Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šerif Will Kane si právě vzal za manželku mladou a krásnou Amy, a jelikož šerifovi právě končí smlouva, chystají se z městečka odjet. Jejich štěstí je však zmařeno telegrafní zprávou, že se do města vrací propuštěný násilník a vrah Frank Miller. Přednosta místní stanice informuje představené města, že na stanici už na Millera čekají jeho tři kumpáni. Miller v minulosti městečko doslova terorizoval a byl to právě Kane, který dokázal Millera zatknout a předat spravedlnosti. Soud však Millerovi prominul zbytek trestu a teď se Miller vrací. Všem je jasné, že městečko čekají zlé chvíle a že se Miller bude chtít Kaneovi pomstít. Řada představených města začne Kanea přemlouvat, ať urychleně z města odjede. Kane skutečně v první chvíli nasedne na vůz se svou ženou a z městečka odjíždějí. Jenže Kane si cestou uvědomí, že nechce utíkat, otočí vůz a do města se i přes nesouhlas Amy vrátí. Kane se začne připravovat na střetnutí s Millerem a jeho lidmi. Snaží se mezi místními najít dobrovolníky, kteří by mu pomohli banditům se postavit. Snaha je to však marná, lidé se nechtějí nechat do budoucího boje zatáhnout a Kane zjišťuje, že jeho blízcí přátelé až tak přáteli nebyli. Ke všemu Amy oznámí Kaneovi, že pokud on v městečku zůstane, ona odjede tím samým vlakem, kterým má Miller přijet. Kane však nehodlá utíkat a stále zoufale hledá pomoc. Tu mu odmítne i jeho předchůdce ve funkci šerifa. Jedinými lidmi, kdo se nebojí Kaneovi pomoci, jsou čtrnáctiletý chlapec a poloslepý muž. Tuto pomoc však Kane odmítne. V místním hotelu, kde Amy čeká na příjezd vlaku, bydlí i Helen Ramírezová. Tato mexická žena byla kdysi Millerovou milenkou a poté, co Kane Millera zatknul, se stala na krátkou dobou i Kaneovou přítelkyní. Nakonec se však rozešli. Dnes se tedy v hotelu Helen potkává s Amy a dohodnou se, že společně z města odjedou. Helen však Amy tvrdí, že být ona na jejím místě, Kanea by neopustila. Ve chvíli, kdy vlak dorazí, jednou stranou z vlaku vystupuje Frank Miller a druhou do vlaku nastupují Helen s Amy. Když se však v dáli ozvou výstřely, Amy z vlaku vyběhne. To už Kane bojuje s Millerem a jeho lidmi... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (290)

