Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká výpravná pohádka scenáristy Petra Hudského a režiséra Karla Janáka začíná ve chvíli, kdy na zámek přicházejí tři sudičky, aby předpověděly osud malému princi Leopoldovi. Cestou se zastaví u velitele stráží, kterému se také právě narodil syn. Jeho předpověď příliš slavná není. Z Hynka má být nešika, který bude myslet hlavně na jídlo. Malému Leopoldovi sudičky věští, že si vezme za ženu dceru sousedního krále. Princ a princezna se ale jako děti od prvního okamžiku nesnášejí, jenže rodiče trvají na vyplnění věštby. V den svého sňatku Leopold a Josefína objeví cestu, jak jej překazit. Ukradnou sudičkám kouzelné hodinky a s jejich pomocí se vrátí do doby princova narození, aby zabránili sudičkám pronést věštbu. To se jim sice podaří, jenže po svém návratu zjistí, co tím všechno způsobili nejen sobě, ale hlavně celému království. (Česká televize)

(více)

Recenze (329)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že ohýbání času je pro mě ve filmech líbivá záležitost a tak jsem tuhle pohádku vzal už námětem na milost. Díky tomu nápadu se totiž dala zvládnout její občasná až přílišná infantilnost, která mnohdy vtipem připomínala studiové pohádky devadesátých let. I ústřední dvojice byla taková jo, i ne. Anička Fialová skvělá a Marek Adamczyk (byť ho mám rád) na prince až moc protivný. Obecně ale fajn relax na Štědrý den, jen teda nic, co bych nutně musel vidět znova. Karla Janáka pohádkový standard. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Štědrovečerní defekt motýlích křídel, který nemá šanci zaujmout, ani kdyby momentálně zaostalý Děrgel snědl sudičku Naďu, protože si ji kvůli její vysmátosti spletl s lečem. Chybělo tomu dost věcí, ale ze všeho nejvíc humor. Zatímco vrcholem toho situačního bylo někoho něčím majznout po hlavě, o verbální se nikdo ani nepokusil. A hlavně, nechápu smysl pohádky, před kterou si malé děti musí přečíst Povahu prostoru a času od Stephena Hawkinga a Rogera Penrose.. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Je dobře, že letos byla natočena jen jedna "vánoční" pohádka, začal jsem ČT podezírat, že konečně přišla na to, že kvalita je lepší než kvantita, ovšem jen do té doby, než časové hrátky v tomhle filmu přesáhly únosnou mez a nevěděl nikdo nic. Škoda, do té doby to byl snímek snesitelný, relativně svěží a dvojici hlavních představitelů člověk fandil. Další pokus na příští Vánoce! ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Vlastně jsem překvapený jak moc špatné to je, protože minulý rok, kdy to dělal taky Janák, to sice furt byl pitvořivý nesmysl dělaný pro nostalgii střední a starší generace, který bere děti jako rukojmí jejich vlastních obskurních fetiší a snění po normalizační prázdnotě, ale celek vypadal řemeslně trochu víc jako profesionální film a některé scénky měly docela dobrý komediální timing, takže tenhle downgrade do upachtěné, líné orwellovské noční můry, která děti učí, kde je jejich místo, jsem ani nečekal. Je to špatně natočený strašidelný film, který vypadá jako státní propaganda nějakého pseudofeudálního totalitního režimu, protože se tvůrci tak moc snaží, aby to o ničem nebylo. Je to bizarní. Je to na studii. Je to na psychoanalýzu. Ale hlavně to je neomluvitelné. Myslím bez přehánění, že tenhle film odráží všechno, co je na české společnosti špatně. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Přestárlý princ Adamczyk a asi nejošklivější princezna českých pohádek, možná s výjimkou vši krnové. Královského charismatu nepobral ani jeden z nich co by se za nehet vešlo a totéž platí o celém království, které máme to utrpení poznat. Postavám schází uvěřitelnost, motivace a logické jednání, nejvíc ze všech právě vševědoucím sudičkám. Asi chápu, o co se Janák snažil, ale nefunguje tu nic. Příběh je jalový (že jsou tu skoky v čase jen maskuje jak jednoduché to v reálu je), jako obvykle před hrdiny není žádná skutečná výzva, která by se nedala jednoduše "okecat" a scénář vodí postavy právě tak jako sudičky, tudíž věci se dějí jen protože to mocný spřadač vláken osudu napsal do svého wordu 2012 a novější. U Karla Janáka jsem dřív oceňoval alespoň to, že na rozdíl od ostatních pohádkových tvůrců má základní ponětí o úvodu, stati a závěru příběhu, ale tentokrát je to stejná břečka jako jinde. Zhruba do poloviny stopáže vlastně pořád běží úvod, pak je tam nudná mezihra s naprosto neškodnými zbojníky i vojáky, mezi čímž podivně procházejí sudičky, které sice vědí vše, ale zároveň dělají úplné pitomosti, abychom skončili na popravišti, jenže zatímco postavy se z toho naprosto lacině vyhaluzí stylem deus ex hodinky, česká pohádka skomírá s hlavou nevztyčenou. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (14)

  • Anna Fialová (princezna Josefína) měla být původně ve filmu blondýnou, nechtěla se ale obarvit a filmařům se nakonec po zkoušce paruk nejvíce líbila v hnědé kudrnaté. (hansel97)
  • Po přesunu v čase jede princezna (bez svých rodičů) v kočáře na zámek „na státní návštěvu k princi Leopoldovi“ navzdory tomu, že král a královna byli ze zámku v té době již vyhnáni. Nemohlo by se tedy jednat o státní návštěvu. (Kryblice)

Reklama

Reklama