poster

Cela

  • USA

    The Cell

  • Německo

    The Cell

  • Slovensko

    Cela

  • Kanada

    The Cell

  • Nový Zéland

    The Cell

  • Austrálie

    The Cell

  • Velká Británie

    The Cell

Sci-Fi / Horor / Thriller / Krimi

USA / Německo, 2000, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ruut
    **

    No v psychoušově mysli se toho mělo dít daleko víc. Zajímavý nápad by tu byl a vizualně to taky občas má koule - na sadistu na hácích asi jen tak nezapomenu. Ale celkově The Cell ukazuje proč páně Singh nikdy nebyl a nikdy nebude áčkový režiser. Je toho prostě málo a divné nápady nedělají dobrý film pokud neumíte pořádně pracovat s příběhem.(1.1.2020)

  • curunir
    ***

    Film, ktorý sa veľmi snažil, aby mal na viac, no nepodarilo sa mu to. Nehovorím, že pridať do kriminálneho trileru snové pasáže je zlýnápad, len ich je treba urobiť tak, aby nepôsobili uspávacím dojmom na diváka (môj prípad). Účasť Jennifer v tejto snímke sa pravdepodobne najvhodnejšie javí, ako ústretový krok k divákovi. Tá sa v tejto pre ňu trochu atypickej úlohe snaží byť veľkou herečkou, avšak predvádza výkon, ktorý len potvrdzuje, že spievanie jej ide lepšie. Na druhej stane výtvarné spracovanie imaginárnych svetov, ktoré sa odohrávajú vo vrahovej mysli je naozaj podmanivé. Scéna na púšti síce pôsobí akosi gýčovo, avšak priestor v ktorom Lopez sleduje chlapca má temnú, priam hororovú atmosféru, ktorá mi mierne pripomínala Faunov labyrint. Shorovu hudbu ocenia skutoční soundtrackoví fajnšmekri.(28.9.2007)

  • misterz
    ****

    Ide o hotovú pastvu pre oči, pekne vizuálne zvládnutý snímok, ktorý dokáže aj po obsahovej stránke zaujať. Navyše film ponúka veľmi dobré krimi thrillerové pozadie s pár hororovými resp. bizarnými prvkami. "Výlety" do mysle psychopatického vraha boli dostatočne pútavé a asi aj to najlepšie, čo ťahá tento film. Najväčší problém vidím v herečke J. Lopez, ktorá mi tu prišla ako päsť na oko, navyše svoju postavu nezvládala a zahrala ju veľmi zle. Komédie jej idú lepšie, na niečo takéto proste nemá, ide o typ herečky, ktorá nezahrá všetko. Škoda. Ale aj tak to stačí na nadpriemer. 70/100(29.9.2014)

  • Okara
    ***

    O soundtracku: Už během sledování filmu vám jsou určité tóny odněkud povědomé. Během psychedelických výprav do Stargherova vědomí a při závěrečné scéně vám konečně svitne. Utvrdíte se následně po skončení filmu, když zjistíte, kdo je oním skladatelem - Howard Shore. Přestože se pravděpodobně snažil, nostalgická hudba z Pána prstenů se rozhodně nezapře (jako například ve skladbě Drowning). Lesní rohy s dramatickým nápěvem skalním fanouškům podvědomě připomenou hobití putování do Mordoru. Melodie Středozemě ovšem není vším, co v Cele uslyšíme. V pouštních scénách dětské mysli je to hypnotická arabská hudba, která svou exotickou monotónností znatelně upoutává divákovu pozornost, a je tedy dobře, že jí režisér Singh využil jen poskrovnu. V dramatických momentech pak Shore stupňuje napětí údernými timbály, což je jak známo ve filmové hudbě vždy sázka na jistotu. Kompletní soundtrack je směsicí sugestivní, dynamické i hororové hudby, která na sebe až příliš často při sledování upozorňuje. Pro mnoho diváků tedy spíše rušivý element, na druhou stranu samotný soundtrack velice živě připomene s ním spojené scény. Rozhodně ovšem ničím nevyčnívá a troufám si tvrdit, že ho Shore nemá zařazený mezi svými nejpovedenějšími. Nejlepší soundtrack z filmu: Carl Rudolph Stargher. 50 %(25.4.2015)

  • Lima
    ****

    Mám rád bizarní podivnosti. Mám rád filmy, které se vymykají běžné produkci, což CELA nepochybně je. Mám rád vizuálně propracované filmy. Tarsem Singh neskrblil režijními nápady a kameraman si dal taky záležet. A když se k tomu připočte GENIÁLNÍ, taky hodně ulítlý a těžce nedoceněný soundtrack Howarda Shorea, pak je mé hodnocení zcela snadné. A Lopez hrát UMÍ!!!(13.1.2003)

  • - Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)

  • - Během natáčení se ukázalo, že představitelka unesené dívky Tara Subkoff se neumí potápět pod vodou, aniž by si při tom držela nos (ačkoli předtím režisérovi tvrdila, že dřív byla plavčicí). Tarsema Singha to tak rozčílilo, že ji chtěl nahradit, ale už nebyl čas na přetáčky. (Ai.ma)

  • - Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)