Reklama

Reklama

Svatby pana Voka

TV spot
Československo, 1970, 100 min

Režie:

Karel Steklý

Hudba:

Luboš Fišer

Hrají:

Miloš Kopecký, Pavel Landovský, Vladimír Brabec, Otakar Brousek st., Marie Drahokoupilová, Darina Chlebová, Jan Schánilec, Václav Sloup, Alois Müller (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Český šlechtic Petr Vok z Rožmberka již není tak mladý, ale jeho milostná dobrodružství nadále vyvolávají závist mužů a pobouření ctihodných dam. Na zámku Bechyně mu je k dispozici 12 půvabných dívek, stále však neváhá svést mlynářovu ženu a služku. Jednoho dne se ocitne ve finanční nouzi a starší bratr Vilém mu proto poradí, aby se oženil s bohatou nevěstou. Petr všechny překvapí oznámením, že si chce vzít velmi mladou Kateřinu z Ludanic. (Filmbox)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (97)

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Lehká životní filosofie renesančního kavalíra v podání M.Kopeckého. Poněkud statické scénáristické i režijní zpracování nevyužívá bohatosti výpravy a nedává příliš prostoru hercům ve vedlejších rolích překonat fraškovitou schematičnost jejich postav. "Život, milý Cyrile, neplyne v samých radovánkách" ()

papri 

všechny recenze uživatele

Pro mne skvělá pohodová komedie s vtipným Kopeckým ( jako vždy), této role se zhostil velice skvěle a nesmím zapomenout i na další jako je třeba Landovskýho zatrpklý, neurotický Rudolf II., nebo role Brabce jako jeho poskoka,bylo my jedno jestli je film historicky nepřesný, za to jsem se neustále bavil. ()

Reklama

Zevon 

všechny recenze uživatele

Lechtivá komedie s výborným Milošem Kopeckým a dalšími. Nepříliš složitý děj je prošpikován hromadou různých srandiček a situačního humoru, který Vás bude provázet v podstatě celým filmem. Pan Vok Vám prostřednictvím svých vylomenin předloží jednotlivé postavy jako charaktery, plné kladného přístupu k životu i plné nectností, které byly i budou za všech dob a režimů stejně lidské. Film je humornou sondou lidské duše, kostýmy a kulisy jsou záležitostí druhořadou a návaznost na historii je zde spíše chápana jako atraktivita prostředí, proto působí dojmem povrchnosti a někdy i trochu násilné podbízivosti. Z díla jako takového je již cítit nastupující normalizační dech a myslím, že jej tvůrci stihli došít horkou jehlou tak tak. ()

Vitoraz 

všechny recenze uživatele

Výborný Miloš Kopecký...on sám se nechal slyšet že je to jedna z nejoblíbenějších rolí! Opravdu skvělý film stejně tak jako osobnost Petra Voka z Rožmberka.Pozoruhodná postava která se do našich dějin zapsala jako poživačný šlechtic a bonviván ale i jako výborný rytíř, státník,cestovatel,milovník umění a knih(Na zámku v Třeboni vlastnil největší knihovnu v Českém království - dost možná i ve střední Evropě,Rožmberkové - ve své době nejmocnější rod Českého království- do značné míry samostatné knížectví)-proto nemůžu souhlasit s názorem *Oskara* že Petr Vok byl nedůležitou osobností českých dějin.Za jeho panování byla Třeboň považována za meku nejvyšších představitelů politiky(jednota bratrská),církve a učenců.Velkou měrou se zasadil o prosazení tzv. Rudolfova majestátu.Film zachycuje Petra Voka ještě za jeho divokých let až po smrti svého bratra Viléma se "uklidnil" a stal se z něho a skvělý hospodář.Podle mne výborný film, skvělý námět a výborný Miloš Kopecký jasných ***** Myslím si že i pro dnešní kinematografii námět na velkofilm jen s trochu vážnějším pohledem.:-) ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Úvodem bych měl předeslat, že nemám rád historické filmy. Pokud některému udělím 100%, znamená to, že je v mých očích opravdu výjimečný a s největší pravděpodobností, že je to veliká sranda. Přístup českého filmu k historickým osobnostem či událostem je tak zkostnatěle akademický, že jeho sledování obvykle prožiju ponořen do nejzazší hloubky křesla a nejtemnějších vzpomínek na školní léta. Vybavuji si jednu obzvlášť obtížnou dějepisářku, která o čemkoli z českých dějin vyprávěla tak, jako by byla osobně u toho a nesla svůj podíl zásluh. Historické osobnosti líčila buď jako hrdá matka, nekriticky vychvalující svého vzorného mazánka, nebo jako comicsové zlosyny s krhavým zrakem a neodůvodněným úmyslem pošpinit vše krásné, čisté a voňavé. Ani na okamžik nezapochybovala, že se vše odehrálo přesně tak, jak to zachytili kronikáři, nepřemýšlela o tom, že historie byla snad za všech období z těch či oněch důvodů účelově falšována a k nepříčetnosti ji vytáčela má častá otázka "A vy tomu věříte?" Svou reputaci si u mě definitivně pohřbila, když se po jednom zvláště plamenném výkladu odvolávala na jistý film Otakara Vávry, natočený v 50. letech. :o) No a důvod, proč to sem vlastně píšu, je, že ze stejného konce, nesmlouvavě černobílého, bere dějiny i většina filmů. A mě opravdu nikdy nebavilo sledovat, jak se kdysi kdesi komusi dávno mrtvému stalo cosi hodně nudného. Karel Steklý natočil hned několik takových kousků. Kdysi výborný scénárista komedií jako Roztomilý člověk dal v pozdějších letech svůj nepopiratelný talent k dispozici loajálně režimním objednávkám typu Temno, Anna proletářka atd. Svatby pana Voka jsou z jiného soudku. Petr Vok z Rožmberka byl postava nesmírně zajímavá, ale současně z dějinného hlediska nedůležitá. Takže soudruzi neměli důvod dohlížet nad žádoucím způsobem jeho prezentace a scénárista (Jan Procházka byl po filmu Ucho v nemilosti, takže není v titulcích) se mohl utrhnout ze řetězu. Svatby jsou bláznivá komedie á la Pošetilost mocných, s mistrovskými dialogy a tolika originálními nápady, že IMHO patří k absolutní špičce žánru. Bohatá výprava, jaká už se v českém filmu tohoto druhu zřejmě nebude nikdy opakovat, úžasná hudba, caravaggiovský obraz Františka Uldricha... a Miloš Kopecký. Od Barona Prášila neměl příležitost uplatnit ve filmu v plné míře smysl pro ornamentální gesta a slovní ekvilibristiku aristokrata, jenž využívá modré krve k podvratné relativizaci toho, v čem tkví skutečná vznešenost a urozenost ducha. Přiznám se, že právě v této roli ho mám vlastně nejradši a moc mě mrzí, že historiky bývá zmiňována jen s jakousi blahosklonnou shovívavostí. Potěšilo mě, když jsem se v jednom archivním rozhovoru dočetl, že i Kopecký považoval Voka za postavu, kde měl kromě herecké šance příležitost definovat svou vlastní životní filosofii. Nádherný, neprávem podceňovaný film, který za maskou frivolní hříčky skrývá mnohem víc, než je na první pohled zřejmé. 100% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Růžové šaty, které má na sobě Kateřina z Ludanic v závěru filmu, byly ještě použity na plese ve filmu Tři oříšky pro Popelku pro jednu z tanečnic. (Jezinka)
  • V části, kdy Petr Vok přijíždí za svojim bratrem Vilémem, nejde o Český Krumlov, sídlo Viléma z Rožmberka, ale o zámek Jindřichův Hradec. Ve scéně, kdy Petr Vok pošle Kateřině z Ludanic pěvce pod balkon, jedná se o nádvoří na zámku v Telči. (Vitoraz)
  • Prostopášnost až zhýralost Petra Voka z Rožmberka je literární a filmovou fikcí a není pro ni žádný písemný důkaz. (sator)

Reklama

Reklama