Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na zámek v podhůří Krkonoš přijíždí nový majitel Štěpán (J. Prachař) se snoubenkou krásnou komtesou Blankou (D. Morávková) a mladším bratrem Adamem (J. Nedbal). Cestou kočár nešťastně srazí kolemjdoucí dívku Lidušku (L. Skleničková), Adam jí pomůže a ona se do něj zamiluje. V horském městečku je ještě jeden nový příchozí, národopisec Jiráček (O. Sokol), který sbírá místní pověsti a nevychází z údivu nad tím, že zdejší lidé ještě věří v Krakonoše. Díky Adamovi Liduška získá místo zahradnice na zámku, jenže také brzy zjistí, že Adam je beznadějně zamilovaný do Blanky. Sobecký a lakomý Štěpán se dozví od Jiráčka o nevídaných pokladech skrytých v krkonošských horách a je odhodlaný je získat, zvlášť, když Adam náhodou objeví vlašskou knihu, která pomocí tajných značek popisuje, jak se k nim dostat. Jenže rozluštit je nedokáže ani Jiráček. Po první neúspěšné výpravě se ukáže tajemný cizinec a nabídne Štěpánovi, že ho k pokladům dovede. Požaduje za to vlašskou knihu a největší drahý kámen, který najdou. Poklad skutečně objeví, ale Adam zapře drahokam, který vzal tajně kvůli Blance. Štěpán, který se nehodlá s nikým dělit, chce cizince připravit o život. Cizinec však v rozhodující chvíli odhalí svou pravou tvář. Je to Krakonoš! A strašný trest přijde vzápětí. Podaří se Lidušce zachránit Adama? Jakou záhadu skrývá starý obraz na zámku Hůrka a co strašlivého se v horách kdysi odehrálo? A kdo je vlastně Krakonoš a jaké je jeho největší tajemství? (Česká televize)

(více)

Recenze (490)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

To zase bylo zklamání. 1)  Námět zní zajímavě. Když si člověk přečte obsah filmu, tak se docela těší, alespoň u mě to tak bylo. Děj působí kompaktně, logicky a zahrnuje vztahovou historii Krakonoše v minulosti i přítomnosti. Ale pak přijde ta realita._____ 2)  32letý Jan Nedbal (mladší bratr Adam, ten hodný) se tu nijak nevyznamenal. Ještě méně předvedl 39letý Jakub Prachař (starší bratr Štěpán, ten nehodný). Herecky zcela nevýrazný byl pak už 50letý (to to běží) letargický David Švehlík (Krakonoš)._____ 3)  Ve druhé polovině se nikterak svižný děj skoro úplně zastavil a pohádka přepnula z nudy do silné nudy._____ 4)  Scenáristka Barbara Johnsonová má zde na ČSFD uvedeno 7 filmů pod labelem producentka. Všechny jsem viděl. Jejich hodnocení pak mluví za vše: 1 x odpad, 1 x * a 5 x **._____ 5)  Vtipný koment: Gilmour93***. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jen hrůzný dabing a některé postsynchrony pokazily tuhle jinak výjimečnou pohádku. KONEČNĚ se nikdo v českém filmu nepitvoří, postavy mluví přirozeně a má to atmosféru, patu a hlavu. Krásným příkladem budiž postava Maryškova, z níž tvůrci klidně mohli udělat stejného *** áka jako nedávno v jiném díle, ale jeho pošťák to s grimasami nepřehnal. Jestli lze věřit titulkům ze závěru filmu, dabované byly jen dvě postavy. Krakonošovo tajemství je tak dobré, že můžeme téměř litovat, že patří do pohádkového žánru, protože o něco drsnější Krakonoš by určitě bavil ještě víc. Sokol super, taky nedělá p**u jsk.obvykle a jeho předobrazem budiž řídící z Čtvrtkova Rumcajse. Prachařův Trautenberg se nádherně vrátil v jeho vnukovi, ale srovnávat není třeba, tohle je jiná pohádka. ()

Reklama

Mikah 

všechny recenze uživatele

Večer s tímto filmem jsem si celkem užila, bavil mě, ale rozhodně se k němu už nebudu vracet. Škoda, že jsem už dlouho neviděla novou pohádku, ze které by se mohl stát kult, na který se díváme každý rok. Líbí se mi samotný nápad postavit pohádku na mýtické postavě z pověstí. Nejvíc mě ale zklamalo, že se Krakonošovi zalíbila Liduška, protože si myslím, že Krakonoš by měl být aromantik povznesený nad tyhle záležitosti, a dokonce Lidušku ještě věznil, čímž se ze strážce spravedlnosti stala záporná postava a incel. Naopak se povedl národopisec Jiráček, který byl až do konce takový, jaký měl být, a ve kterém jsem se docela viděla. ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Asi nejvíc uraženej jsem tou CGI myší. Chápu, že ji neumíme. Tak proč ji děláme? _________ Jestli se tu vyskytuje nějakej scénárista, kterej čirou náhodou čte čsfd a projíždí komentáře, mohl by mi napsat do zprávy důvod, proč používáme pořád stejné archetypy postav, a následujeme tytéž příběhové postupy? Když mě před dvaceti lety nevzali na scénáristiku, měl jsem plnou hlavu ideálů. No kdybych dneska psal scénář vánoční pohádky pro Českou televizi, asi byste všichni čuměli, jakej krvák bych z toho udělal, asi proto mě tehdy nevzali :) ___________ Proč dabujeme slovenské herce, mimochodem? ____________________________________ Ale jo. Nejsem uraženej. Za poslední roky máme asi střídavou sinusoidu kvality vánočních pohádek, a upřímně se asi Krakonošovým tajemstvím cítím pobaven nejvíc od odvážnýho Martina. Což bude způsobeno asi tím, že na režisérský sesli, jak koukám, seděl ten samej člověk. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Uvědomoval jsem si, že není možné srovnávat s kultovním večerníčkem. Nicméně, když člověk vyrůstá na tom, že Krakonoš je hrozivý a impulzivní a Trautenberg věčně klející a křičící, působí pak Krakonoš v podání Davida Švehlíka unyle jako nějaký filozofující poustevník a jeho hlavní protivník, za nějž bychom asi označili postavu Prachaře, je nevýrazný trouba, jakého hraje skoro v každém posledním filmu. Nudný děj, kde se postavy motají a bloudí od ničeho k ničemu, nezachrání ani půvabné ženské postavy a Ondřej Sokol. Peter Bebjak by se měl raději věnovat krimi, to mu jde náramně. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (10)

Reklama

Reklama