Reklama

Reklama

Stárnoucímu spisovateli Karlu Šejnohovi (Zdeněk Svěrák) už psaní nejde jako dřív. Nedokončené povídky se mu hromadí v hlavě, jejich postavy vylézají na denní světlo a dožadují se, aby autor pokračoval v ději. Všichni něco chtějí. Fotograf Matěj chce získat nedobytnou Vendulu z lékárny, pan Bohumil prosí, aby udělal zázrak, automechanik Bakalář by chtěl být léčitelem. Do toho vstupuje z reálného světa Šejnohova manželka, která si myslí, že už by měl psaní nechat a konečně se věnovat jí. Komedie s prvky magického realismu servíruje univerzální otázky lidského života s nadsázkou a humorem. Scénář filmu Jana Svěráka vznikl na motivy oblíbených povídek Zdeňka Svěráka. (Bioscop)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (296)

kinderman 

všechny recenze uživatele

Něco podobného, ale mnohem šikovněji a zábavněji napsal a zrežíroval Woody Allen už před čtvrtstoletím s názvem Pozor na Harryho! Když si vzpomenu na historky, kolikrát syn vracel otci Lahve, divím se, že se tentokrát spokojil s tak slabým materiálem. Mrzení je o to větší, že má jít zřejmě o Svěrákův umělecký "kšaft". ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Já nedělám zázraky, ale legraci..."  Filmový zázrak tenhle film tedy není a že by to bylo vysloveně k popukání, to asi taky ne. Přesto to v lecčems je typický Svěrák (ať už otec tak i syn). Otce Svěráka film nezapře některými hláškami ("to je intimní záležitost jako když se sprchuješ... a ty mi lezeš do sprchy") či moudrými výroky ("Lidé dneska nechtějí praktické věci"...V kostele si taky věřící nestěžují na svého  stvořitele. Bylo by to marný..."), syna Svěráka zas výběr herců odkazující na jeho předchozí tvorbu. A nejde jen o oba hlavní protagonisty (Zdeněk Svěrák s Danou Kolářovou), u nichž má divák občas pocit, jako by si jen na chvíli odskočili a pak znovu naskočili do vlaku jménem Vratné  lahve. Hned v jedné z prvních replik, které pronese Ondřej Vetchý, nelze neslyšet jeho postavu hrobaře z Kolji. A Tereza Ramba je furt "kočka" a slušňačka zároveň jakou byla její maminka v Po strništi bos. Někomu možná může ta charakterová podobnost u zmiňovaných herců připadat trošku jako ztráta režisérské invence, mě to však připadá spíše  jako režisérský záměr. Záměr, který hned v úvodní snové scéně vtipně replikuje sám Zdeněk Svěrák: "Helenko, ani jsme se nerozloučili...."  Bylo by škoda se s tvorbou Zdeňka Svěráka nepřijít rozloučit. Zvláště když tento film rozhodně nejsou jen "páprdovské vtipy". ()

Reklama

sator 

všechny recenze uživatele

Scénář pokulhává za výživným námětem, mě by se víc líbilo méně postav a více do hloubky, ale to by už byl jiný film... Jinak mám pocit, že poetika toho filmu (je li nějaká) není blízká ani Janovi ani Zdenkovi, ale jde o jakousi úlitbu době.... Mě by se líbil film podle knihy Strážce nádrže... ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Svěrák starší má vzhledem ke svému pokročilému věku právo na to být mimo, ale Svěrák mladší se z pozice oscarového režiséra sesunul do kategorie zoufalců až příliš rychle. Betlémské světlo je zmatlané z několika povídek, které překvapivě nejsou vůbec zajímavé a nebýt oblíbených herců, tak se i pouhá hodina a půl změní v čiré peklo. Druhá hvězda je spíše ze soucitu. ()

DarkDemon 

všechny recenze uživatele

Dvě nejvyžranější prasnice našeho filmového průmyslu Čvančarová a Polišenská v jednom filmu? No fuj - jsem zděšen! Tyto těžkotonážní, dnes už snad cca 150 KG cisterny, obě bez špetky talentu, jsou jasným varováním pro pozorného diváka. Kdekoli se ty zoufalky objeví, tam to zavání odpadem. Poměrně nudný manželský příběh, nezáživné (snad až na Kotek/Ramba) postavy z povídek, absenci humoru nahrazuje lítost a soucit. Nepobavilo, nezaujalo. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (16)

  • Šejnohová (Daniela Kolářová) čte knihu „Úspěch“ od Liona Feuchtwangera. Jedná se o první svazek románové trilogie „Čekárna“, která vypráví o historii Německa v době meziválečné. Další díly jsou „Oppermannové“ a „Vyhnanství“. (sator)

Reklama

Reklama