Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapela Smoke, to byli takoví čeští Rolling Stones. Za nejasných okolností se ale v roce 1972 rozpadli a každý ze čtyř bývalých muzikantů se s údělem rockera ve výslužbě vyrovnal po svém. Dlouho se neviděli, jejich cesty se rozešly a i jejich pohnutky k oživení kapely jsou jiné - peníze, touha po ztracené slávě, snaha pomoct kamarádovi, ještě naposledy zažít ten pravý rockerský adrenalin. Jenže mají manželky, malé i větší děti a také zdravotní neduhy. Dost možná je ale na konci strastiplné cesty plné omylů, průšvihů a nečekaných překvapení čeká i odpověď na otázku, proč se vlastně tehdy rozpadli? Iniciátorem pokusu o velkolepý comeback kapely Smoke je klávesista Milan (Karel Heřmánek), který se zuby nehty snaží vypadat jako úspěšný podnikatel. Anebo ho k tomu tlačí jeho mladá žena Ivanka (Lucie Žáčková)? Naoko má všechno, co by si mohl přát: nahrávací studio, vnadnou blondýnu, roztomilou malou dcerku a spoustu triček golfového střihu. Ale velmi brzy je znát, že svůj život tak trochu nestíhá. Životní role úspěšného fešáka mu prostě přerůstá přes hlavu. To kytarista Karel (Miroslav Krobot) se na oživení kapely tváří dost zdrženlivě. O každém jeho kroku totiž rozhoduje jeho partnerka Yvonne (Zuzana Bydžovská), osudová žena, která vyznává východní nauky, new age a esoteriku. Karel se pod taktovkou Yvonne už léta živí doma umletým zrním a nosí oblečení z konopných vláken. A je si jistý, že návrat k rockovému nářezu mu u Yvonne jen tak neprojde... Baskytarista Václav (Bolek Polívka) je hodný chlapík z Moravy, který by klukům jejich plány rozhodně nezkazil. Jenže právě teď nejvíc řeší zašmodrchané vztahy se svým dospělým synem Vojtou (Vojta Dyk), který má svou vlastní populární kapelu Darkwerk a na tátovo koncertování se Smoke se dívá skrz prsty. A konečně frontman kapely, zpěvák Otakar (Marián Geišberg)... Ten jediný i po třiceti letech pořád vypadá a chová se jako pořádný rocker, i když věkem již trochu ošoupaný. Rockový odvaz je pořád jeho krevní skupina a pod koženou vestičkou s gustem vystavuje na odiv mužný hrudník... i jiné části těla. Ale i Ota má svoje tajemství, které klukům hned tak neprozradí. Navíc se kolem kapely motá podezřelý manažer (Richard Genzer), který s ní má trochu jiné plány, než muzikanti vůbec tuší, a jeho dcera Miriam (Jenovéfa Boková), která nechce být jen prodlouženou rukou svého vypečeného tatínka. O slepém bubeníkovi ani nemluvě. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (706)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,164,272▐ chce sa to hrať na nostalgiu ale nemá to patričnú iskru, súhru ani zábavnosť, keď príde na hudbu tak to až tak nesype ako by sa patrilo, pravú atmosféru to len hľadá, herci obstojní ale len preto že to majú v krvi, ináč skoro zbytočný film, ktorý na danej ploche skôr unudí než niečim upúta, čím to schématicky podaním pripomína rutinné americké ako že komédie /videl v kine: 40%/ ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Režie Alice Nellis mě baví. I při druhém setkání jsem si užíval profesionální i osobitou práci s vlastním scénářem a vedením herců. To, co Alice dokázala např. s Geňou, se už asi nikomu nepovede, včetně Genzera samotného. Jeho ztělesnění falše, pokrytectví a bezcharakterních praktik českého šou-businessu je velmi věrohodné. Samotní členové skupiny jsou možná až přehnaně rozdílní. Jistou povahovou soudržnost lze nepochybně cítit u Karla a Václava, i když Bolek u hraní vypadá, jako by to držel v ruce poprvé (tedy asi věrohodně) a ještě to kombinuje s výrazem upozorňující minimálně na kolaps, tak jeho další herectví je skvělé. Nicméně věčně mladý Milan (dědeček s novorozeňátkem vrhající se po hlavě do světa prohnilého bulváru) a nespláchnuté zbytky vychlastaného undergroundu šedesátých let, propagující západní demagogické klišé - sex, drogy a kdo ví, co vlastně ještě, v postavě Otakara, mi trochu narušovaly atmosféru. Ne, že bych obě postavy a jejich osudy ve filmu neuvítal, ale zdály se mi lehce přehnané. Přemodelínovaná kapela Nightwork v čele s načesaným, sólovým zpěváčkem také na kladech nepřidala, ale v celku mě film dost zaujal. Miroslav Krobot a Zuzana Bydžovská - dvojice, držící celý film nad tříhvězdičkovou vodou, která se mi nad filmem občas prolila. Nejen jejich, ale celo-skupinová KONEČNĚ vyřčená pravda, pár minut před vrcholným koncertem, mě v nadprůměru přesvědčila. Stejně tak hudba Jana Ponocného, který se své role ve filmu zhostil také s velkou parádou. Alice je pro mne velmi žhavé želízko v ohni novodobé české kinematografie. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Nápad není marný, herci se snaží, seč to jde, ale co je to platné, když tomu chybí jakékoliv zvraty, napětí, cokoliv nad rámec ploché historky o pokus o návrat po letech, jenž kupodivu vyšel. Sledujeme vlastně očekávané scény - první nápad, jak se snaží získat další pro tento nápad, jak se dají znovu dohromady, jak zkoušejí, první koncert... Nic nečekaného. Pár možných konfliktů je hned zažehnáno nebo se o ně vůbec nehraje. Kromě pokusů a řečí o šoustání (a smrti) a kromě kalhotek vlastně už nic dalšího nepřijde - teda kromě nahé Bydžovské, pokud nešlo o body dablérku. Film nic neřekne, kariéra je hned strmá, žádné odsudky, že jejich hudba dnes nemá nikomu co říct, žádné vypískání, dokonce se otec se synem spřáhnou... jen ta smrt holt čeká v tomto věku za každým rohem. Hudba docela ušla a evokovala tu dobu, i když spousta skupin té doby od anglických písniček vždy přešla k českým, ale určitou poetiku té doby to má. Ale celkově to nějak nedává smysl, ani jako pocitovka. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,CHCETE VIDĚT CO VÁS JEDNOU ČEKÁ? CHCETE VIDĚT, JAKÝ TO JE BEJT STAREJ, PLESNIVEJ A PŘITOM STEJNĚ STEJNĚ POŘÁD BLBEJ? TAK SE DÍVEJTE!…“ /// Veskrze optimistickej film, pro nás, nad hrobem. To by člověk nevěřil, kolik ještě může bejt v nás, dědcích, energie. (A že Geňa dokáže vytvořit parádní roli.) Milá Alice, já myslím, že KONEČNĚ někdo v Čechách vytvořil film pro nás, chlapy! Trocha ,,těch našich“ starostí, trocha těch rodinnejch trablů, úsměv na rtu můžou by mohli vykouzlit i starosti s propagací, a třešničkou zdá se mi hudba, byť je to z třeba z koncíku v Hořovicích. Vono to bude asi věkem. Nehledám tady nějaký píčoviny vo založení nebo snad složení kapely. Vo tom ani ten film není. Jde vo voddechovku, která je o přátelství, vo stárnutí a stopro vo radosti ze života. Srát na to, že je pro rockery, co to maj za pár (nebo jednou mít budou). Vona totiž ta chvíle, kdy se směješ s nejlepšíma kámošema – pičo, to je fakt k nezaplacení. (Na všechno vostatní je tady Mastercard.) Můj osobní filmovej REVIVAL. Já prostě vím, že ty starší jsou opravdu náročnější. Takže mě (vy mladší) i to hodnocení (vy starší) berte s rezervou. Lehce (soukromej) obdiv patří i Honzovi Ponocnýmu. Co dodat? Snad jen jestli-že chcete poslat rodiče místo do prdele pro změnu do kina – já myslím… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímaj se o mě magazíny… třeba - ,,Ještě jsem tu“. 2.) Fotr dodneška nechce mluvit vo Rakovníku. /// PŘÍBĚH **** HUMOR *** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Těžko si to přiznat, ale tohle už není Alice Nellis svých prvních filmů, ta, kterou téměř bezmezně obdivuju... Kromě zde již napsaného (hlavně PP a bulvár), jde dost o to, že si paní režisérka a scénáristka v jedné osobě s vyprávěním skutečně hlavu nedělá, film je plný těch nejobehranějších muzikantských klišé a hlavní postavy (za tento postřeh velice děkuji své přítelkyni ;-) mají vše nalajnované, v podstatě se nemusí o nic snažit, jejich COMEBACK jde jako na drátkách, téměř bez potíží (pár by se jich našlo, nejmarkantnější je asi rakovina, ale to už jsme zpět u klišé jako takových). Promarněná šance, s přihlédnutím hlavně k tomu obsazení ústřední čtveřice, jejichž chraktery jsou ale také rozděleny stereotypně (nevýrazný truchlič, cedič hlášek, stárnoucí otec a rockový dědek s rakovinou). I když je fakt, že tenhle film dokázal neuvěřitelné - z "herce" Richarda Genzera mi tady nebylo blivno. Zvlášť Karlu Heřmánkovi bych pořádnou roli ve filmu pro kina přál nejvíc. Škoda! ()

Galerie (46)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně, kde má být Zuzana Bydžovská (Yvonna) nahá na pódiu, za ni zaskočila dublerka Naďa Vinecká. (Adigor)
  • Kapelu DarkWerk ztvárnila skupina Nightwork. Záběry pak pochází ze skutečného koncertu, který se odehrál v 1. 11. 2012 v Sasazu. (JUK_JANA)
  • Chybou ve filmu je již jeho samotný název. "Revivalem" se nazývají kapely složené z hudebníků, kteří hrají převzatý materiál jiné známé kapely. Pokud se kapela dá znovu dohromady v původní sestavě, většinou se používá slovo "reunion". (p3tris)

Související novinky

21. Český lev - nominuj svého favorita!

21. Český lev - nominuj svého favorita!

22.01.2014

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 21. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Reklama

Reklama