Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Patricie Pagáčová, Štepánka Fingerhutová, Jan Kolařík, Kateřina Marešová, Radek Polák, Martin Stránský, Pavel Batěk, Bořek Slezáček (více)Obsahy(1)
Jen v Praze se stane přes padesát vražd ročně. Kam vlastně pachatelé odklízejí těla, která se nikdy nenašla? Příběh z časů, kdy dostat mafiána znamenalo se s ním kamarádit. Z dob, kdy vám bývalý kolega z přátelství nabízel lépe placené místo na druhé straně zákona. (Česká televize)
Recenze (89)
Kameraman sice zase trochu šňupnul, takže kamera jančí více než ve trojce, ale nahrazuje to veeeelmi liknavé tempo vyprávění, které je ale vyloženě ku prospěchu, protože zatím nejlíp ze všech dílů vystihuje zdlouhavost pátrání a peripetie kolem. Vůbec nechápu, proč by tempo mělo být zběsilé, jak u prvních dvou dílů. Divák má sice akci, ale takhle přeci vyšetřování nevypadá, je to mravenčí, pomalá práce se spoustou slepých uliček. Proto mne zvolnění potěšilo. Velmi potěšil Ondřej Sokol, jak se snaží umanévrovat situaci a ten dlouhý záběr, když se vrací do Prahy, ten je na jedničku, úplně vidím, co se mu honí hlavou. ()
Ach jo, to je teda něco.. Seriál vůbec není taková pohoda na sledování, jak jsem doufal a dost se liší od tradičních kriminálních seriálů, které nám ČT tak ráda prezentuje. Atmosféra u pátrání potápěčů opravdu pozoruhodná a právě tahle linka mě přinutila přiklepnout lepší hodnocení, navíc to i k něčemu přece jen bylo.. Už i na toho otřesného Sokola si zvykám, nebo se už nějak otupil... Postupně si to už sedá, hlavně díky skvělému Fingerovi. ()
Nejsem moc seriálový typ, a tady se zase potvrdilo proč. Naředěný obsah. Já tohle medium prostě nedokážu docenit. O samotném případu jsem se nedozvěděl nic. Kdo vraždil, proč a jak. Tohle je podané pouze z pohledu policie a ještě hodně zkratkovitě. Možná to je záměr. Aspoň mě to navedlo na film Sametoví vrazi, který je opravdu povedený. Přesto uznávám, že určitou atmosféru a informační hodnotu to má, a zpracované to je velice dobře. ()
Jasně, takže jestli to chápu správně, tak z celého seriálu o devadesátkách se to nakonec smrsklo jen na kauzu orlických vrahů, která se tu řeší už čtvrtým dílem. Mrázek a Běla se tu jen mihli jako bezvýznamná stafáž v prvním dílu. Jonáka vyřešili během druhého dílu. A teď už jen Orlík a tak to bude až do konce. Kdybych se chtěl podívat na film o Kopáčovu gangu, pustím si Sametové vrahy. Navíc mi je čím dál tím více nesympatický hlavní potenciální klaďas Plíšek. Pokud tohle má být předobraz starého Plíška, čili moudrého a laskaveho nestora s intuicí Kolomba v podání Bolka Polívky, tak tvrdím, že jde o dvě naprosto a zcela diametrálně odlišné osoby. ()
Čím dál lepší, čím dál napínavější a hlavně čím dál temnější! Při scénách prohledávání přehrady jeden hudební motiv jakoby vypadl ze Sedmičky od Howarda Shoreho. Naprosto uhrančivá temnota. Konečně opravdu seriál srovnatelný například se skandinávskou produkcí. Naposledy mě takhle od nás zasáhla Pustina. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Petr Čepela
Zajímavosti (6)
- Na konci epizody zazní skladba „A to tě trochu bolí“ od skupiny Alice. (Punisher)
- Vyšetřovací tým řeší, zda podezřelé pachatel zatknout, protože na ně nic nemají, když nebyla nalezena těla obětí. V různých zemích je praxe různá. Někde platí, že bez nalezení těla oběti není možné pachatele obvinit z vraždy. U nás však tato možnost byla a je. (sator)
- Přepadení banky IRK se natáčelo 9. srpna 2020 před budovou České spořitelny na Vršovickém náměstí v Praze. (PetrNovak)
Reklama