• 01Zuzana10
    *

    ehm ehm. rozrušujúce. Som sklamaná. Je toto skutočne to najlepšie, čo mohli spraviť? ___ Mám dojem, že hlavnú rolu prevzala postava Sand. Tá posúva dej, ktorý sa točí hlavne okolo nej a jej vzťahu so Chopinom. Chopin sám veľa významných replík nemá. Čo však neexistoval jeho život pred a potom čo stretol/rozišiel sa so Sand? Bol to zámer tvorcov, zamerať sa na ich dvoch alebo že by im nestačila 2-hod. dotácia na rozohranie ďalších rovín jeho života plnohodnotne? Ak chceli iba ich dvoch, mysleli si, že romantická zápletka im prihrnie viac divákov?__ U mňa vyvolali skoro odpor. Nešťastným konaním ako napr. keď mal Chopin zápaľ pľúc a blúznil, volal po mame a pozrel sa na Sand!!! (dammit ten pohľad a priamy prestrih si mohli odpustiť) ktorá sa oňho starala ako matka. /dáš si ešte polievočky?/ Staranie sa o pacienta, nosenie čokoládky v noci, urovnávanie sporov s jej synom... a pak keď naznačovali jej dcérine túžby, prišlo mi to incestne zvrátené. Syn, ktorý pozoruje cez pootvorené dvere, niekedy chorobne bledý vrhne studený pohľad... Skutočne nebolo nič zaujímavejšieho? Čo tak zameranie sa viac na Chopinovu tvorbu, vyvíjanie motívov, skladieb.. Hrať veľké životopisné role vyžaduje vysoké nároky na kvalitu i istú podobnosť výzoru herca. Nechcem ani jedno spochybňovať, no predstaviteľ Chopina ma svojou nevýraznosťou a citovou nezaujatosťou trochu iritoval. A tie pohľady opakované umelé nič nehovoriace pohľady na ženu. :-/ __ Pripomeňme si klišé. Romantické zábery na lúku i les, dievča v bielom s veľkou kyticou kvetou pobehujúcej po lúke. Ideálne slow motion. Šťastná skupinka na výlete. Nech je kopec hocijako vysoký, ideme hore zásadne skoro v pokluse, s neustálym smiechom. Keď sa zmení scéna a má byť zobrazená spokojná spoločnosť, ich prehovory sa začnú zásadne smiechom. Keď hrá Chopin mimo domova, spoločnosť je zásadne uchvátená a tlieska v stoji a nosí kvety. Volám po zmierneniu do oči bijúceho alebo som prosto zástancom prirodzenejšieho vývinu udalostí?__ Čo je pozitívne: ako love theme si vyvolili môj obľúbený valčík č.19 v a-moll. Tiež uspávanka O, gwiazdeczko sa mi veľmi zapáčila. ___ Čo som videla ma skutočne rozrušilo natoľko, že hoci som sa pred pár dňami znovu zaľúbila do niektorých jeho diel, musím si dať prestávku a trošku naštudovať viaceré verzie náhľadov na jeho život.__ dá sa pozrieť na YT po AJ/NJ/Poľsky, napr. http://www.youtube.com/watch?v=cjyL3EdeSC0&feature=related(5.6.2012)

  • PaRi
    ***

    Škoda, velká škoda nevyužít takovou příležitost. V tom filmu, krom géniovo hudby, je průměrné snad všechno. Snad jen kameru lze hodnotit jako nadprůměrnou. Piotr Adamczyk má asi tak dva výrazy tváře a ani na chvíli jsem před sebou neviděl Chopina. To Danuta Stenka měla občas chvíle, kdy jsem jí Sandovou věřil. I její syn hrál lépe, než Adamczyk. Zřejmě je pan režisér spíše dobrým profesorem.(29.9.2015)

  • IdaHutt
    **

    Nosné téma, navíc pro Poláky srdeční a prestižní záležitost, avšak vyšel z toho, bohužel, podprůměrný film. Jen jakési nekonsekventní ilustrace typu: mladý Chopin ve Varšavě, mladý Chopin v Paříži, Chopin se setkává se Sandovou, Chopin uloven Sandovou, Chopin se Sandovou a jejími dítky na Mallorce, Chopin se Sandovou a jejími dítky na jejím venkovském sídle... a šlus. Hlavní pozornost na sebe strhává Sandová, avšak oba protagonisté jako by vlastně ani neměli co hrát. Jejich vztah je vztahem dvou loutek, za které křečovitě tahá scenárista s režisérem. A tak jedinou postavou s věrohodnou psychologií a vývojem se stává žárlivý a zakomplexovaný Maurice, syn Sandové. Navíc mi vadí redukce Chopinova života a díla (!) na kapitolu s názvem Sandová, byť to byla kapitola relativně dlouhá a závažná.(22.10.2011)

  • raroh
    ****

    Mírně deziluzivní pohled (překvapivě od Poláků) na jednoho z mistrů romantického klavíru a rodinu G. Sandové (nechápu, proč je tak často zobrazována téměř jako fatální kráska), v němž mě ovšem nejvíce bavily partie, kdy hrálo jen úžasná hudba epochy raného romantismu (včetně pasáže kdy Chopin paroduje Liszta).(10.6.2011)

  • Orlau32
    ***

    Představovala jsem si, že Poláci natočí něco kvalitnějšího o svém největším hudebním geniovi. Byl to dobrý průměr, místama ovšem nudný až to bolelo. Režisér JERZY ANTCZAK se pustil do velmi těžkého tématu. To měl asi přenechat Romanu Polanskému. Ostatně se divím, že se toho ještě Polanski neujal. Je to ovšem otázka kvalitního scénáře a ten tak kvalitní oprav du nebyl. DANUTA STENKA i PIOTR ADAMCZYK v hlavních rolích dělali co mohli, ale spíše nemohli, protože předloha byla nemastná - neslaná. Ono se to dobře kritizuje, ale holt není každý WAJDA nebo POLANSKI jako u nás FORMAN nebo KACHYŇA či VÁVRA.(5.4.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace