poster

Cela

  • USA

    The Cell

  • Německo

    The Cell

  • Slovensko

    Cela

  • Kanada

    The Cell

  • Nový Zéland

    The Cell

  • Austrálie

    The Cell

  • Velká Británie

    The Cell

Sci-Fi / Horor / Thriller / Krimi

USA / Německo, 2000, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Okara
    ***

    O soundtracku: Už během sledování filmu vám jsou určité tóny odněkud povědomé. Během psychedelických výprav do Stargherova vědomí a při závěrečné scéně vám konečně svitne. Utvrdíte se následně po skončení filmu, když zjistíte, kdo je oním skladatelem - Howard Shore. Přestože se pravděpodobně snažil, nostalgická hudba z Pána prstenů se rozhodně nezapře (jako například ve skladbě Drowning). Lesní rohy s dramatickým nápěvem skalním fanouškům podvědomě připomenou hobití putování do Mordoru. Melodie Středozemě ovšem není vším, co v Cele uslyšíme. V pouštních scénách dětské mysli je to hypnotická arabská hudba, která svou exotickou monotónností znatelně upoutává divákovu pozornost, a je tedy dobře, že jí režisér Singh využil jen poskrovnu. V dramatických momentech pak Shore stupňuje napětí údernými timbály, což je jak známo ve filmové hudbě vždy sázka na jistotu. Kompletní soundtrack je směsicí sugestivní, dynamické i hororové hudby, která na sebe až příliš často při sledování upozorňuje. Pro mnoho diváků tedy spíše rušivý element, na druhou stranu samotný soundtrack velice živě připomene s ním spojené scény. Rozhodně ovšem ničím nevyčnívá a troufám si tvrdit, že ho Shore nemá zařazený mezi svými nejpovedenějšími. Nejlepší soundtrack z filmu: Carl Rudolph Stargher. 50 %(25.4.2015)

  • PinokKio
    *****

    Co za chaos bych měl v hlavě asi já, kdyby mi do její mysli kdokoliv z vás pronikl? Cítili byste se tam báječně nebo by to byl zážitek jako z Noční můry? Já sám nevím, nevidím si tam. Ovšem výlet do těchhle cizích myšlenek, ať už s J'L, kterou normálně nemusím nebo s režisérovým vypůjčováním si obrázků od někoho jiného (třeba od Saudka), jsem si užil dokonale.(31.5.2012)

  • POMO
    ***

    Tarsem Singh sa snažil klasické psychothrillerové klišé (pátranie po masovom vrahovi) inovovať výtvarným umením (snové výlety do vrahovej mysle). Thrillerová rovina dosahuje aj vďaka hudbe Howarda Shoreho miestami až pôsobivosti toho najlepšieho zo SEVEN a aj vizuálne snové obrazy samé o sebe sú jedným slovom úžasné. Ale skombinovanie týchto dvoch prvkov v CELE vôbec nefunguje a film pôsobí v konečnom dôsledku ako rozorvaný filmový experiment.(11.4.2002)

  • Matty
    ****

    Dle prvního dojmu rozkošně zvrácený výlet do mysli psychopata, ve skutečnosti dojemný příběh o přátelství fešné psycholožky a malého chlapce. Cela není normálním filmem, to ani vzdáleně, je abnormálně nenormální. Z některých jejích výjevů mi skutečně zatrnulo, přičemž si myslím, že už jsem toho viděl docela dost, ale pravda, zaživa rozporcovaného koně ještě ne. Z vizuálního hlediska se jednalo o dílo natolik výjimečné, že jsem ani nedokázal příliš vnímat prosťoučký příběh. Také díky důmyslné práci s kontrasty a pestrosti šatníku J Lo bych si tentokrát dovolil zvolit hodnocení lehce přehnané, které by mohlo poukazovat na úchylnost mé osoby, nicméně domácí zásoby bělidla v nejbližší době doplňovat nehodlám. Zvlášť menší diváci by pak měli věnovat zvýšenou pozornost následujícímu varování: V tomto filmu se mluví sprostě! 75% Zajímavé komentáře: Pacco, Cooper, anderson, Bobek15, TotalFilm(22.12.2006)

  • D.Moore
    *****

    O deset let starší předchůdce Inception s hutnou atmosférou Mlčení jehňátek nebo Sedm. Pověsti o tom, jaký je Tarsem Singh vizuální kouzelník, naštěstí nebyly jen plané řeči... Cela je opravdu pastva pro oči (pro duši rozhodně ne, některé scény jsou fakt silná káva). Bezvýhradných pět hvězd dávám (mdlému Vinci Vaughnovi navzdory) i za Shoreovu skvěle podivnou hudbu.(1.3.2013)

  • - V scéne, kde Carl (Vincent D'Onofrio) nakrúca črevo Petra Novaka (Vince Vaughn) je vidieť, že na začiatku natáčania má navinutú už značnú časť, no v ďalšom zábere akoby opäť začínal odznova. (Lukoh)

  • - Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)

  • - Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace