Reklama

Reklama

Jak si nevzít princeznu

(TV film)
  • Slovensko Ako si nezobrať princeznú (více)
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Velká výpravná pohádka scenáristy Petra Hudského a režiséra Karla Janáka začíná ve chvíli, kdy na zámek přicházejí tři sudičky, aby předpověděly osud malému princi Leopoldovi. Cestou se zastaví u velitele stráží, kterému se také právě narodil syn. Jeho předpověď příliš slavná není. Z Hynka má být nešika, který bude myslet hlavně na jídlo. Malému Leopoldovi sudičky věští, že si vezme za ženu dceru sousedního krále. Princ a princezna se ale jako děti od prvního okamžiku nesnášejí, jenže rodiče trvají na vyplnění věštby. V den svého sňatku Leopold a Josefína objeví cestu, jak jej překazit. Ukradnou sudičkám kouzelné hodinky a s jejich pomocí se vrátí do doby princova narození, aby zabránili sudičkám pronést věštbu. To se jim sice podaří, jenže po svém návratu zjistí, co tím všechno způsobili nejen sobě, ale hlavně celému království. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (348)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Janákovy pohádky se v minulosti ukázaly jako jistota toho, že to bude mít  většinou alespoň minimální kvalitu, a nebude se konat průser typu Kouzelníka Žita, nedej bože Slíbené princezny. To se  podařilo zachovat i v tomto případě. Já mám pohádky celkem rád, jsem zvědavý i na ty nové a shovívavý k tomu, že se toho už moc nového v tomto žánru vymyslet nedá. Moc rád jsem se k nové konečně usadil.  Hlavně pvní půlka dobrý, bavil jsem se. Ve druhé se děj zasekne v prostředí zříceniny v lese, které  sice přinese pár úsměvných momentů, ale na pohádku působí poněkud ušmudlaně.  Cestování v čase taky fajn hlavně zpočátku,  ale pak jsem musel trochu dát za pravdu i těm komentářům, kterým jsem se původně vysmíval typu ,,že se vtom musely děti ztrácet." Trochu se ztratilo i věčně dítě. Proč bylo potřeba na těch pár štěků tahat na královnu Němku, a pak ji takhle nepřirozeně nadabovat, je vyčerpávající otázka. Ale velmi se mi líbilo hvězdné trio sudiček v podání paní Janžurové+Kolářové+Konvalinkové. To sem dalo hodně svěžího vzduchu. Jako vyhlášený odborník na kostýmy ale musím konstatovat, že ekonomická krize už zřejme  postihla i ČT, protože i princ s princeznou mají nějaké pořádné kostýmy jen na začátku, a na konci, to co nosí po celý zbytek filmu je celkem hrůza.  Naštěstí to zde není tak důležité.Marek Adamzcyk je fajn, a pro Annu Fialovou mám od  První republiky, a Zahradnictví celkem slabost. Na víc i skvěle zpívá (viz. krásný song právě k Zahradnictví). Takže je asi jasné, že tady nebudu objektivní, a řeknu, že to bylo super.:D Mohla pravda dostat lichotivější kostým místo těch hader, a větší prostor se předvést, ale i tak byla osvěžující roztomile protivnou princeznou a jejich jiskření s Markem fungovalo, dobře se mi na ty dva koukalo. Vynahradili tu chybějící romantiku ve scénáři, závěrečný spontánní polibek byl  super, připomněl mi, proč mám rád pohádky, Vánoce.... proč rád dýchám kyslík a tak.  Za něj, první půlku, sudičky, hlavní duo a to cukroví, co jsem z toho spořádal dodávám slabší čtvrtou hvězdu. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Žádný rozum nemůže přemoci osud, jak praví dávné latinské rčení. V tomto případě to platí dvojnásob. Že to celé dopadlo (opět) neslavně, je už cosi jako předpokládaná televizní tradice posledních desetiletí. Na vině je, nepřekvapivě, scénář Petra Hudského, který kombinuje jednotlivé časové dimenze v rychlých, nesoustředěných sledech, v důsledku čehož vzniká nepřehledný chaos, v němž se divák jednoduše ztratí. Moderní (rozuměj současné) významové stylizace v jazyku i chování jednotlivých postav působí spíše rušivě, přestože bylo v tomto ohledu na co a na koho navazovat (vzpomeň na Šíleně smutnou Helenu s Václavem), ale tím, že jak princ, tak princezna (ale i některé další klíčové figury) nejsou dostatečně prokresleny, o jejich charakterech toho víme, či spíše tušíme jen velmi málo, působí jimi pronášené dialogy ledabyle, podbarveny navíc křiklavě primitivním genderovým podtextem. V tom je, podle mého, zakopán pes. Janák, doufaje, že celý ten kostrbatý burleskní příběh zasazený do malebné krajiny, jíž vévodí nepochybně fotogenický frýdlantský zámek, vyvolá náležitý pozitivní ohlas u širokých mas, musel zákonitě narazit jako kosa na kámen. Žoviálních bonmotů je tu přespříliš, těch vtipných ovšem jen minimum. Nutno dodat, že herci se snaží, seč jim síly a zkušenosti stačí, žel s jalovým scénářem ani sudičky nic nezmohou. Na srozuměnou budiž řečeno, že pohádkové příběhy, jakkoli určené dětským konzumentům, by neměly produkovat pouze triviální zábavu, ale rozvíjet také slovní zásobu, představivost, logické myšlení, citové vztahy a vzájemnou komunikaci mezi lidmi. V tomto ohledu je poněkud štědřejší rozhlas, třebaže i tam pohádky povážlivě zhrubly. ()

