Režie:
Tarsem SinghScénář:
Mark ProtosevichKamera:
Paul LauferHudba:
Howard ShoreHrají:
Jennifer Lopez, Dylan Baker, Marianne Jean-Baptiste, Patrick Bauchau, Vincent D'Onofrio, Catherine Sutherland, Vince Vaughn, Musetta Vander (více)Obsahy(1)
Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (386)
Tarsem Singh sa klasický thrillerový motív pátrania po masovom vrahovi snaží inovovať výtvarným umením snových výletov do jeho mysle. Thrillerová rovina miestami dosahuje aj vďaka hudbe Howarda Shora pôsobivosti najlepších momentov zo Seven. Aj snové vízie sú úžasné. Ale skĺbenie týchto dvoch prvkov vo filme nefunguje a robí z neho iba rozorvaný filmový experiment. ()
Dle prvního dojmu rozkošně zvrácený výlet do mysli psychopata, ve skutečnosti dojemný příběh o přátelství fešné psycholožky a malého chlapce. Cela není normálním filmem, to ani vzdáleně, je abnormálně nenormální. Z některých jejích výjevů mi skutečně zatrnulo, přičemž si myslím, že už jsem toho viděl docela dost, ale pravda, zaživa rozporcovaného koně ještě ne. Z vizuálního hlediska se jednalo o dílo natolik výjimečné, že jsem ani nedokázal příliš vnímat prosťoučký příběh. Také díky důmyslné práci s kontrasty a pestrosti šatníku J Lo bych si tentokrát dovolil zvolit hodnocení lehce přehnané, které by mohlo poukazovat na úchylnost mé osoby, nicméně domácí zásoby bělidla v nejbližší době doplňovat nehodlám. Zvlášť menší diváci by pak měli věnovat zvýšenou pozornost následujícímu varování: V tomto filmu se mluví sprostě! 75% Zajímavé komentáře: Pacco, Cooper, anderson, Bobek15, TotalFilm ()
Jennifer Lopez zjevně umí hrát, když nastane příznivá konstelace planet:) Ale Vincek D'Onofrio podává coby schizoidní od dětství týraná psychopatická troska daleko lepší výkon. A myslím si, že kamera a hlavně výtvarníci by měli dostat Oscara. Nádhera...a hnus, podle toho ve kterém místě filmu se zrovna nacházíte. A ještě je tu něco.....Howard Shore zabodoval, ať si kdo chce co chce říká. ()
Mám rád bizarní podivnosti. Mám rád filmy, které se vymykají běžné produkci, což CELA nepochybně je. Mám rád vizuálně propracované filmy. Tarsem Singh neskrblil režijními nápady a kameraman si dal taky záležet. A když se k tomu připočte GENIÁLNÍ, taky hodně ulítlý a těžce nedoceněný soundtrack Howarda Shorea, pak je mé hodnocení zcela snadné. A Lopez hrát UMÍ!!! ()
Teda...já pořád nevím, co s tou Lopezkou máte, herečka je to podprůměrná a je taková furt načinčaná, ale tím to končí...no ale proti gustu... Film je to zajímavý ve všech směrech. Plné hodnocení nedávám jen proto, že některé scény mě opravdu zhnusily (většina scén s otcem, či "zavěšení za kůži".) Fuj. ()
Galerie (84)
Photo © New Line Cinema

Zajímavosti (10)
- Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)
- Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)
- Během natáčení se ukázalo, že představitelka unesené dívky Tara Subkoff se neumí potápět pod vodou, aniž by si při tom držela nos (ačkoli předtím režisérovi tvrdila, že dřív byla plavčicí). Tarsema Singha to tak rozčílilo, že ji chtěl nahradit, ale už nebyl čas na přetáčky. (Ai.ma)
Reklama