Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

sochoking 

všechny recenze uživatele

Absolúne nadčasový film. Neuveriteľne namakané efekty na rok 2000! Občas som mal pocit, že sa nachádzam uprostred obrazov od Salvatora Dalího. Totálne šupy! Príbeh tiež skvelo odvyprávaný. Navyše to má hlavu aj pätu plus civilné hercké výkony Jennifer Lopez a Vince Vaughna. Ziadne heroické pátosy a to sa mi na tom veľmi páčilo. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

V krátkom časovom slede sa do mojej pozornosti dostal opäť ďalší bizarný film (pred 2 dňami to bola vynikajúca japonská bizarnosť UZUMAKI z roku 2000). V prípade The Cell som predpokladal oddychovú atmosféru, moc som však netušil o čo ide, vedel som iba pár vecí (rok výroby, že sa jedná o thriller a vedel som aj o Jennifer Lopez). Jennifer moc nemusím, ani ako speváčku, takže aj pre to vo mne prevažoval skeptický postoj. Ale veľké pozitívne prekvapenie sa konalo a to nielen z vystúpenia J. Lopez ale hlavne prepracovanosťou a potenciálom filmu ako celku. Práca s kamerou, hudbou a celková bizarnosť jednotlivých výjavov ma nenechala chladným. Hlavný príbeh, ktorý je zhruba mixom MATRIXu a filmu SE7EN, spočíva v odhalení psychopatického vraha prostredníctvom novej nezabehnutej metódy, ktorá umožňuje prienik do podvedomých myšlienok. Médium si ako inak zahrala Jennifer Lopez, ktorej táto rola sekla. Film filmom robila však strhujúca atmosféra, miestami znechutenie (v dobrom slova zmysle) a všadeprítomná bizarnosť. The Cell je úžasný film na ktorý sa nezabúda. Prekvapujúce plné hodnotenie, snáď takýchto prekvapení bude čo najviac. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Mám rád bizarní podivnosti. Mám rád filmy, které se vymykají běžné produkci, což CELA nepochybně je. Mám rád vizuálně propracované filmy. Tarsem Singh neskrblil režijními nápady a kameraman si dal taky záležet. A když se k tomu připočte GENIÁLNÍ, taky hodně ulítlý a těžce nedoceněný soundtrack Howarda Shorea, pak je mé hodnocení zcela snadné. A Lopez hrát UMÍ!!! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lopez představuje v této podivné kombinaci sci-fi a thrilleru jakousi vnitřní vyšetřovatelku lidské mysli. Projekt propojení mysli psychologa a klinicky nekomunikujícího pacienta zní zajímavě, ale ani po roce a půl nejsou výsledky nijak valné. Přesto se policie posléze rozhodne tuto metodu využít, aby vnikla do mysli masového vraha a zkusila zjistit, kde skrývá poslední unesenou dívku, již by bylo takto možné zachránit. Zápletka je hodně kostrbatá a drží pohromadě jen silou kamery a barviček. Protože v cizí mysli se může výtvarník vyřádit a naházet sem písečné duny, velbloudy, víly, fantaskní oděvy, nebo na druhé straně pochmurné chodby, perverze, různá lidská akvária a podobně. Jenže to je tak jediné, čím je snímek skutečně zajímavý. Ostatně, režisér Tarsem Singh ve filmu Pád použil podobné postupy. Problém je, že jde sice o mírně inovativní řešení, jenže po Nočních můrách z Elm Street poněkud omšelé. Aby vše fungovalo, je nutné propojit obě roviny příběhu - tu reálnou, i tu snovou - alespoň uvěřitelnými a logickými pojítky. Když však vedle sebe běží paralelně, nedává to kloudný smysl - stejně jako posléze u filmu Pád. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pro toho, kdo žádá od filmu výstřednost, vnější efekt a pouhé vybočení z hlavního proudu, může Cela představovat trefu do černého. Snové scény jsou vizuálně provokativní, sexuálně dráždivé a patřičně nápadité. Pro toho, kdo hledá po všech stránkách funkční, propracovaný snímek s kvalitním scénářem bude Cela pouhou ztrátou času. Především tu chybí strhující příběh ale i výrazný hrdina. Lopez nelze označit ani za průměrnou herečku a tak ve filmu nejlépe funguje tam, kde se o nic nesnaží a prostě je - s výrazným make-upem a extravagantními kostýmy. Tohle spojení filmového experimentu a kriminálního žánru se moc nepovedlo. Celkový dojem 40 %. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Ve filmu tvrdí, že vrahův pes je albín, tím pádem vzácný pes. Ve skutečnosti je to švýcarský ovčák. Albínský pes nemá černý nos. (Nathaniell)
  • V scéne, kde Carl (Vincent D'Onofrio) nakrúca črevo Petra Novaka (Vince Vaughn) je vidieť, že na začiatku natáčania má navinutú už značnú časť, no v ďalšom zábere akoby opäť začínal odznova. (Lukoh)
  • Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)

Reklama

Reklama