Reklama

Lenka.Vilka 

všechny recenze uživatele

Upřímně? Nebylo to tak špatný! (Díky za připomínku, že mi chybí ještě jeden komentář k pohádce.) Takže, co jsem věděla? Cestování v čase, aby si princezna nemusela vzít prince, za pomocí věcičky, která strašně připomínala tu cestovací věcičku z Dark. No, hned jsem byla nadšená! Je to prostě pohádka moderního střihu a to mě bavilo. Ale něco to i tak chybělo. Nějakej ten pocit navíc. Natočený to nebylo špatně. Zahraný to nebylo to nebylo taky nejhůř. Jako ok vlastně... :) ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Když už se nevěnuji nejmenším divákům a zvolím téma cestování časem. Když mám slušný nápad, obstojné exteriéry i kostýmy. Když mám celkem kvalitní herecké obsazení a mám další kladná když, tak to přeci neposeru, ale stalo se. Hloupě napsané postavy, kde je skoro každý hňup, nepřirozeně se chovající jak vypuštěný z ústavu. Nechám tomu trochu důstojnosti a chci pohádku úsměvnou a ne směšnou. No tak snad příště. Zavděčit se všem nejde, ale šaškováním si to najde minimum příznivců. ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Vlastně jsem překvapený jak moc špatné to je, protože minulý rok, kdy to dělal taky Janák, to sice furt byl pitvořivý nesmysl dělaný pro nostalgii střední a starší generace, který bere děti jako rukojmí jejich vlastních obskurních fetiší a snění po normalizační prázdnotě, ale celek vypadal řemeslně trochu víc jako profesionální film a některé scénky měly docela dobrý komediální timing, takže tenhle downgrade do upachtěné, líné orwellovské noční můry, která děti učí, kde je jejich místo, jsem ani nečekal. Je to špatně natočený strašidelný film, který vypadá jako státní propaganda nějakého pseudofeudálního totalitního režimu, protože se tvůrci tak moc snaží, aby to o ničem nebylo. Je to bizarní. Je to na studii. Je to na psychoanalýzu. Ale hlavně to je neomluvitelné. Myslím bez přehánění, že tenhle film odráží všechno, co je na české společnosti špatně. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (14)

  • Ve scéně s padajícím dortem dopadne dort na nevěstu z jiné strany, než na kterou se následně král (Miroslav Táborský) obrátí, aby Hynkovi (Patrik Děrgel) vytknul jeho nešikovnost. (Kryblice)
  • Páni z Kolína, kteří ve filmu ztvárnili královské vojáky, se podíleli i na vyzbrojení a výstroji několika hlavních postav. (SONY_)
  • Sídlo loupežníků je zřícenina hradu Zvířetice a točilo se také v Příhrazkých skalách cestou k Drápským světničkám u Studeného průchodu. (Styx96)

Reklama

Reklama