruky, odmítnutých scénářů se plnily celé šuplíky a z oslovených režisérů by se dal sestavit gospelový sbor. Aby film nakonec vznikl, musela se do toho jako spoluproducentka vložit Sigourney Weaver, které začaly docházet peníze na provozování vlastních divadelních aktivit. Tím ovšem jenom přibyli další lidé, kteří do všeho kecali, takže film se rozhodně nerodil lehce. Volba režiséra nakonec padla na Davida Finchera - ani ne tak proto, že byl považován za velký talent, jako spíš proto, že byl jako začínající režisér patřičně levný. Aby se ušetřilo, nechal se hned v přistávacím modulu zařvat hrdina z Vetřelců a Cameronův dvorní herec Michael Biehn, protože měl coby nová hvězda příliš vysoké nároky na honorář. Šetřilo se na výpravě a na filmu je to přes veškerou Fincherovu snahu konec konců vidět. Vetřelčí trojka není velkofilm, na kterém by byl vidět obří rozpočet, ale spíš komorně laděný snímek, který to, co chybí na výpravě, musí nahradit chytrostí. A ono se to kupodivu daří, protože Fincher opravdu umí. A tak bombastické triky nahrazuje šikovnými střihy a rafinovanými záběry kamery. Atmosféra filmu v žádném případě nechybí, je ale je zásadně odlišná od toho, co svým divákům servíroval Cameron či Scott. Tam, kde se Fincherovi nedostává peněz, pomáhá si pesimistickým příšeřím a hrou stínů. Akční válečné drama podle Camerona se nekoná, ale Fincher umí dokonale navodit pochmurnou náladu, napětí a hororovou předtuchu blížícího se neštěstí. Váhal jsem mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, ale to pozitivní přece jen převažuje. Film je o trochu slabší než předchozí dva díly, ale rozdíl je na podmínky, za kterých snímek vznikal, jen nepatrný. Ve Spojených státech bylo jeho uvedení dost velkým propadákem, fanoušci nemohli přenést přes srdce smrt malé Newt, smrt Ripleyové na konci filmu a vůbec čekali po předchozí akční smršti zábavu z jiného soudku. Třetí díl Vetřelce, to je především chytrá filmařina, dobré herecké výkony a hororová atmosféra, za kterou by se nemuseli stydět ani mnohem zkušenější režiséři. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Scénář byl průběžně přepisován a upravován i během natáčení. I kvůli tomu bylo utraceno 7 milionů amerických dolarů za rekvizity, které se pro natáčení vůbec nepoužily. (cariada)
  • Uvažovalo se i o tom, že se vetřelec vylíhne z Hickse, jednoho z přeživších z předchozího dílu. Už byl i zhotoven model postavy s roztrženým hrudníkem, ale Michael Biehn se to dozvěděl a obvinil producenty, že s prací začali bez jeho souhlasu. Ti nakonec Biehnovi zaplatili, aby mohli použít alespoň jeho obrázek v počítači. (-bad-mad-wolf-)
  • Na simulaci horkého roztaveného olova v závěru filmu bylo použito téměř 380 hektolitrů černé barvy. (PaTeXx)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama