Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ant
    *****

    Nejlepší filmová powerpointová prezentace, jaká byla natočena. Režijně, střihově (Ejznštejnovi by ukápla slza), scénáristicky, herecky (Bale a Carell jsou fantastičtí) geniální. 130 minut čistého mrazení v zádech z toho, jak je náš svět v prdeli a jak to všichni ví a jen se na tom snaží vydělat. Informace, která není až tak průlomová, ale to jak ji film prezentuje je neskutečně působivé a děsivé a 100% zábavné. Můj letošní favorit na Oscara a to byl rok 2015 nevídaně filmově kvalitní. "This level of criminality is unprecedented even on fucking Wall Street."(3.1.2016)

  • Xmilden
    ****

    Jeden z nemnoha filmů, u kterých sice máločemu o je řeč rozumím (burzovní makléřství není zrovna můj šálek čaje), nicméně díky nápadité režii a skvělým hereckým výkonům se i tak jedná o podívanou, která baví. Rozhodně děkuji tvůrcům že divákovi přiblížili kde vlastně byl ten zakopaný pes jedné z největších finančních krizí. Steve Carell si zasloužil Oscara určitě víc než letos plazící DiCaprio. Nicméně jako se Leo přesvědčil před pár lety. Wall Street snímky nemají u akademiků na růžích ustláno. 75%(22.3.2016)

  • TheDarKnig
    ****

    Bál jsem se a přistupoval k Big Short velmi skepticky a s obavami, vzhledem k zmínkám o silně popisné ekonomické složce a taky kvůli tomu, o čem film měl pojednávat - hospodářské krize a jejich rekonstrukce, přes jejich zásadnost pro svět, nejsou něco, na co bych se zrovna s nadšením chtěl dívat víc jak 5 minut. Ale rozhodl jsem se to zkusit. No, tento pro mě no-name režisér nakonec ohromně překvapil. Ne že bych z většiny ekonomických pojmů a výrazů, postupů a smyček, které jsou komentovány a taky využívány pro děj, byl příliš moudrý, ale i díky velmi vtipným a originálním vstupům celebrit v čele s již teď kultovní scénou Margot Robbie v bublinkové koupeli (čím navazuje na svou nezapomenutelnost jako vrcholové ozdoby filmu na Vlka) jsem pochopil dost (základ) na to, abych měl v jistých okamžicích pocit, že sleduji buď opravdu velkou satiru nebo parodii na americké finančnictví nebo děsivě autentický hororový příběh. Samozřejmě byl správný druhý pocit. A tak přes to, jak uvolněný a ztřeštěně laděný tento film je, doslova prosycený situačním, obrazovým, dokonce i hudebním humorem, hyperaktivně, cynicky sdělující divákovi všechny ty šílenosti (doslova šílenosti, nakonec jsou paradoxně ale hlavní postavy nejvíc normální, i když rozhodně nejsou žádní hrdinové bez bázně a hany), které vedly k osudovému pádu světového hospodářství, je to prvořadě uvědomělá a bolestivá ukázka toho, že peníze dělají z lidí hovada. A taky že v americkém peněžním sektoru je zvlášť obrovský počet debilů (ne že bych byl příliš optimistický o tom, že ve většině ostatních zemí je to lepší). Občas mi málem spolu se Stevem Carellem naskakovala vyrážka, když jsem sledoval, jak i mezi úplnými špičkami bankovnictví, ekonomiky a trhu, se nacházejí zcela nezodpovědní, sebestřední, jen miliónů chtiví lidé, přistupující k tvorbě státního rozpočtu jako k hraní si na pískovišti s lego figurkami - lidmi. A to se samozřejmě předává dál do nižších stupňů zodpovědnosti a celá ta pyramida je tak prohnilá, že netřeba mnoho úsilí a vše padá. Je mi jasné, že některé části filmu mohly být do jisté míry ovlivněny McKayovým politickým postojem či jeho pohledem na věc, ale nemyslím si, že by tu někdy došlo k záměrné manipulaci, vlastně bych byl nejraději kdyby celý film byl jen nějakou tou satirou nebo i kdyby ne, aspoň by byl pravdivý ten vtip v závěru. Ale to by byla utopie. Nicméně děkuji filmu nejen za rozšíření mých znalostí a obzorů, ale taky za to, jak zábavné a dobře zahrané to bylo. Co se zobrazení osudů konkrétních osob, které to předvídaly, týče, bylo to opravdu tak bravurně zábavně podané, že věřím, že by pro některé lidi mohl být tento film jenom výbornou, originální komedií. Formálně je to pecka, obsahově je to pecka. Herecká esa jsou peckoidně využitá, ať už jde o další oscarový výkon Christiana Balea, hrajícího autistického asociála se skleněným okem nebo o Stevea Carrela, který si agresivního, psychicky labilního bojovníka proti korporacím zřetelně vychutnával a podal jeden ze svých nejlepších výkonů v kariéře. Pobavil i občas se zjevující vousatý Brad Pitt, Ryan Gosling naopak hrál čistokrevné hovado, ale na té osvícenější straně. Takže tato kombinace hraného dokumentu, prokládaného celebritami, statickými fotkami, prezentacemi, hudebními klipy, dynamickými a ulítlými dialogy prostě fungovala náramně. A 130 minut nakonec uteklo překvapivě rychle. Kdybych tak ještě rozuměl více jako 50% toho, co se říkalo, šel bych v hodnocení výš. Takto 8/10 a možná překvapení roku.(1.3.2016)