Šandík 

všechny recenze uživatele

High Noon je řemeslně naprosto dokonalý film. Herectví, kamera, hudba, režie, střih... Od první chvíle film neúprosně tepe k nutnému rozuzlení, které je, po více než hodině příprav, nakonec tak rychlé a koncentrované, že to bere dech. Jestli existuje něco jako dokonalost ve Westernu, tak je to tenhle film. A to vůbec nemluvím o tom, že je to taky western, který dokonale obrací na ruby mnohé žánrové klišé. Ne, tady fakt nejde o hrdiny a ani šerif v podání Gary Coopera není klasickým westernových hrdinou, spíš je jen člověkem, který má své zásady. Nesmírně důležitý film... Celkový dojem: 90% ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Klasický western zcela neklasické povahy a podoby. Pozvolna, ale přesto náramně gradující drama muže, kterého čeká osudové střetnutí s bandou nelítostných desperátů a ačkoliv shání pomoc, kde se jen dá (což se naprosto vymyká tradičnímu hrdinskému archetypu), nakonec na souboj s nimi stejně zůstane úplně sám. A to je na tom to nejlepší - ta rostoucí a stupňující se zoufalost a osamělost hlavního hrdiny v dokonalém ztvárnění Garyho Coopera. Připadám si jako jeden z mála vyvolených, kteří genialitu a výjimečnost tohohle filmu chápou a dokážou je docenit při každém zhlédnutí. Do svého westernového TOP 5 bych High Noon asi nepropašoval (konkurence je holt zatraceně silná), ale vždy ho budu považovat za jedno ze stěžejních děl svého žánru. 90 % ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Nemyslím, že by dobrý městský maršal běhal po městě jako bezhlavé kuře a žadonil o pomoc. A kdo ho nakonec zachránil? Jeho kvakerská žena. Takhle si dobrý western nepředstavuji." - Howard Hawks. A ako dokazujú i niektoré tunajšie komentáre, nebol v tomto názore sám. High Noon je však klasickým westernom v najlepšom slova zmysle. Čiernobielym obrazom (pozor, existuje neskoršia kolorovaná verzia, ktorá však ničí estetiku filmu), i jasným videním dobra a zla. Zároveň však veľmi atypický, pretože sa jedná o vrcholného predstaviteľa psychologického westernu, ktorý sa prenikavými očami objektívu kamery zabodáva hlboko do šerifovho vnútra. Ďalšou, ešte výraznejšou zvláštnosťou je voľba štruktúry, v ktorej sa dej odohráva v reálnom čase, teda stopáž zodpovedá dĺžke príbehu. Často na to upozorňujú zábery na hodiny, ktorých ručičky sa nemilosrdne posúvajú vpred. Tým sa stanovuje jasný rámec fabule, na ktorého začiatku stojí svadba Willa Kanea a Amy Fowler, a na konci príchod Millerovej bandy a záverečné zúčtovanie. Napriek tomu, že je väčšina filmu venovaná Kaneovej snahe presvedčiť obyvateľov mesta, aby mu pomohli, a vyčkávaniu na poludnie, nuda sa nedostavuje vďaka brilantným strihovým prechodom medzi simultánne sa odohrávajúcimi akciami a dialógmi medzi postavami, ktoré priebežne stupňujú tenziu a vyhrocujú už tak napätú situáciu. Intenzívne prehlbovanie genderových rolí, ktoré majú pre rozuzlenie rozhodujúci význam, je natoľko neobvyklé, až je divák nútený ho pod vplyvom geniálnych slovných stretov prijímať ako samozrejmosť "toho skutočného" Divokého západu. Zásadné je i aplikovanie motívu vlaku, respektíve železnice - lineárna cesta k pevne stanovenému cieľu, nezvratnosť, nezastaviteľnosť a presnosť švajčiarskych hodiniek. 90% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Než přišel Segio Leone nebo Sam Peckinpah byly westerny jen o charismatických šerifech, který ví, že město patří jen jim a nikdo jiný nemá nárok. Tento není jiný s vyjímkou, že se odehrává v reálném čase jednoho horkého poledne. Nejedná se o špatný film jen mi připadal příliš jednoduchý a celkově takový televizní s minimální výpravou a akcí. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Niekedy je problém, keď majú scenáristi do stanovenej stopáži napchať dej, ktorý zahrňuje často aj niekoľkoročný sled udalostí. Tu bol problém opačný, ako si za skoro hodinu a pol poradiť s vyše hodinovým časovým úsekom a to pokladám za ešte väčšiu prekážku. Tú sa však podarilo preskočiť bez zaváhania. Napätie aké som vo westernoch nepocítil už dávno, akurát tá citová a dramatická skladba vzťahov je pomerne strohá a nedoriešená, čo je na toľké hviezdy na pľace pomerne veľká škoda. Zaujímavé je, že obávaný súper, na ktorého sa vlastne čaká celý film vystupuje na scéne možno päť minút, ale ide z neho strach väčší ako pri niektorých pochybných súčasných horroroch. Trošku ma zmiatol aj debilný ksicht Lloyda Bridgesa a každú chvíľu som čakal, kedy na mňa niečo vyškľabí. 80%. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (71)

  • Záporná postava Jacka Colbyho, ktorú hrá Lee Van Cleef, v celom filme neprehovorí ani slovo. (westerns)
  • Trpitelský výraz Kaneovy tváře (Gary Cooper) nebyl hraný; Coopera v té době totiž sužoval krvácející peptický vřed. (džanik)
  • Existuje aj počítačom kolorizovaná verzia. (westerns)

Související novinky

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Tahle země není pro Arnolda

Tahle země není pro Arnolda

13.07.2011

Po skandálu, na který se už mezitím téměř zapomnělo, Schwarzenegger tvrdil, že svůj návrat na filmová plátna odkládá. Ukázalo se, že ne na dlouho. Studio Lionsgate oficiálně potvrdilo, že… (více)

Tak co dál, Arnolde?

Tak co dál, Arnolde?

12.04.2011

Z „velkého překvapení“, které Schwarzenegger koncem března sliboval, se nakonec vyklubala blbůstka The Governator, která se kromě kresleného seriálu dočká i komiksového cyklu (za vším stojí Stan Lee)… (více)

Reklama

Reklama