Reklama

Reklama

VOD (1)

Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (828)

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Brutální satira společnosti bez emocí, ve které je Batemanovo chování jen extrémní variací na chování všech ostatních. Rozsekaná mrtvola v tašce od J.P. Gauthiera, analýzy hvězd pop-music, večere v Dorsie, kult těla a soutěž o nejlepší vizitku. Svou rezignací na veškeré "kladné" hodnoty souzní Americké psycho s Klubem rváčů a stejně jako Klub rváčů disponuje výbornými herci. Christian Bale je současná jednička - není film, ve kterém by nebyl výborný a uhrančivý, mladá Reese Witherspoon potěší své fanoušky, dobří jsou i bezejmenní představitelé wallstreetských balíků. Jen nevím, co všichni mají s Willemem Dafoem - ve filmu se jen mihne a o nějaké výraznosti nemůže být ani řeč... ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

První půlka byla super, hlavně vnitřní monology ústředního hrdiny, když třeba nasraně komentoval, že má někdo něco lepšího než on. Pak to bylo už nějaký divný a vlastně už jsem ani moc nevnímal, jak má do sebe co zapadat, proto sem to úplně asi nepochopil. Každopádně Christian Bale byl fakt super, scénu jak tam klátí dvě prostitutky a u toho se v zrcadle narcisticky prohlíží, si budu ještě nějakou dobu pamatovat, soundtrack byl fajn a vizuální stránka filmu vypadala docela pěkně na to, jak to bylo nizkorozpočtový. Jo a Reese Witheerspoon tam měla asi nejzbytečnější roli ve svý kariéře, fakt mi tam připadala úplně jalová. 60% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Satira na americký sen. Zkoumání hranice mezi šílenstvím a úspěchem. Krásní a úspěšní. Zlomová role Christiana Balea.. Tenhle živočišný druh je docela zvláštní. Nosí značkové obleky, jsou posedlí kvalitou, diskutují nad sklenkou něčeho ostřejšího, ochutnávají drahé delikatesy, řeší elegantnější vizitky. A chovají se neuvěřitelně nadřazeně. Spisovatel Bret Easton Ellis kritizuje odlidštěnou vyšší americkou společnost, která na bezohlednosti doslova ujíždí. Román zaujal Mary Harron a vypíchla svini největší – shnilého finančníka Patricka Batemana, který po večerech rád bere do rukou sekyru nebo motorovku. Nejde jí o usekané ruce nebo rozdrcené lebky, všímá si toho kolem, té znepokojivé prázdnoty, posedlosti i třeba těch šílených Batemanových hudebních přednášek, z kterých mrazí. Škoda, že ta svěžest a nápaditost nevydrží i v druhé polovině, deprese nebo katarze víceméně chybí, vyběhnou titulky a řekneme si: „Jo, docela zajímavé.“ Takže nakonec zbyde především Baleovo jméno, který je jednoduše skvělý. Jeho přecitlivá, puntičkářská a soustředěná poloha se řadí mezi jeho nejlepší role. A mně se nakonec tohle existenciální podobenství docela zamlouvalo. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Šikmá plocha: Zdánlivě nevinné vraždění může mít až takové zločinné konce jako pouštění Phila Collinse návštěvám. Brrr. Koneckonců, proč vlastně nevraždit? Prázdnota a povrchnost jistých, spíše elitářských než elitních kruhů, potřebuje být v jednom jejich příslušníku něčím vyplněna. Žádné dráždidlo už nezabírá, otázka smyslu života neexistuje a život těch druhých nemá vůbec žádnou cenu. Jak by mohl, když se jejich hodnota poměřuje vychytanější vizitkou. Jediné, na čem opravdu záleží, je zdání prestiže. V tom filmu nejde o jednoho psychopata, ale ve skutečnosti nejde tak docela ani o ty elitářské kruhy. Jde o kolektivní chorobu. Průšvih je, že film ve své vehementní snaze poukázat na onu prázdnotu a povrchnost (a podstatnou patologičnost - ohne sranda) sám vyznívá poněkud prázdně a povrchně. Místy se zvrhává v parodii sebe sama a vlastně nejsilnějšími momenty jsou některé okamžiky při Patrickových realizacích jeho neobvyklé záliby. Z ostatního bylo velmi působivé a "přesahující", když ve svém bytě uvádí svým gentlemansko-arogantním chováním dvě lehké ženy do těžkých rozpaků a jiné podobně laděné momenty. Jeho proslovy o ikonách hudebního popu před každou akcí jsou vychytané, ale v celku to nevyzní. Detektivovo vyšetřování to zase hází někam do rádoby napínavé kriminálky a při obligátním najetí policejního auta a následné likvidaci jeho posádky jsem už nad dílem lámal hůl. No ale to byl právě začátek nečekaného, naprosto matoucího vyústění, teprve při němž jsem pochopil příhodnost názvu Americké psycho a které má za následek přidání hvězdičky navíc. Říkám "navíc", protože ačkoli pozoruhodný závěr odsouvá mé dosavadní výtky na vedlejší kolej, přece jen už nemá sílu zpětně rehabilitovat dílo jako celek. Jestli to ovšem celé měla být parodie, tak jsem úplně z obrazu. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Pod rouškou ulízaného a až slizky puntičkářského právníka se skrývá úchylák pár exceláns. A nebo spíš pod rouškou dobrého thrilleru se skrývá celkově nepříliš originální hovadina, co si na dobrý thriller pouze hraje? Vlastně se dá děj označit jako dlouhé čekání na něco co ve svém důsledku nakonec neznamená vůbec nic. První polovina jest nudná a překvapivá asi jako rolička toaleťáku na záchodku. Až ke konci filmu se začne něco byť malého dít. Když Balemu rupne v škebli a vydá se naporcovat tu roztomile křičící dívku. Po spoustě recenzí co sem si na Americké psycho přečetl jsem čekal slušně našlápnutou hororově laděnou podívanou, ale tu sem jaksi ve výsledku neobjevil. Herecky film je sice na vysoké úrovni, i kamera je dost dobrá, ale přeci jen při takovém názvu můžeme očekávat trocha více psychologie či alespoň psychopatologie a třebas i trocha více krve. Hororovým fandům nedoporučuji, thrillerofilům když na to přijde a fandům „bez vyznání“ pokud chtějí zabít čas a je jim jedno jestli bude umírat pomalu a v bolestech. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (55)

  • Ve scéně, kdy Patrick (Christian Bale) luští tajenku, tak na jednom záběru píše pravou rukou, avšak na následujícím záběru píše rukou levou. (FrankSusta)

Reklama

Reklama