  • JohnnyD
    *****

    Konečne riadne nerdy film aj pre ekonómov. Nemožno uprieť inšpiráciu Vlkom z Wall Street, každopádne kým ten len popisoval morálne bahno finančníkov, Big Short sa nebojí sprostredkovať ich prácu a to v najväčších detailoch. Originálne sa to za behu snaží vysvetliť, no bohovská réžia McKaya dáva také punkové tempo, že väčšina v tom bude asi stratená tak či tak. Napriek tomu nedokážem si predstaviť lepšiu kombináciu odbornosti a zábavnosti vo filme o páde hypotekárnej bubliny. Málo tomu chýba do dokonalosti - hlavne mi tu chýbala rola vlády a ich spoločností Fannie Mae a Freddie Mac, ktoré odkupovali hypotéky nebonitných klientov v rámci vládnej politiky podpory bývania. Ktovie, či by bola bublina taká veľká, ak by nebolo ich. Podľa mňa nie. Vyslovene kŕčkovitých je posledných 5 minút a hlavne záverečný titulkový doslov, ktorý sa snaží moralizovať a predvídať budúce bubliny. Výnimočne odborne precízny film o ekonómii sa mení na klasické hollywoodske sentimentálne moralizovanie. Ale skvelý dojem z filmu mi to našťastie nepokazilo. Prvý poriadny film o ekonómii v dejinách. A teraz poprosím ako pokračovanie sfilmovať toto: http://www.theatlantic.com/business/archive/2014/02/how-the-fed-let-the-world-blow-up-in-2008/284054/(5.2.2016)

  • novoten
    **

    Utopeno ve vlastních ambicích. Tvůrci tak moc chtějí být autory dravého budíčku, až jsou v jádru téměř nesledovatelní. Celému ekonomickému vyřvávání chybí větší dramatický oblouk, jenž popoháněl třeba Vlka z Wall Street, kterého tvůrci (nejen vzhledem k všudypřítomné a až příliš agresivní satiře) očividně adorují. I tady probliknou nějaké osobní příběhy, ale vzhledem k rozmělnění pozornosti mezi desítku iniciátorů vyšumí do ztracena. Chápu, že když se přes dvě hodiny řeší ekonomika a hypotéky na sto a jeden způsob, musíme se ponořit do odborných termínů, ale tolik jich vážně nebylo potřeba. Neustálé rozpitvávání dalších a dalších budoucích finančních katastrof už ve finální třetině vyloženě ubíjí, aniž by děj někam posunulo a jen ho znovu nasměruje do scenáristické zákruty, ve které už předtím několikrát byl. Už dlouho mě tak nemrzelo, že herci (v tomto případě chameleonský Bale a explodující Carell) hrají do plných, aniž by mě jakkoli zajímaly důsledky činů jejich charakterů. 50%(6.1.2016)

  • Steve Carell

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace