Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (391)

Psema 

všechny recenze uživatele

Vskutku bizarní podívanou nabídl Tarsen Singh a originalita se mu nedá upřít. Jen kdyby mohl pracovat s lepším příběhem, který by tak moc nekopíroval zaběhlá žánrová klišé o psychopatovi a federálním lovu na něj. Hlavní hvězdou je bezpochyby režisér, který brilantně kouzlí v psychedelickém duchu, do něhož přimíchává videoklipové prvky. Hezky se na to kouká, ale že bych si odnesl něco víc, to skutečně ne. A Jennifer Lopez hraje pořád stejně divně. ()

Okara 

všechny recenze uživatele

O soundtracku: Už během sledování filmu vám jsou určité tóny odněkud povědomé. Během psychedelických výprav do Stargherova vědomí a při závěrečné scéně vám konečně svitne. Utvrdíte se následně po skončení filmu, když zjistíte, kdo je oním skladatelem - Howard Shore. Přestože se pravděpodobně snažil, nostalgická hudba z Pána prstenů se rozhodně nezapře (jako například ve skladbě Drowning). Lesní rohy s dramatickým nápěvem skalním fanouškům podvědomě připomenou hobití putování do Mordoru. Melodie Středozemě ovšem není vším, co v Cele uslyšíme. V pouštních scénách dětské mysli je to hypnotická arabská hudba, která svou exotickou monotónností znatelně upoutává divákovu pozornost, a je tedy dobře, že jí režisér Singh využil jen poskrovnu. V dramatických momentech pak Shore stupňuje napětí údernými timbály, což je jak známo ve filmové hudbě vždy sázka na jistotu. Kompletní soundtrack je směsicí sugestivní, dynamické i hororové hudby, která na sebe až příliš často při sledování upozorňuje. Pro mnoho diváků tedy spíše rušivý element, na druhou stranu samotný soundtrack velice živě připomene s ním spojené scény. Rozhodně ovšem ničím nevyčnívá a troufám si tvrdit, že ho Shore nemá zařazený mezi svými nejpovedenějšími. Nejlepší soundtrack z filmu: Carl Rudolph Stargher. 50 % ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

THE CELL ma úplne dostala svojimi skvelými morbídnymi (kôň) nápadmi už v kine - a dodnes sa to nezmenilo. Markýz de Sade povedal, že vždy, keď myslí na niečo zlé, postaví sa mu. Ak má režisér Singh podobnú úchylku, musel počas nakrúcania tohto úžasne kuriózneho halucinogénu trpieť nonstop erekciou. Kino Považan 2000 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Teda...já pořád nevím, co s tou Lopezkou máte, herečka je to podprůměrná a je taková furt načinčaná, ale tím to končí...no ale proti gustu... Film je to zajímavý ve všech směrech. Plné hodnocení nedávám jen proto, že některé scény mě opravdu zhnusily (většina scén s otcem, či "zavěšení za kůži".) Fuj. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Ty obrázky lákající na bizarní fantasy zatraceně klamou tělem, Cela je ve skutečnosti normální sci-fi s cyberpunkovým nádechem. Akorát tady se hackuje přímo lidské podvědomí a sny, z čehož pak vychází ty nádherné fantasmagorické záběry... ale nijak nenarušují smysluplnost vcelku standardního příběhu. Velmi příjemné překvapení (zvlášť překvapující tedy je že J.Lo umí hrát). 8/10 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)
  • Rozhovor Jennifer Lopez a Vincenta D'Onofria, když čistí první oběť, je odkazem na slavný videoklip R.E.M "Losing My Religion", který taktéž natočil Tarsem Singh. (Ai.ma)
  • Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)

Reklama

Reklama