Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (142)
Tady jdu na pět, nevidím žádnou výraznou chybu. Alice Nellis na výbornou, Jana Plodková s vyznamenáním, Tomáš Mašín to celou dobu kočíruje bez zaškobrtnutí. Nádherná vztahová žánrovka s krimi příchutí. Český film loňského roku a kdybych ho zachytil dřív, narval bych jej i do své osobní topky. ()
Zajímalo by mě, co má ta Nellis letos s těmi koňmi. Každopádně jede. Mašín má pro film velký cit a hudba zde supluje Zimmerův minimalismus. Taky je příjemné vidět menší herce ve velkých rolích. Skvělý film se zápletkou jako od Christie, který je minimálně druhým lepším a logičtějším kandidátem na Oscara. ()
Fakt nevím, jak takhle těsně po projekci film vocejchovat. To, že se to takhle během půlhodiny vyvine, jsem tentokrát tušil po dvaceti minutách. Jak se ale film bude vyvíjet dál, mě už nenapadlo. Silnej příběh, silnej konec, depresivní hudba. Jako hodnotit bych mohl dvěma, ale taky čtyřma. Takže dám silný tři. Na to, jak byl film obsazenej, je dost zdařilej. Ne velká zábava, ale k zamyšlení je to kurva hodně. 70%. ()
Výborná psychologická dráma s krimi esenciou. Po scenáristickej stránke to bolo zvládnuté veľmi dobre, taktiež herecké výkony boli nadpriemerné, a originálny námet ešte viac zvýšil celkovú kvalitu filmu. Veľmi sa mi páčil ten psychologický rozmer, a napokon aj finálne rozuzlenie - hoci som už ku koncu trochu tušil, kto má Martina na svedomí. Najviac mi bolo ľúto Eriky, ktorá nielenže trpela kvôli chátrajúcemu zdravotnému stavu manžela, ale zároveň aj zistila nepekné tajomstvá o jeho nevere. Celkový dojem rozhodne nadpriemerný! 4* ()
První půlku to skvěle frčí, hlavně protože člověka baví snaha se zorientovat v tom, co se teda přesně stalo. V půlce filmu tomu ale dost spadne řetěz a už nepřichází nová odhalení, jen se přešlapuje na místě. Nějak to v duchu pořád srovnávám se starší Nevinností, kde ty twisty padaly až do konce - tady je ale druhá půlka jen taková statická pauza, kterou musíme jenom pročekat ke středně očekávatelné pointě. Na poměry českého filmu to ale skvěle vypadá a zní, herecky výborné a dialogy taky super odposlouchané, takže i přes drobné brblání dávám 4*. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- U výslechu lékař říká, že Martin (Marián Mitaš) bere již několik týdnů antixiolytika. Správně je ale slovo anxiolytika, tedy léky „proti úzkosti“. (mkali)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
- Jana Plodková kvůli roli chodila na běžecké tréninky a učila se jezdit na koni. (Donart Film)
Reklama